پیام خوزستان

آخرين مطالب

تولید یک میلیون و 770 هزار بشکه‌ای در شرایط تحریم/ آمادگی تولید حداکثری در پساتحریم گفتگو

تولید یک میلیون و 770 هزار بشکه‌ای در شرایط تحریم/ آمادگی تولید حداکثری در پساتحریم
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- مجید ارشم در گفت و گویی ضمن تشریح دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در یکساله دولت سیزدهم با اشاره به برنامه تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط کاهش تکلیفی قرار داریم اما این آمادگی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وجود دارد تا هر لحظه‌ای که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تولید حداکثری برسد.

وی افزود: چند وقت گذشته مانور رسیدن به تولید حداکثری با هماهنگی ستاد شرکت ملی نفت ایران برگزار شد که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده روزانه 400 هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و این مساله نشان دهنده توان و آمادگی مجموعه برای رسیدن به تولید حداکثری است. این آمادگی وجود دارد تا در برنامه افزایشی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بالغ بر 400 هزار بشکه در روز تولیدات شرکت را افزایش دهیم.

تولید روزانه یک میلیون و 770 هزار بشکه نفت در شرایط تحریم و کاهش تکلیفی

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حدود 3 میلیون بشکه در روز است، گفت: ظرفیت تولید نفت در گستره مناطق نفتخیز جنوب بیش از این است اما برای این کار نیازمند انجام اقدامات نگهداشت تولید در بخش‌های سطح الارض و تحت الارض هستیم. تعمیر و تجهیز چاه‌های موجود، احداث چاه‌های توسعه‌ای نفت و انجام تعمیرات اساسی تاسیسات روسطحی از جمله این اقدامات است.

ارشم ادامه داد: در بحث پروژه‌های نگهداشت توان تولید در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه با نفت، برنامه داریم. در این زمینه علاوه بر بحث طرح 28 مخزن، بیش از 2.5 میلیارد دلار بودجه تعریف شده برای بحث جمع‌آوری گازهای همراه در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتروشیمی بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی مارون وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون که در شرایط کاهش تکلیفی قرار داریم، به صورت میانگین حدود یک میلیون و 770 هزار بشکه نفت در روز در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می‌شود، افزود: در صورت لغو تحریم‌ها این آمادگی وجود دارد تا تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به صورت پلکانی به ظرفیت حداکثری برسد و روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید شود.

پس از لغو تحریم‌ها برای بازگشت به تولید حداکثری استراتژی داریم

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: برای بازگشت به تولید حداکثری، استراتژی داریم زیرا تولید حداکثری در یک ساعت و یک روز محقق نمی‌شود. با توجه به شرایط فنی و عملیاتی حاکم بر تاسیسات تولید، استراتژی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای بازگشت به تولید حداکثری، پلکانی و افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز است.

 

ارشم تصریح کرد: در بحث فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، پل ارتباطی بسیار خوبی میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از تولیدات این شرکت‌ها به منظور حل مشکلات تولید شکل گرفته است. همچنین در بحث تولید بار اول نیز از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند خود را توانمندتر کنند.

بیش از یک هزار میلیارد تومان برای فعال‌سازی مراکز دانش‌بنیان

وی در خصوص اهمیت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه عنوان کرد: با رویکرد مدیریت جدید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برنامه‌های بسیار خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و در این زمینه تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان برای فعال‌سازی مراکز دانش بنیان نیز تخصیص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به بحث تولید بار اول گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم امکان تهیه برخی از تجهیزات، کالا و تکنولوژی‌ها از شرکت‌های خارجی وجود نداشت و در این زمینه با تمهیدات خوبی که اندیشیده شد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌هایی به عمل آمد تا خارج از فرآیندهای مناقصه‌ای بتوان از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی در این بخش‌ها استفاده کرد.

ارشم در خصوص احتمال حضور شرکت‌های خارجی در ایران پس از لغو تحریم‌ها اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها و در زمان بازگشت به تولید حداکثری هیچ منعی برای ورود شرکت‌های خارجی وجود ندارد اما قطعا اولویت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شرکت‌های داخلی و استفاده از توان و ظرفیت آن‌ها است.

در استفاده از تکنولوژی‌های جدید شرکت‌های خارجی نباید خودتحریمی کنیم

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی توانمند شده‌اند، گفت: اگر در بحث یک فعالیت خاص دو شرکت رقیب وجود داشته باشد که یکی داخلی و دیگری خارجی باشد، قطعا اولویت ما شرکت داخلی است و هیچ رجوعی به شرکت خارجی در این زمینه نخواهد شد. برخی از تکنولوژی‌ها، فناوری‌های جدید و... در شرکت‌های خارجی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنیم و نباید در این زمینه خودتحریمی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: منعی برای ورود هیچ خارجی در دوران پساتحریم وجود ندارد مگر آنکه شرکتی پیش از تحریم‌ها با مناطق نفتخیز جنوب قراردادی داشته که به تعهداتش عمل نکرده باشد. در این زمینه قطعا یا پیش شرط‌هایی خواهیم داشت یا اجازه حضور مجدد این شرکت‌ها را نخواهیم داد.

ارشم عنوان کرد: در مناطق نفتخیز جنوب از سال‌های گذشته نهضتی تحت عنوان بومی سازی تجهیزات، کالا و مواد مورد نیاز شکل گرفت که هیچ ارتباطی با بحث تحریم‌ها نیز نداشته و صرفا در جهت توانمندسازی داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخل بوده است. بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شوند و باید گفت که در حال حاضر سازندگان داخلی کشور و استان خوزستان توانمند شده‌اند.

وی در خصوص کیفیت کالا و تجهیزات ساخت داخل گفت: نمی‌توان به قطعاتی که در داخل ساخته می‌شود نمره کامل داد و این مساله طبیعی است اما باید گفت که کیفیت کالا و قطعاتی که در داخل کشور ساخته می‌شود به صورت میانگین مطلوب است اما هنوز باید کیفیت این قطعات افزایش یابد.

پروژه‌های صنعتی، پیوست اجتماعی خواهند داشت

ارشم اظهار کرد: در گذشته وقتی یک پروژه صنعتی تعریف می‌شد به صورت یک قانون نانوشته اقداماتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در همان منطقه‌ای که پروژه در آن اجرایی شده بود انجام می‌شد تا مردم منطقه که عمدتا محروم بودند، از فواید اجرای پروژه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه از دولت گذشته تمرکزگرایی در بحث انجام مسئولیت‌های اجتماعی شکل گرفته است، افزود: در حال ارائه برنامه‌هایی هستیم تا دست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی باز شود و بتواند در کنار فعالیت‌های تولیدی نسبت به انجام این امور اقدام کند. در این زمینه در یک سال گذشته در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پروژه‌هایی انجام شده که صرفا عام المنفعه بوده است.

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه برای انجام پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی برنامه داریم، گفت: در این زمینه در حال انجام پیگیری‌هایی هستیم تا پروژه‌های صنعتی جدیدی که در حوزه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تعریف می‌شود پیوست اجتماعی داشته باشند تا درصدی از برآورد اعتبار کل آن پروژه صنعتی برای انجام مسئولیت اجتماعی تخصیص داده شود.

ارشم در خصوص هزینه‌کرد بودجه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: با هماهنگی مقامات محلی و استانی منطقه مورد نظر نیازسنجی خواهد شد و براساس نیاز نسبت به اجرای یک پروژه عام المنفعه اقدام خواهد شد تا علاوه بر رفع نیاز و حل مشکلات مردم آن منطقه، اقدامی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شکل صحیح و برنامه‌ریزی شده صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: پروژه‌های مسئولیت اجتماعی از این پس براساس نیازسنجی‌های انجام شده و اولویت‌بندی مسئولان منطقه‌ای و استانی اجرایی خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی طی یکسال اخیر عنوان کرد: آبرسانی به روستاهای تحت تنش آبی، بیابان‌زدایی و درخت‌کاری در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی خوزستان، غرس بیش از 2 هزار اصله درخت مثمر در خوزستان، مرمت و بهسازی جاده‌های روستایی مناطق محروم و صعب‌العبور، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

ارشم ادامه داد: ارائه خدمات لجستیک سنگین و فوق سنگین در امدادرسانی و آواربرداری از ساختمان متروپل، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جاده جایزان به امیدیه، توزیع بیش از 10 هزار بسته نوشت‌افزار در میان دانش‌آموزان ساکن پیرامون تاسیسات نفتی، توزیع بسته‌های معیشتی و... از دیگر پروژه‌هایی است که علی رغم تمرکزگرایی که در بحث طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است.

اجرای بیش از 7 هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی در خوزستان

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان طرح‌های مسئولیت اجتماعی در خوزستان در حال اجرا است، گفت: این پروژه‌ها با پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی در دست اجرا هستند و بعضا نیز اجرایی شده‌اند. پروژه‌های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های 5 ساله مصوب می‌شود که مدیریت آن به صورت متمرکز است و با هماهنگی استاندار خوزستان، نمایندگان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی اجرایی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: همچنین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ارتباط با بحث مدیریت بحران در استان خوزستان و استان‌های مجاور یک سازمان معین است و در صورت وقوع هر بحرانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پای کار می‌آید و نسبت به خدمات‌رسانی اقدام می‌کند و باید گفت که در این زمینه عملکرد بسیار مثبتی داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/375113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

پیش‌بینی افزایش دما و گردوخاک برای خوزستان

هوای یک شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح شکاری در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر