پیام خوزستان

آخرين مطالب

خدمات ویژه شهرداری تهران به جاماندگان اربعین حسینی شهرداری تهران

خدمات ویژه شهرداری تهران به جاماندگان اربعین حسینی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - شهرداری تهران در کنار خدماتی که برای راهپیمایی اربعین حسینی در مرزهای کشور و عراق ارائه می‌دهد، از راهپیمایی جاماندگان اربعین غافل نشده و خدمات شایسته‌ای را برای شهروندان در نظر گرفته است.

به گزارش شهر ، سیل عشاق حسینی همه ساله در اربعین برای زیارت از مرزهای زمینی و هوایی راهی کربلا می‌شوند تا هر یک به اندازه ظرفیت وجودی خود از دریای مکتب حسینی بهره‌مند شوند. از دو سال قبل با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی با محدودیت‌های بسیاری مواجه شد و همین امر سبب محرومیت اجباری بسیاری از عاشقان سیدالشهدا (ع) از حضور در راهپیمایی اربعین شد.
رفته رفته با کاهش شیب فزاینده ویروس کرونا و افزایش واکسیناسیون، در سال جاری بار دیگر امکان برگزاری راهپیمایی اربعین در پی توافقات انجام شده با دولت عراق فراهم شد که استقبال بی‌نظیری از سوی عاشقان حسینی (ع) را به‌همراه داشت.
همه ساله، در کنار برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برگزار می‌شود که اگرچه شاید از منظر گستردگی به اندازه راهپیمایی اربعین حسینی نباشد اما به یقین مهر تأییدی بر «کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء» است.
بر همین اساس، با توجه به اهمیت موضوع دستگاه‌های گوناگون از جمله شهرداری تهران برای ارائه خدماتی درخور شهروندان با ظرفیت و توان قابل توجهی به میدان می‌آیند تا خدمت‌گزار جاماندگان اربعین حسینی باشند.
استقرار مواکب مادر و کودک در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی
علیرضا نادعلی با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی یک حرکت مردمی محسوب می‌شود، گفت: دستگاه‌ها و نهادها هر یک بر اساس وظایف و حیطه اختیار خود وظیفه پشتیبانی و کمک دارند.
سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آن چیزی که مسلم است این است که ارائه خدمات در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تداخلی با اقدامات شهرداری تهران در عراق و مرزها ندارد و این مراسم تبدیل به یکی از مناسک مردم تهران شده است.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین تفاوت مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی این است که این مراسم از هفت صبح تا هفت شب برگزار خواهد شد و مساجد و مدارس موجود در مسیر برای استراحت زائرین آماده شده و از سوی مجموعه‌های دخیل به مواکب مردمی پشتیبانی‌هایی صورت می‌گیرد.
نادعلی اذعان کرد: سعی شده خدمات ویژه‌تری برای کسانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، ارائه شود و اختصاصی‌سازی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.
سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا؛ برای مادران و کودکان موکب‌های ویژه مادر و کودک مستقر شده و اقدامات فرهنگی ویژه‌ای در این مراسم صورت خواهد گرفت.
اتخاذ تمهیدات حمل و نقل عمومی برای مراسم جاماندگان اربعین
در این راستا؛ علیرضا زاکانی در جلسه ستاد جاماندگان اربعین که با حضور مدیران شهری مرتبط با این مراسم برگزار شد، گفت: این حرکت مردمی، یکی از موهبت‌هایی است که سال‌ها در تهران انجام می‌شود، امیدواریم خداوند به کسانی که در این سنت حسنه و اثرگذار فعالیت می‌کنند جزا و خیر عطا کند.
زاکانی با بیان اینکه اقدام هماهنگ با مجموعه‌های مختلف و مردم و این ارتباط و مشارکت، یک آورده است که می‌توانیم با خدمت بیشتر به بالا بردن سرمایه اجتماعی کمک کنیم، ادامه داد: امیدواریم اقدامات امسال دست‌مایه و زمینه‌ای برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم در سال آینده باشد.
رایگان شدن 5 ایستگاه مترو برای مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین
حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از سرویس دهی رایگان پنج ایستگاه، به عزاداران و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین پایتخت خبر داد و گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همواره سعی کرده است تا در مناسبت‌های مذهبی و ملی همراه و خدمتگزار مردم باشد و به همین منظور در اربعین حسینی ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهرری، جوانمرد قصاب، دولت آباد و امیرکبیر از ابتدای سرویس دهی تا پایان مراسم راهپیمایی رایگان سرویس دهی می‌کنند.
وی تصریح کرد: تمام خطوط درون شهری مترو در این روز آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان هستند و در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از 7 به 4 دقیقه، خط دو از 7 به 5 دقیقه، خط سه از 10 به 9 دقیقه، خط چهار از 7 به 5 دقیقه، خط شش از 15 به 10 دقیقه و خط هفت از 14 به 12 دقیقه کاهش می‌یابد.
میزبانی منطقه 13 از جاماندگان اربعین با برپایی موکب فرهنگی
محمد هادی علی احمدی با اشاره به پیاده روی خانوادگی عزاداران اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این منطقه در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و به رسم هر ساله در مراسم پیاده‌روی جاماندگان از سفر به کربلا، اقدام به برپایی موکب عزاداری، غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان می‌کند.
شهردار منطقه 13 افزود: به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند، پنج غرفه در خیابان 17 شهریور نبش خشکبارچی شامل 5 غرفه فرهنگی شامل پذیرایی، مشاوره مذهبی و عرضه محصولات فرهنگی، سلامت، کودک، عفاف و حجاب، قاب عکس یادگاری بارگاه امام حسین (ع) وخدمات عمومی شامل واکس و تعمیر کفش استقرار می‌یابد.
استقرار 280 آتش‌نشان در 46 نقطه برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان
جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات این سازمان برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی گفت: از مواکبی که جانمایی شده، بازدید انجام شد و آموزش‌های لازم به افراد داوطلب ارائه شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: این سازمان در روز برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت شش صبح در 46 نقطه با استفاده از 50 دستگاه خودروی سنگین عملیاتی و 56 دستگاه خودروی سبک و موتورسیکلت عملیاتی در نقاط مورد نظر حضور خواهد داشت.
وی گفت: 280 نفر از آتش‌نشانان حرفه‌ای نیز در این مراسم برای تأمین ایمنی و امنیت شهروندان حضور خواهند داشت.
آماده‌باش 354 نفر از کارکنان برای راهپیمایی جاماندگان اربعین
امیر یزدی از آمادگی کامل نیروهای خدمات شهری این منطقه برای میزبانی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به شروع مراسم جاماندگان اربعین از میدان آئینی امام حسین (علیه‌السلام) واقع در منطقه 12، همچنین از آنجا که شش کیلومتر از مسیر 14 کیلومتری این پیاده‌روی عظیم، در این منطقه واقع شده که طولانی‌ترین مسیر بین مناطق میزبان است، شهرداری منطقه 12 تمهیداتی را برای میزبانی درخور از زوار اربعین در نظر گرفته است.
شهردار منطقه 12 با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دو روز گذشته با محوریت حوزه خدمات شهری و همکاری نواحی مربوطه افزود: طی بازدیدهای میدانی نسبت به رفع نواقص در حوزه خدمات شهری در طول مسیر اقدام شد؛ همچنین مقرر شد در برنامه کاری روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به تعداد 60 نیروی کارگری و بیش از 15 دستگاه خودروهای تانکر، واترجت، پیکا، وانت بازیافت و خودروی حمل زباله برای پاکسازی معابر به کار گرفته شوند؛ ضمن آنکه در حوزه فضای سبز، رسیدگی‌های لازم از جمله پاکسازی بوستان‌ها و باغچه‌ها، واکاری باغچه‌ها و لچکی‌ها صورت گیرد و در نهایت رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی المان‌های ترافیکی و شهری و پاکسازی برچسب و پوستر به انجام خواهد رسید.
وی درباره تمهیدات روز اربعین که برابر با شنبه، 26 شهریور است نیز خاطرنشان کرد: در آن روز در مجموع 354 نیرو اعم از کارکنان شهرداری، پاکبان‌های خدمات شهری، کارکنان اداره بازیافت، کارگران فضای سبز با 53 دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت به شهروندان خواهند بود.
جلوه‌های هنرهای شهری در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین
رضا صیادی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین در سال جاری بعد از دو سال گفت: در ایام اربعین حسینی، پایتخت با برنامه‌های گسترده در حوزه‌های مختلف شهری، رنگ و بوی اربعین خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره استقبال شهروندان از اولین اکران هوشمند فرهنگی در پایتخت در ایام محرم، تصریح کرد: تابلوهای نوحه خوان یک تجربه موفق در استفاده از QR code برای اکران فرهنگی بوده که این موضوع در ایام اربعین نیز تکرار می‌شود.
وی در خصوص اکران فرهنگی اربعین حسینی افزود: در ایام اربعین حسینی محور اکران‌ها با شعار"کربلا کربلا ما داریم می آییم" فضای خاطره انگیزی را ایجاد کرده که با تصاویر مزین شده شهدا حال و هوای خاصی را در شهر به وجود می‌آورد.
صیادی فعالیت‌های حوزه حجم و نقاشی را با موضوع هنر عاشورایی در محرم امسال را یک حرکت نو و جریان ساز معرفی و عنوان کرد: تلفیق کالیگرافی و اثر حجمی تیغه‌های علم بازخورد مناسبی از جریان‌های هنری، صاحب‌نظران و عموم مردم به دنبال داشته که می‌تواند در رویدادهای آتی تکرار شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران نیز خاطر نشان کرد: در طول مسیر برگزاری این راهپیمایی، استقرار رادیو اربعین به عنوان یک اثر حجمی و صوتی در کنار نصب تیغه‌های علم کالیگرافی و اهتزاز پرچم‌ها و اکران‌های فرهنگی، جلوه هنرهای شهری در مسیر این رویداد آئینی را به نمایش در می‌آورد.
میزبانی منطقه 15 از جاماندگان اربعین حسینی با برپایی دو موکب
سید مهدی صباغ گفت: شهرداری منطقه 15 با استقرار دو موکب در میدان خراسان و چهارراه تیر دوقلو با ارائه خدماتی از قبیل فرهنگی، سلامت، بانوان، مشاوره و پذیرایی، میزبان شهروندان و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت است.
شهردار منطقه 15 خاطرنشان کرد: فعالیت این موکب ها تا ظهر روز اربعین به زائران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت ادامه می‌یابد که منطقه 15 در مسیر شماره یک از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با مشارکت مناطق 7، 12، 13، 14،16 و 20 آماده خدمات رسانی به شهروندان است.
خدمات رسانی رایگان اتوبوسرانی به عزاداران راهپیمایی جاماندگان
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اعلام کرد به مناسبت برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تاریخ 26 شهریور ماه، ناوگان اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم خدمات حمل و نقلی رایگان ارائه می‌کند.
بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال شهروندان گرامی به میادین اصلی شهر اقدام می‌کند.
میزبانی شهرداری منطقه 17 از جاماندگان اربعین حسینی
علی محمد متولیان با اشاره به برپایی موکب‌های فرهنگی در روز اربعین سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: شهرداری منطقه 17 در روز اربعین حسینی با برپایی موکب فرهنگی همراه با دسته روی هیئت نوجوانان، خدمات گروه‌های گفتمانی، تبلیغی، تعزیه، نقالی، چهارپایه خوانی و پرده خوانی از ساعت 10 صبح الی 20 در خیابان شهید رجایی، میدان بهشت میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.
با هدف خدمت‌رسانی شایسته به عاشقان و عزاداران حضرت سید الشهدا موکب‌های فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی در روز اربعین در میدان زکات و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مستقر خواهند شد.
آماده‌باش آمبولانس‌های شرکت شهر سالم در مراسم جاماندگان اربعین
علی قاسمی‌جهان گفت: پنج مسیر برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده که برای پوشش آنها در این نشست، سه تا پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس از سوی شرکت شهر سالم جانمایی شدند.
سخنگوی کمیته سلامت ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: همچنین به دستور امیر نورمحمدی رئیس کمیته سلامت ستاد اربعین شهرداری و مدیرعامل شرکت شهر سالم، علاوه بر چهار درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری، درمانگاه‌های مناطق 12، 13، 14، 15، 19 و 20 نیز که در مسیرهای پیاده‌روی اربعین قرار دارند، جهت ارائه خدمت به زائران در روز اربعین فعال و در حالت آماده‌باش خواهند بود.
منبع: مهر
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/377453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند