پیام خوزستان

آخرين مطالب

کاسبی ایرلاین‌ها با اربعین/ قیمت های بلیط ها سر به فلک کشید مقالات

کاسبی ایرلاین‌ها با اربعین/ قیمت های بلیط ها سر به فلک کشید
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -  اجرا نشدن همه قوانین شرکت‌های هواپیمایی در فصول مختلف سال، فرسودگی ناوگان هوایی و ایجاد تأخیر در انجام پروازهای مختلف همواره باعث نارضایتی مردم در خصوص عملکرد این شرکت‌ها شده است.
اکنون که به ایام اربعین نزدیک می‌شویم و حضور مسافران از سراسر کشور و حتی اتباع خارجی برای اعزام به کربلا و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی افزایش یافته است، مردم برای خرید بلیط هواپیما در مسیر ورود به خوزستان دچار مشکل شده‌اند.
به عنوان نمونه برای مسیر تهران به اهواز و یا تهران به آبادان تا 24 شهریورماه امسال همه بلیط‌ها به فروش رفته و رئیس اتحادیه آژانس‌های هواپیمایی خوزستان نیز بسته شدن عمدی سیستم فروش بلیط از سوی آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی را رد کرده و این کار را دارای ضرر و زیان مالی برای آنها عنوان می‌کند.
این در حالی است که برخی شهروندان اهوازی معتقد هستند از ماه‌ها قبل و به طور معمول دو هفته قبل، سیستم فروش بلیط هواپیما قفل می‌شود و بلیط 900 هزار تومانی را با قیمت یک میلیون و 900 هزار تومان از دفاتر شرکت‌ها خریداری می‌کردند.
«گندم طاهر» یکی از شهروندان اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: چند ماه قبل بلیط پرواز اهواز به مشهد را با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان خریداری کردم و پرواز به دلیل بیماری یکی از مسافران در اصفهان متوقف شد و بعد هم به دلیل نقص فنی با تأخیر بیش از 14 ساعت، اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرد؛ طبق قوانین شرکت‌های هواپیمایی در این مدت باید اسکان و پذیرایی رایگان انجام می‌شد ولی نه تنها این کار انجام نشده بلکه چراغ‌های سالن فرودگاه نیز خاموش شد.
او ادامه می‌دهد: چون برای انجام کاری باید صبح آن روز مشهد می‌بودم و از جلسه جا ماندم، تقاضای بلیط جایگزین برای برگشت به اهواز کردم که همکاری نشد؛ پس تماس‌های مکرر با آن شرکت فقط پول بلیط برگشت از اصفهان پرداخت شد و پول بلیط اصلی و جریمه تأخیر نیز پرداخت نشد.
فروش بلیط‌ها با قیمت دو برابر در بازار آزاد
این شهروند اهوازی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی خوزستان در پاسخ به شکایت او اعلام کرده باید به بازرسی سازمان هواپیمایی شکایت کند، یادآور می‌شود: به نظرم اگر بازرسی سازمان هواپیمایی کشور نظارت درستی داشت، این همه بی قانونی در انجام پروازهای مختلف نداشتیم که حق شهروندان ضایع شود؛ البته با وجود نصب منشور حقوق مسافری در فرودگاه‌ها ولی در صورت بروز مشکل هیچکدام از این قوانین اجرا نمی‌شود.

پیام خوزستان

طاهر بیان می‌کند: در یک ماه اخیر هم با وجود اینکه اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف فروش بلیط هواپیما در تاریخ مدنظرم هیچ بلیطی برای فروش نداشتند ولی در همان تاریخ‌های دلخواه بلیط 900 هزار تومانی مسیر تهران به اهواز را یک بار با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان و بار دیگر با قیمت یک میلیون 578 هزار تومان خریداری کردم.
«امیر جولایی» یکی دیگر از شهروندان اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: برای یکی از نزدیکان قصد خرید بلیط مسیر تهران به اهواز را داشتیم که سیستم بسته بود ولی از طریق یکی از شرکت‌های هواپیمایی بلیط را با دو برابر قیمت یعنی یک میلیون و 900 هزار تومان خریداری کردیم.
او ادامه می‌دهد: در چند ماه اخیر برای مسیر پروازی تهران به جنوب بیشتر بلیط تا دو هفته آینده و طبق اعلام سامانه به فروش رفته ولی همان بلیط‌ها با قیمت دو برابر در بازار آزاد به فروش می‌رسد.
این شهروند اهوازی عنوان می‌کند: با مدیران تعزیرات هم صحبت کردیم و وعده پیگیری دادند؛ همه منتظر پیگیری و برخورد اصولی هستیم تا دیگر شاهد سوء‌استفاده شرکت‌های هواپیمایی از وضعیت موجود نباشیم.
همه با مشکل تهیه بلیط مواجه‌اند
نماینده مردم اهواز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: با وجود پیگیری‌هایی که از دو ماه گذشته داشتیم ولی هنوز وضعیت فروش بلیط‌های هواپیمایی اصلاح نشد؛ همچنین از دو ماه قبل که عنوان شده فروش بلیط برای اتباع خارجی با دلار است، دو نوع آسیب وارد کرد.
سید کریم حسینی ادامه می‌دهد: اولین آسیب آن است که صنعت گردشگری بعد از دو سال رکود به دلیل شیوع بیماری کرونا با این کار آسیب می‌دید و گردشگری کشور با تهدید روبه‌رو می‌شد؛ دوم اینکه برای استان‌هایی مثل خوزستان که با مرکز کشور و شهرهای گردشگری و زیارتی فاصله زیادی دارد و سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی خطرناک و از نظر زمانی به صرفه نیست، وضعیت بدی را پیش آورد.
وی تصریح می‌کند: همچنین تردد بیماران و خانواده‌های آنها برای ادامه درمان به مرکز کشور آسیب جدی دید و مردم به زحمت تهیه بلیط کردند؛ حتی ارائه بلیط در سامانه‌هایی که بوده در دفاتر با مشکل مواجه شده است.
حسینی اضافه می‌کند: افزایش قیمت بلیط و کاهش پروازها در چندین مورد گزارش شده با وجود اینکه می‌دانیم که ناوگان هوایی دچار مشکلاتی می‌شود ولی مابقی ظرفیت به خوبی ساماندهی نشد.
نماینده مردم اهواز در مجلس بیان می‌کند: از دو ماه قبل در مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادیم و از طریق مسئولان مربوطه هم پیگیری کردیم و اعلام شده که ایده فروش بلیط با دلار لغو و باید کاهش قیمت‌ها را داشته باشند ولی باز هم ما با مشکل تهیه بلیط مواجه هستیم.

پیام خوزستان

وی عنوان می‌کند: این آسیب برای خوزستان جدی‌تر است چون آنهایی که دچار فشار اقتصادی شده و در تهیه بلیط با مشکل مواجه می‌شوند، مردم عادی هستند که برای درمان یا سفری که سالی یک‌بار به مشهد مقدس و سایر اماکن گردشگری سفر می‌کنند با مشکل مواجه هستند.
نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید می‌کند: وزارت راه باید به طور شفاف و صریح اعلام کند که ساماندهی فروش و عرضه بلیط بلیط را داشته باشد و در این زمینه مسئولیت خودش را به نحو احسن ادا کند.
انجام روزانه 30 تا 35 پرواز ورودی و خروجی در اهواز
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان می‌کند: با توجه به اینکه دو مرز چذابه و شلمچه در خوزستان برای پیاده‌روی اربعین حسینی فعال هستند، استقبال عمومی برای سفر هوایی عتبات در مسیر پروازی اهواز به نجف خیلی بالا نیست.
سید مهدی بزاز ادامه می‌دهد: برای سهولت در تردد مسافران و زائران حسینی، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه‌های اهواز و آبادان (برای تهران و مشهد) به میزان 15 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه یک شرکت هواپیمایی یک فروند هواپیمای 737 جدید را وارد خط پروازی کرده است، تصریح می‌کند: این اقدام باعث کاهش چشم‌گیر بار ترافیک مسافران شده است؛ همچنین از ازدحام مسافران جلوگیری شد.
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خبر داد: در فرودگاه اهواز به صورت استاندارد روزانه 30 تا 35 پرواز ورودی و خروجی انجام می‌شود و به بیشتر مراکز استان‌ها از جمله تهران و مشهد پرواز وجود دارد.
رزاز خبر می‌دهد: فرودگاه اهواز از نظر تعداد پرواز چهارمین فرودگاه کشور است که به اقصی نقاط ایران از جمله تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، مشهد، زاهدان و کیش پرواز دارد.
وی در واکنش به نبود بلیط برای مسیر تهران به اهواز یا تهران به آبادان تا تاریخ 24 شهریور ماه می‌گوید: خوزستان یک استان مرزی و صنعتی است و زائران حسینی، مسافران معمولی، تاجران، مدیران و کارشناسان از مجموعه‌های بزرگ صنعتی، نفتی و پتروشیمی به این استان تردد دارند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که این حجم از بلیط هواپیما به فروش رسیده باشد، البته تمام تلاش خود را برای افزایش بیشتر پروازها به کار می‌گیریم.
60 درصد ناوگان هوایی کشور ضعیف است
رئیس انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضعیف بودن ناوگان هوایی کشور بیان می‌کند: در کشوری با 85 میلیون نفر جمعیت فقط 250 فروند هواپیما وجود دارد که حدود 60 درصد آنها زمین گیر بوده و به دلایل مختلف از جمله کمبود قطعات یدکی و خرابی موتور فعال نیستند.
وحید خادمی ادامه می‌دهد: در حال حاضر حدود 80 تا 90 فروند هواپیما در کشور فعال است که به صورت میانگین به ازای هر یک میلیون نفر یک فروند هواپیما وجود دارد در حالی که کشور حداقل نیازمند 400 فروند هواپیمای فعال است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌های تحمیل شده بر کشور پاسخگو نبودن ناوگان هواپیمایی طبیعی است، انتقاد می‌کند: هجوم عراقی‌ها به کشور به خاطر مسافرت باعث شده تا با کمبود بلیط مواجه شویم؛ یک شرکت هواپیمایی خوزستانی روزانه 15 پرواز در مسیر رفت و 15 پرواز در مسیر برگشت دارد ولی باز هم جوابگوی نیاز نیست.
رئیس انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی خوزستان با اشاره به اینکه فقط به دو تا سه هواپیما برای مسافران عراقی نیاز است، اضافه می‌کند: عراقی‌ها از ظرفیت خوزستان استفاده و مجال به دیگر مسافران نمی‌دهند در حقیقت جور عراق را هم می‌کشیم.

پیام خوزستان

خادمی در واکنش به این پرسش که شرکت‌های هواپیمایی از عمد تعدادی بلیط را نگه می‌دارند، با اشاره به افزایش ورود زائران حسینی به خوزستان برای تشرف به کربلا و نجف می‌گوید: اصلاً شرکت‌های هواپیمایی بلیط پرواز را نگه نمی‌دارند چون از نظر مالی به ضرر آنهاست؛ تأیید می‌کنم که تمامی بلیط‌ها تا 24 شهریورماه به فروش رفته و مردم به صورت سیستمی خریداری کرده‌اند.
وی با اشاره اینکه حتی برای خرید بلیط خود در تاریخ 21 شهریور به مشکل برخورده چون همه بلیط‌ها سیستمی به فروش رفته اظهار می‌کند: ناوگان هوایی فعلی کفاف جمیعت را نمی‌دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، همانطور که در گفت‌وگوی برخی شهروندان مشهود است، نارضایتی از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی باید بیشتر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار بگیرد تا از این بی‌نظمی سوء‌استفاده نشود.
همچنین پیشنهاد می‌شود که سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیط‌های هر مسیر پروازی را تعیین کند تا شناور بودن قیمت‌ها بیش از این به ضرر شهروندان تمام نشود.
کد خبر 5580881

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/375953/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی