پیام خوزستان

آخرين مطالب

یک موفقیت دیگر بدون برجام و بدون FATF/ مشکل آب مردم خوزستان حل شد مقالات

یک موفقیت دیگر بدون برجام و بدون FATF/ مشکل آب مردم خوزستان حل شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - در اولین سفر آیت‌الله رئیسی به استان خوزستان به‌عنوان اولین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور پروژه آبرسانی غدیر را به‌عنوان اصلی‌ترین پروژه بر زمین مانده در استان عنوان کرد.
پروژه آبرسانی غدیر طی 12 سال گذشته از زمان کلید خوردن آن تا سال گذشته با بی‌توجهی و عدم تامین مالی مناسب با کُندی پیش رفته بود.
عدم تامین مالی پروژه توسط دولت‌های پیشین باعث شده بود در اوج تنش‌های آبی خوزستان این پروژه طی 10 سال تا سال 1400 زیر 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
در این میان با وجود وعده‌های انتخاباتی برخی دولت‌ها، هیچ‌گاه به این پروژه مهم که آب شرب سالم و با کیفیت را برای میلیون‌ها خوزستانی تامین می‌کرد، توجه نشد و روند کُند پروژه تا سال 1400 ادامه داشت.
اما با تاکیدات رئیس‌جمهور در سفر استانی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب با کیفیت بهره‌مند شوند، این پروژه با تامین اعتبارات لازم، در دستورکار قرار گرفت و عملیاتی شد.
این پروژه عظیم آب شرب قریب به 4.7 میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان در 26 شهر و 1608 روستا را تامین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به 2000 نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت 10 ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.
فرآیند افتتاح آزمایشی طرح غدیر در تاریخ 31 مردادماه سال جاری با 2 پمپ آغاز شد و دیروز تمامی پمپ‌های ایستگاه پمپاژ w2 (به‌عنوان ایستگاه اصلی انتقال دهنده آب دز به لوله‌های انتقال) به درستی عمل کرده و آب را به داخل لوله‌های انتقال آب پمپاژ کردند.
براساس دورنمای در نظر گرفته شده برای طرح غدیر تا افق 1425 امکان تامین آب شرب معادل 450 میلیون متر مکعب در سال توسط این طرح از مبدا دز مهیا شده و منابع تامین میان‌مدت این طرح از رودخانه دز از طریق کانال موسوم به W2 انجام می‌پذیرد. این پمپ‌ها وظیفه انتقال آب شرب سالم و با کیفیت را از سرمنشأ دز به فاصله 150 کیلومتری شهرهای هدف برعهده خواهند داشت.
براساس هدف‌گذاری پروژه، مردم خوزستان تا 20 سال آینده با وجود این پروژه، از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند بود.
نکته قابل تامل اینکه بر خلاف دولت قبل که طی 8 سال تمام مشکلات کشور از جمله حل مشکل آب خوردن مردم را هم به برجام و پذیرش لوایح استعماری FATF گره زده بود و در آخر کشور را با انبوهی از مشکلات تلنبار شده و صدها تحریم دیگر تحویل داد و رفت‌، دولت سیزدهم با تکمیل اَبرپروژه غدیر نشان داد که می‌توان با مدیریت صحیح منابع هم تامین مالی پروژه‌های کلان زیرساختی را در دستورکار قرار داد و هم پروژه‌های نیمه‌تمام خُرد در شهرهای کوچک‌تر را بدون نگاه به دستان بیگانگان به سرانجام رساند و کام مردم را شیرین کرد.
تجربه یک‌سال گذشته، مدیریت صحیح برای رفع مشکلات
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز جمعه در مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح، گفت: خرسندم که امروز طرحی را افتتاح می‌کنیم که پیش‌بینی می‌شد حداقل 3 الی 4 سال طول بکشد اما به دست توانای مهندسان و کارگران و مدیران جهادی در مدت 10 ماه به نتیجه رسیده و مردم عزیز ما در این استان، 26 شهرستان و 1600 روستا می‌توانند از این آب بهره‌مند شوند.
رئیس‌جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای طراحی و اجرای این پروژه عمرانی ارزشمند زحمت کشیدند، افزود: همه بخش‌های این طرح از طراحی تا اجرا و تجهیزات به‌کار رفته کاملا ایرانی و این حقیقتاً مایه افتخار است.
رئیسی با بیان اینکه همه ایران مدیون خوزستان است، اظهار داشت:‌ این استان در روزهای سخت جنگ تحمیلی در مقابل ستمگران و صدامیان مردانه ایستادگی کرد و فرزندانش را تقدیم انقلاب کرد. در روزهایی که خانه و کاشانه اهالی جای‌جای این استان به مخاطره افتاده بود، آنها با وجود همه تهدیدات ماندند و مجاهدانه از کشور، وطن و ارزش‌ها دفاع کردند.
رئیس‌جمهور خوزستان را سرزمین مجاهدان، شهیدان و ایثارگران توصیف و تصریح کرد: اینجا سرزمین مجاهدانی است که دیروز با سلاح در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند و امروز هم با شعار «ما می‌توانیم» به مردم عزیز امید می‌دهند و دشمنان را ناامید می‌کنند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد که بهره‌برداری از آنها نیاز به کار و تلاش دارد، خاطرنشان کرد: جا دارد از وزیر و مدیران وزارت نیرو قدردانی کنیم که با روحیه جهادی به‌دنبال حل مشکلات مردم هستند و امروز چه افتخاری از این بالاتر که با اجرای این طرح به زوار امام حسین(ع) آب‌رسانی می‌شود. همچنین باید از عزیزان بسیج، سپاه و ارتش که دیروز در سنگر دفاع از خوزستان از خودگذشتگی می‌کردند و امروز برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند نیز قدردانی کنم.
رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از استاندار و مدیران استانی برای پیگیری مجاهدانه طرح‌های عمرانی خوزستان که اجرای این طرح را به جای 3 الی 4 سال در 10 ماه به سرانجام رساندند، گفت: اجرای جهادی و سریع طرح آبرسانی غدیر برای بنده و مردم این توقع را ایجاد می‌کند که مدیران در سراسر کشور برای رفع تنش‌های آبی مجاهدانه و با سرعت تلاش کنند.
رئیسی با اشاره به مدیریت موفق تامین و مصرف برق در تابستان امسال از سوی وزارت نیرو افزود: کمتر کسی فکر می‌کرد با کمبودهای موجود خاموشی برق در بخش خانگی نداشته باشیم، اما مدیریت و همراهی و همکاری مردم و اصناف اثبات کرد می‌شود با کمبودها و درست استفاده کردن از آب و برق و منابع به نحوی حرکت کرد که در خانه‌ها خاموشی نداشته باشیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین منابع آب طرح آب‌رسانی غدیر و ابراز خرسندی از بهره‌مندی مردم در روستاهای تحت پوشش اظهار داشت: مردم استان و به‌خصوص روستاهای خوزستان بسیار مناعت‌ طبع دارند به شکلی که وقتی خدمت آنها می‌رسیم، می‌بینیم زندگی‌شان با سختی مواجه است، اما یک مسئله بسیار بالاتر و برتر را می‌بینند و برای نظام، سلامتی رهبری و پیشرفت کشور دعا می‌کنند. من به مدیران کشور تاکید می‌کنم که به این مردم بزرگوار، هر چقدر خدمت کرده باشیم، باز هم کم است.
رئیسی اضافه کرد: اجرای جهادی چنین طرح‌هایی باعث امیدوار کردن مردم می‌شود و این امیدواری موجب مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، نشاط اجتماعی و نقش‌آفرینی جوانان عزیز خواهد شد. عمیقاً معتقدیم که در این کشور می‌شود کارهای بزرگی انجام داد و امیدوارم اجرای طرح فاضلاب اهواز و دیگر شهرهای استان نیز هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی استاندار درباره ایجاد اشتغال در استان اظهار داشت: این گزارش نشان داد که اعتباراتی که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده، جذب و باعث شده رشد اقتصادی استان از 2 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کند.
اگر لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم
رئیسی با تاکید بر ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ در خوزستان، تصریح کرد: اجرایی شدن این مهم می‌تواند در جهت باز شدن گره‌های این استان بسیار نقش‌آفرین باشد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان امام جمعه اهواز مبنی بر اینکه این پنجمین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان در یک ‌سال گذشته است، گفت: قبلا هم گفتم، اگر لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات مردم حل شود و تا تحقق آنچه که در ورزشگاه بزرگ اهواز و در جمع جوانان خوزستان وعده دادیم، از پا نخواهیم نشست.
رئیس‌جمهور افزود: یقین می‌دانم اگر ما اخلاص داشته باشیم، برکات الهی همراه خواهد بود و مسایلی که ممکن است امروز به‌صورت یک آرزو درآمده باشده، به دست توانای شما محقق خواهد شد و ما هم خدمتگزار مردم خواهیم بود و این مسائل به لطف خداوند متعال حل خواهد شد.
دیدار رئیس‌جمهور با مردم منطقه محروم «احمد فداله» دزفول
رئیس‌جمهور که برای افتتاح طرح عظیم آب‌رسانی غدیر برای پنجمین بار در یک‌سال سپری شده از آغاز فعالیت دولت مردمی، به استان خوزستان سفر کرده بود‌، در جریان بازدید از بخش‌هایی از این طرح در بخش شهیون شهرستان دزفول، در جمع مردم منطقه محروم و صعب‌العبور «احمدفداله» حضور یافت.
رئیس‌جمهور با اشاره به درخواست‌ها و مطالبات مردم درباره موضوع جاده مواصلاتی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل منطقه افزود: حتماً مسئله جاده این منطقه را در اولویت قرار می‌دهیم و با پیگیری مجدانه استاندار و تخصیص اعتبارات لازم از مرکز، به سرعت کار دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مشکل جاده دسترسی به این منطقه ریشه بخش قابل توجهی از مشکلات منطقه است، گفت: ساخت جاده دسترسی به این منطقه با اولویت دنبال خواهد شد تا بن‌بست به‌وجود آمده در رشد و پیشرفت این منطقه برطرف شود و جوانان به‌عنوان سرمایه‌های گرانقدر این منطقه بتوانند با کار و تلاش خود این منطقه را بسازند.
رئیسی با قدردانی از زحمات گروه‌های جهادی و عزیزان بسیجی در این منطقه اظهار داشت: در کنار تلاش‌های جهادی نیروهای بومی و خود مردم منطقه نقش اصلی را در رفع مشکلات داشته‌اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی این منطقه تصریح کرد: این منطقه‌این ظرفیت را دارد که برای اشتغال بخش‌های اطراف هم زمینه فراهم کند. امروز تولید کشاورزی و دامداری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تولیدات مورد نیاز کشور است و جزو کالاهای اساسی مورد نیاز کشور محسوب می‌شود و امروز شما این کالاها را تولید می‌کنید، لذا باید از شما قدردانی کنیم.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به محور قرار دادن تولید در شعارهای سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هر حرکت و اقدامی که در جهت افزایش تولید در این منطقه انجام شود، حرکت در جهت فرمان رهبری و در جهت استقلال و قطع وابستگی به کشورهای دیگر و خودکفایی کشور است.
حضور رئیسی در روستاهای دور‌افتاده و شکستن یک تفکر نادرست
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر درباره حضور رئیس‌جمهور در روستای دورافتاده «احمد فداله» دزفول نوشت: « حتی اردوی جهادی هم که می‌خواستیم بریم، احمد فداله جای «سخت و دشوار» محسوب می‌شد. یکی از محروم‌ترین نقاط است و به شدت صعب‌العبور.درود بر آقای رئیسی که رفته اونجا. بسیاری از مسئولان استانی و شهری با سابقه بیش از ده سال مدیریت، از چند کیلومتری اونجا هم رد نشدن. در استان خوزستان تفکری شکل گرفته که روستاهای ایذه، باغملک، دزفول و کلا شمال خوزستان صعب‌العبور هستند و دیگه نمیشه کاری کرد. بهتره به‌جای رسیدگی، زمینه‌های مهاجرت اهالی رو فراهم کرد. تفکری که باعث از بین رفتن زیست طبیعی عشایر میشه. اقل فایده حضور رئیس‌جمهور برهم زدن این تفکر نادرسته.»
تأکید بر لزوم پیگیری مجدانه و بی‌وقفه ساخت هواپیمای مسافربری با استفاده از توان داخلی
رئیس جمهور همچنین روز پنجشنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور توسعه و تعالی کشور را در گروی نقش‌‌آفرینی همه‌جانبه نهاد علم در کشور دانست و از دانشگاهیان خواست، توان تحقیقاتی و پژوهشی خود را به افزایش بهره‌وری در کشور متمرکز کنند.
رئیسی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای دانشگاه امیرکبیر با توضیحات مدیران دانشگاه و دست‌اندرکاران این نمایشگاه از آخرین اخبار و جزئیات فعالیت‌ها و دستاوردهای طرح‌های در دست مطالعه این مجموعه در عرصه هوافضا، از جمله طراحی هواپیمای مسافربری 72 نفره که به سرپرستی دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر و با همکاری مراکز علمی و دانش‌بنیان در حال انجام است، مطلع شد.
رئیس‌جمهور در این بازدید بر لزوم پیگیری مجدانه و بی‌وقفه ساخت هواپیمای مسافربری با استفاده از ظرفیت‌ها، استعدادها و توان داخلی و فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: اقدامات ناقص گذشته نباید موجب دلسردی و ایجاد وقفه در این صنعت پیشرفته و هدررفت توانایی‌های علمی و فنی موجود در کشور در بخش ساخت هواپیما شود. دولت به طور جدی از طرح، پشتکار، خلاقیت، اراده و اجرای طرح‌های صنعت هوانوردی از سوی شما حمایت خواهد کرد.
راه نجات انسان معاصر شناخت اهل‌بیت(ع) و حرکت در مسیر نورانی آنهاست
آیت‌الله رئیسی در آیین گشایش هفتمین اجلاس مجمع عمومی جهانی اهل‌بیت(ع) نیز با اشاره به تهدیدات امروز جوامع بشری بخصوص تهدیدات فرهنگی، تصریح کرد: راه نجات انسان و راه نجات امت اسلام، معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و درک کلام نورانی این بزرگواران و گام نهادن در مسیری است که آنان ترسیم کرده‌اند.
رئیس‌جمهور به تلاش‌های نظام سلطه برای ایجاد انحراف فکری در جوامع بشری و دوری انسان معاصر از راه نورانی اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: جاهلیت مدرن از نظر ماهیت، همان جاهلیت قدیم اما در ظواهر جدید است. تفاوت در این است که امروز نظام سلطه برای تبلیغ پیام جاهلانه خود همه امکانات از علم و فناوری تا قدرت رسانه را بکار گرفته است و می‌کوشد شاخص‌های اخلاقی غلط را در جوامع حاکم کند.
رئیسی به حرکت‌های شکل‌گرفته در امتداد مکتب عاشورا به عنوان راه صیانت بشر در برابر جریانات و مکاتب انحرافی اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش قدرت‌های سلطه‌گر، ظلم، ستم، جهل، نادانی و بی‌عدالتی که در گوشه و کنار دنیا حکمفرماست، نام حسین بن علی(ع) و امتداد مکتب عاشورا، عالم را متحول می‌کند و روزبه‌روز جلوه عقلانیت و عدالت در عالم بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/375759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان