پیام خوزستان

آخرين مطالب

مستندهای تکان دهنده و ترسناک سینما که هرگز از یاد نخواهید برد + عکس فرهنگی

مستندهای تکان دهنده و ترسناک سینما که هرگز از یاد نخواهید برد + عکس
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - فیلم مستند گاهی اوقات می تواند بسیار ترسناک تر از یک فیلم ترسناک خوش ساخت باشد حتی اگر در آن خبری از قاتلان سریالی داستانی و ارواح و هیولاها نباشد

15 فیلم مستند ترسناک تاریخ سینما
فیلم مستند گاهی اوقات می تواند بسیار ترسناک تر از یک فیلم ترسناک خوش ساخت باشد. ارواح، هیولاها و قاتلان ماسک دار ترسناک و وحشت آور هستند اما وحشت های زندگی واقعی این پتانسیل را دارند که برای مدت بیشتری با شما مانده و دیدگاه تان نسبت به زندگی را به شکلی عمیق و ماندگار مورد تاثیر قرار دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ترسناک ترین و تکان دهنده ترین فیلم های مستند تما دوران آشنا کنیم.
The Imposter 2012
داستان این مستند تکان دهنده در مورد مفقود شدن یک پسربچه 13 ساله به نام نیکلاس بارکلی در سن آنتونیو، تگزاس در سال 1994 و داستان بازگشت ادعایی باورنکردنی اوست.

پیام خوزستان

The Imposter
در مستند The Imposter، بارت لیتون به بررسی داستان هم قربانی و هم مقصران این ماجرا پرداخته و در این مسیر واقعیات هولناکی را فاش می کند و بدین ترتیب است که هویت شرور واقعی این ماجرا بیش از پیش به موضوعی پیچیده و بغرنج تبدیل می شود.
مستند Jesus Camp 2006
فیلم مستند Jesus Camp ساخته هایدی ایوینگ و راشل گریدی که در جریان یک کمپ تابستانه مسیحی در داکوتای شمالی فیلمبرداری شده در طی سال ها هرگز قدرت شوکه کردن مخاطب را به خاطر به تصویر کشیدن تلقین تفکرات دینی به کودکان و نوجوانان به شکل یک شکنجه روحی از دست نداده است.

پیام خوزستان

Jesus Camp
در این مستند، تلاش های بکی فیشر، موسس این کمپ آموزشی برای کاشتن افکار به اصطلاح مقدس و پاک در ذهن کودکان به تصویر کشیده می شود و به طور ویژه به بررسی دیدگاه های سه نفر از این نوجوانان نسبت به آموزه های مسیحیت از نقطه نظر فیشر و نسبت به خودشان می پردازد.
فیلم مستند The Act Of Killing 2012
فیلم مستند The Act Of Killing ساخته جاشوا اوپنهایمر یک مستند غنی و البته ترسناک است که خط بین واقعیت و افسانه در آن مبهم می شود در حالی که به بررسی آسیب های روانی کسانی که در کشتار میلیون ها کمونیست در اندونزی در سال 1965 شرکت داشتند می پردازد.

پیام خوزستان

The Act Of Killing
در این مستند، عاملان بازمانده کشتارهای خود را در برابر دوربین اوپنهایمر بازسازی می کنند که در غالب ژانرهای سینمایی مختلفی صورت گرفته و شکلی سوررئال اما ترسناک به خود می گیرد.
مستند تکان دهنده Titticut Follies 1967
اگر چه درکش برای مردم امروزی ایالات متحده سخت است اما آسایشگاه های روانی روزگاری در ایالات متحده به وفور یافته می شدند. مستند Titticut Follies ساخته فردریک وایزمن شرایط تکان دهنده ساکنان این مراکز را به تصویر می کشد.

پیام خوزستان

Titticut Follies
این مستند را باید نگاهی موثر به شرایط موسسه روانی ماساچوست دانست که در آن تمسخر، اذیت و آزار، عریان کردن و غذا دادن اجباری و رفتارهای غیرانسانی به وفور دیده می شود. این فیلم به مدت 24 سال در ماساچوست اجازه انتشار نیافت اما در نهایت در سال 1991 منتشر شد.
مستند رازآلود Zero Days 2016
الکس گیبنی مستند ساز برنده جایزه اسکار در این مستند به بررسی داستان رازآلود ویروس کامپیوتری استاکس نت می پردازد که چگونه باعث بروز اضطراب در سراسر جهان شد و همزمان به منشأ پنهان این ویروس مخرب و هدف از ساخت آن برای صدمه زدن به برنامه هسته ای ایران پرداخته می شود.

پیام خوزستان

Zero Days 
مستند Zero Days با استفاده از اطلاعات چند منبع سری ساخته شده و یک مستند بسیار تکان دهنده و آگاهی بخش است.
فیلم مستند The Bridge 2006
پل گلدن گیت سان فرانسیسکو تنها یکی از شاهکارهای معماری آمریکا نیست بلکه از آن به عنوان یکی از مناطق اصلی مورد علاقه افراد برای خودکشی نیز یاد می شود.

پیام خوزستان

The Bridge
فیلم مستند The Bridge به میراث غم انگیز این شاهکار تکنولوژی پرداخته و همزمان با خانواده ها و دوستان کسانی که در طول یک سال فیلمبرداری فیلم با پریدن از روی این پل به زندگی خود پایان دادند مصاحبه می شود. جالب اینکه کارگردان این مستند، اریک استیل، توانست تصاویر زنده 23 مورد از 24 مورد خودکشی صورت گرفته روی این پل در سال 2004 را شکار کند.
مستند ترسناک The Nightmare 2015
فیلم مستند The Nightmare ساخته رادنی آشر به یک موضوع کمتر ترسناک می پردازد و آن فلج شدن در خواب است اما سبک ساخت فیلم بسیار متفاوت و شبیه فیلم های ترسناک است.

پیام خوزستان

The Nightmare
آشر در مستند خود به بررسی بیماری می پردازد که کمتر کسی اطلاعات خاصی در مورد آن دارد.
فیلم مستند Shoah 1985
مستندهای جامع بسیاری در مورد واقعه هولوکاست ساخته شده اما بهترین، قابل احترام ترین و تکان دهنده ترین روایت این واقعه دردناک در مستند Shoah ساخته کلود لانزمن در سال 1985 به تصویر کشیده شده است.

پیام خوزستان

Shoah 
این فیلم که 9 ساعت طول داشته و ساخت آن 11 سال به طول انجامید و عنوان آن به زبان عبری به معنای «مصیبت» است یک شاهکار به تمام معنا به شمار می آید در حالی که هیچ تصویر واقعی از کمپ های مرگ نازی ها در دوران جنگ جهانی دوم در آن استفاده نشده و تنها از مصاحبه با کسانی که هولوکاست به طور مستقیم زندگی آن ها را دگرگون ساخت تشکیل شده است.
فیلم مستند Grizzly Man 2005
ورنر هرتزوگ چهره افسانه ای دنیای سینما مستند های تکان دهنده معدودی ساخته که هیچکدام به اندازه مستند Grizzly Man انسان را در وحشت و بحران هویتی فرو نمی برد.

پیام خوزستان

Grizzly Man
در این فیلم مستند که در ظاهر بررسی ساده روزهای پایانی عمر تیموتی تریدول، شخصیت شیفته خرس هاست، هرتزوگ از ویدیو واقعی خودکشی تریدول در یک منطقه حفاظت شده در آلاسکا برای به تصویر کشیدن شرایط یک فعال محیط زیستی تنها و بحران زده استفاده می کند.
مستند Welcome To Leith 2015
لیث یک شهر بسیار کوچک در داکوتا شمالی است که جمعیت بسیار انگشت شماری دارد و گروهی از نئونازی ها آن را برای تاسیس یک جماعت ملی گرای سفیدپوست انتخاب می کنند.

پیام خوزستان

Welcome To Leith
اما همانطور که انتظار می رود ساکنان شهر لیث با این تصمیم موافق نیستند. مستند Welcome To Leith که عمدتاً از تصاویر ضبط شده توسط ساکانان شهر در مقابله با جرائم این گروه نژادپرست تشکیل شده به بررسی دقیق و هوشمندانه نابودی ایدئولوژی و سازمان سفیدپوست های برتری طلب امروزی می پردازد.
مستند تاثیرگذار Dear Zachary: A Letter To A Son About His Father 2008
فیلم مستند Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father به راحتی یکی از تکان دهنده ترین و تاثیرگذارترین فیلم های این فهرست از لحاظ بار عاطفی است.

پیام خوزستان

Dear Zachary
وقتی دکتر اندرو باگبی 28 ساله می میرد، مشخص می شود که وی توسط نامزد باردار سابقش کشته شده و زمانی که به قید وثیقه آزاد شده به کانادا فرار کرده است. کرت کیون فیلمساز و دوست نزدیک اندرو شروع به جمع آوری فیلم های خانگی و مصاحبه های خود با اندرو می کند تا به پسر او، زاخاری، کمک کند پدر خود را بهتر و بیشتر بشناسد.
فیلم The Killing Of America 1982
فیلم مستند The Killing of America با به تصویر کشیدن دیدگاه خارجی ها نسبت به مردم آمریکا به عنوان مردمی شیفته سلاح و خشونت، با گذشت زمان تاثیر بیشتری بر جامعه گذاشت هاست.

پیام خوزستان

The Killing Of America
این فیلم مستند با تمرکز بر روی قاتلان سریالی، قتل ها و ترورها و همچنین مرگ های همراه با خشونت در سال های پیش از فاجعه مدرسه کلمباین، به نوعی به مردم و سیاستمداران آمریکایی در مورد اتفاقات آینده هشدار می دهد.
فیلم مستند Tickled 2016
فیلم مستند دیوید فاریر به دنیای حرفه ای مقاومت در برابر غلغلک می پردازد که همانند عنوان و محتوای خود بسیار عجیب به نظر می رسد اما Tickled بیشتر در مورد یک شخصیت پنهان است که در مرکز یک دنیای مینیاتوری که به موضوع غلغلک می پردازد خود را رها کرده است.

پیام خوزستان

Tickled
فیلم به داستان رفتارهای وسواسی و آزارگرانه یک شخصیت ثروتمند طرفدار غلغلک دادن افراد می پردازد که موضوع اصلی فیلم است.
فیلم مستند تکان دهنده Mea Maxima Culpa: Silence In The House Of God 2012
فیلم مستند تکان دهنده دیگری از الکس گیبنی، Mea Maxima Culpa به بررسی سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک و تلاش های گسترده برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا می پردازد.

پیام خوزستان

Mea Maxima Culpa
این فیلم که از دید 4 مرد ناشنوا روایت می شود داستان سوء استفاده های جنسی از آن ها در دوران کودکی توسط کشیشان کاتولیک است و بازیگرانی مانند جان اسلیتری، ایتان هاوک، جیمی شریدان و کریس کوپر به جای آنان صحبت می کنند.
فیلم مستند Cropsey 2009
در روزگار مدرن معدود مستندهایی ساخته شده که به بررسی افسانه های شهری می پردازند اما هیچکدام نتوانسته اند به اندازه Cropsey تاثیرگذار و ترسناک باشند.

پیام خوزستان

Cropsey 2009
این فیلم مستند با مرتبط کردن ماجرای واقعی مفقود شدن پنج کودک در جزیره استیتن با نسخه نیویورکی افسانه بوگی من که به نام Cropsey شناخته می شود، یک سفر ماجراجویانه به فضاهای تاریک بین واقعیت و افسانه است که هم مخاطب را سرگرم کرده و هم می ترساند.
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/377818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ دختر کتابفروش

عرضه جدیدترین کتاب محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه

کتاب جدید بهناز ضرابی زاده با نام «پری خانه ما» رونمایی می‌شود

وزیر ارتباطات: همه امکانات و تدابیر مرحله اول انتخابات برای دور دوم هم فراهم است

دستور رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب

دبیر امناء: نه پاسوز می‌شویم، نه پادو

فرمانده نهاجا: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند

اعتماد: هزینه تشریفات شروع مجلس دوازدهم؛ 200 میلیارد تومان!

واکنش یک نماینده به حواشی همایش پرسروصدا: توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟

انتقاد نامزد شورای ائتلاف از چرخش برخی نماینده‌ها در آستانه انتخابات

حمایت تمام‌قد آذر منصوری از تصمیم فدراسیون فوتبال درباره زنان

حملات موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامی در اراضی اشغالی

آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از 20 سال

آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان

در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم

بهره‌برداری از 30 تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز

خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند

جابه‌جایی شرکت کربن ‌به‌ خارج از شهر اهواز تا 1405/ ضرورت بازسازی کارخانه فعلی

50 شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات

امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند

نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد

فرگوسن هم نمی‌تواند در فولاد موفق باشد/ فوتبال خوزستان دست افراد اهل فن نیست

نصب ایستگاه‌های ‌خط‌ اول BRT اهواز تا خردادماه

غزه، نماد شرافت و عزت است/این بار نیز مقاومت پیروز خواهد شد

شناسایی 3 هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان

تشکیل 25 پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم

280 جشن مردمی دهه کرامت در خوزستان برگزار می شود

داماش به دنبال پاک کردن خاطرات تلخ مسجدسلیمان

اجرای بی‌سابقه و همزمان 24 همایش پیاده‌روی در خوزستان به مناسبت روز دختر

دفاع محافظه کارانه منوچهر هادی از سکانس جنجالی «افعی تهران»

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار آخرین خبر: نویسنده ممنوع القلم نداریم

این سیلی پیمان معادی مثل سیلی ترانه علیدوستی بود!

شاهکار مهندسی SpaceX

با این تی‌شرت دیگر هنگام ورزش به بطری آب نیاز ندارید

رآکتور همجوشی هسته‌ای WEST رکورد زد؛ حفظ پلاسمای 50 میلیون درجه‌ای به‌مدت 6 دقیقه

اسپیس ایکس از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی خود رونمایی کرد

حسگری که سطح اکسیژن خون را از تنفس تشخیص می‌دهد

پیش‌بینی رگبار پراکنده و تندباد در برخی مناطق استان خوزستان

زمان نصب ایستگاه‌های ‌خط‌ اول BRT اهواز مشخص شد

پایان کار خدمتی در تفنگ سه وضعیت

برگزاری اردوی کشتی آزاد با المپیکی‌ها

پایان درخشش عالمیان در گرند اسمش عربستان با جایزه 17 هزار دلاری

داور بازی هنگ کنگ و ایران معرفی شد

دیدار ملی پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری

عیادت جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ایثارگران بستری در بیمارستان ساسان

تشکل‌ها بازوی توانایی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

تلاش شرکت‌های کوبایی برای امضای قرارداد جدید با ایران در حوزه انرژی