پیام خوزستان

آخرين مطالب

ثمره دفاع مقدس شکل گیری جبهه مقاومت با خون شهید سلیمانی است سياسي

ثمره دفاع مقدس شکل گیری جبهه مقاومت با خون شهید سلیمانی است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی عصر روز چهارشنبه در نشستی خبری درباره اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز، افزود: امام خمینی (ره) واژه مقاومت را برای دنیا و مردم ایران معنا کردند ولی این واژه برای دنیا غریب است، زیرا ابعاد قدرت در دنیا در ابزار، تجهیزات و مسایل مادی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی اظهار داشت: اما امام خمینی (ره) با دست خالی و با پشتوانه معنوی بسیار قوی و با تکیه بر خداوند و تقویت بعد معنوی واژه مقاومت را در انقلاب اسلامی ایران و دنیا دیکته کرد.
خورشیدی با بیان اینکه امسال شعار هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» می باشد که واژه گزافه ای نیست، گفت: سال 1357 انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و این انقلاب نوپا در سال 1359 وارد جنگ تمام عیار شد و این در حالیست که امام راحل از سال 1342 تا سال 1357 واژه مقاومت را بر اساس ادبیات اسلام و قرآن و نه خواسته فردی و نفسانی تمرین می کند.
واژه مقاومت به جریان مقاومت در دنیا تبدیل شده است
خورشیدی ادامه داد: از سال 1357 واژه مقاومت در دنیا به نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد و در دفاع مقدس تلالو آن دیده می شود و امروز واژه مقاومت به جریان مقاومت تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را با خون خود پررنگ کرد، اضافه کرد: در واژه مقاومت چیزی مستتر است که غرب معنای آن را متوجه نمی شود که همان قدرت است.
وی گفت: شهید سردار سلیمانی سال 1398 در کنگره فرماندهان سپاه گفت «سپاه ثمره عمل مقدس دفاع و جهاد پیوسته است» که این عمل مقدس در واژه قدرت معنا می یابد.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز افزود: قدرت در غرب برگرفته از جایگاه مادی، شغلی، علمی و یا جایگاه اجتماعی است و هرکسی منصبی یا پولی دارد به واسطه آن قدرت دارد ولی امام (ره) از آغاز ورود به ایران تمام واژه قدرت را با یک تعریف بسیار بزرگتر به ایران دیکته کرد که این قدرت تعینّی بود نه تعیینی که خداوند به انسان می دهد و از ترس از خدا و تکیه بر خدا به دست می آید.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تعریف و معادله قدرت در دنیا را بر هم زد، اظهار داشت: آمریکا با تجهیزات در افغانستان، عراق و سوریه مستقر شد، ولی به اذن خدا با جریان مقاومت تک تک این سرزمین ها را ترک کرد و واژه مقاومت روبروی او قرار گرفت.
وی گفت: شهید سلیمانی عمل مقدس را برگرفته از روح مقدس دانسته، روحی که برگفته از حقیقت، غیرت و شجاعت است و در اینجا شخص برای خودبینی و خودبزرگ کردن کاری نمی کند و در اینجا سبقت در گمنامی است و دفاع مقدس این مکتب را به انقلاب اسلامی و دنیا معرفی کرد.
خورشیدی افزود: هرجایی که دفاع از حق باشد تا زمانی که مقاومت نباشد دفاع حقیقی شکل نمی گیرد که این مقاومت در سال 1357 در ایران در آزمونی سخت ولی زیبا شکل گرفت و این دفاع مقدس با بنیه معنوی که دارد در دنیا نمونه ندارد.
واژه مقاومت حتی یک روز از زندگی مردم ایران دور نبوده
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز با بیان اینکه مردم ایران 42 سال است که مقاومت می کنند، گفت: واژه مقاومت حتی یک روز از زندگی مردم ایران دور نبوده زیرا در این سال ها تحریم بوده ایم و وارد مواجهه با امپریالیسم و جبهه استکبار و نفوذی ها شده ایم.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هر روز مقاومتر و مستحکمتر خود را جلو می برد، افزود: به زودی دفاع مقدس به آزادسازی قدس ختم می شود.
اجرای 30 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس
خورشیدی در ادامه به اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز پرداخت و گفت: در سال جاری سپاه البرز 30 عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده که از صبح امروز و در آستانه هفته دفاع مقدس با برگزاری آیین تجلیل از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس البرزی آغاز شد.
وی با بیان اینکه نخستین روز از هفته دفاع مقدس در روز پنجشنبه با برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح آغاز می شود، افزود: این رژه با حضور یگان های نمونه سپاه، ارتش و فراجا در منطقه حصارک کرج از ساعت هشت صبح با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود.
وی گلباران و عطرافشانی مزار شهدا و گردهمایی خادمان شهدا با عنوان قرار بی قرارها را از دیگر برنامه های روز پنجشنبه عنوان کرد و اظهار داشت: سرکشی و تجلیل از 420 خانواده شهید از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تمام شهرستان های البرز را از جمله برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس در روز جمعه برشمرد و گفت: تجلیل از 42 نفر از مدافعان سلامت و اعزام 42 کاروان بسیجی برای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در تهران از دیگر این برنامه ها است ضمن اینکه در این روز بسیجیان و ایثارگران در نماز جمعه سراسر استان شرکت می کنند.
وی گفت: در روز شنبه دوم مهرماه نیز زنگ مقاومت در تمام مدارس استان البرز نواخته می شود ضمن اینکه یک هزار و 200 بسته لوازم التحریر نیز بین دانش آموزان کم برخوردار توسط سپاه البرز توزیع می شود.
وی اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد، مدارس و پارک ها و تجلیل از 42 دانش آموز نخبه را از دیگر برنامه های روز شنبه دانست و افزود: در روز یکشنبه نیز همزمان با روز وفات حضرت رسول اکرم (ص) 420 موکب و ایستگاه صلواتی در محلات استان البرز شکل می گیرد، ضمن اینکه 420 یادوراه شهدا و مراسم آبروی محلات و تجلیل از خانواده شهدا برگزار می شود.
طبخ 42 هزار پرس غذا در روز 28 صفر
خورشیدی راه اندازی دسته های عزاداری و تجلیل از شهدا و جانبازان مدافع حرم را از دیگر این برنامه ها عنوان کرد و اظهارداشت: همچنین در روز یکشنبه که مصادف با روز 28 صفر می باشد 42 هزار پرس غذا طبخ و بین خانواده های کم برخوردار توزیع می شود.
وی گفت: در روز دوشنبه هفته آینده برگزاری جشنواره و تجلیل از سربازان نمونه و تجلیل از 42 ایثارگر که در بخش پشتیبانی در ایام دفاع مقدس حضور داشتند را خواهیم داشت.
وی افزود: در روز سه شنبه هفته آینده برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی را در قالب سخنرانی و تریبون های آزاد در حوزه ها و پایگاه های مقاومت خواهیم داشت ضمن اینکه رزمایش ثامن در پایگاه های مقاومت برگزار می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز به عناوین برنامه های روز چهارشنبه هفته آینده اشاره و تصریح کرد: در این روز سپاه استان البرز 20 هزار بسته معیشتی را در بین خانواده های نیازمند و کم برخوردار توزیع خواهد کرد و همچنین 30 گروه جهادی و پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند.
وی تجلیل از 42 جهادگر و روحانی رزمنده و ایثارگر و همچنین بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان نظرآباد و فردیس و اهدای 42 سری جهیزیه را از دیگر برنامه های روز چهارشنبه برشمرد و گفت: در روز پنجشنبه هفته آینده نیز گردهمایی ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» با حضور 2 هزار نفر در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار خواهد شد.
خورشیدی برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و تجلیل از قهرمانان را از دیگر برنامه های روز پنجشنبه هفته آینده عنوان کرد.
برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس امام خمینی استان البرز

پیام خوزستان

منبع: ایرنا
اخبار استان خوزستان
اخبار مقاومت
کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس امام خمینی استان البرز انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس امام خمینی استان البرز دیگر برنامه های روز هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی اسلامی ایران واژه مقاومت روز پنجشنبه تجلیل از 42 هفته آینده مردم ایران امام خمینی سال 1357
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36067118 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/377860/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم