پیام خوزستان

آخرين مطالب

الماس‌های درخشان بر تارک انقلاب اسلامی ایران/ لارستان میزبان تقدیر از رزمندگان سرو قامت هشت شهرستان فارس اجتماعی

الماس‌های درخشان بر تارک انقلاب اسلامی ایران/ لارستان میزبان تقدیر از رزمندگان سرو قامت هشت شهرستان فارس
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سی و دو سال پیش در بیست و ششمین روز مردادماه قاصدک آزادی پیام آور رهایی شد، در چنین روزی ایران اسلامی شاهد بازگشت الماس های درخشانی بود که پس از سال ها اسارت و شکنجه، به سان کبوترانی از بند رسته به آغوش گرم ملت برگشتند و قدم بر خاک پاک میهن گذاشتند، میهنی که غرق در شور، شعف و چراغانی برای خیرمقدم به فرزندان دلیر و آزداگان عزیزش بود.
نامشان را آزاده گذاشتند به پاس رها بودنشان از قید نفس و نفسانیات و استقامتشان در میانه جنگ، اسارت و شکنجه اردوگاه های دژخمیان رژیم بعث عراق؛ تا آن روز که وعده الهی تحقق یافت و شکیبایی مادران و پداران، همسران و فرزندان به ثمر نشست و پرستوهای عاشق بازگشتند.
آزادگان سرافراز به وطن برگشتند و خاک وطن را بوسه باران کردند، سالها رنج و درد و شکنجه و بیماری را به جان خریدند و سرمشقی شدند به وسعت یک تاریخ برای یک ملت، فرزندان شجاع ایران اسلامی با ایمان و اعتقاد راسخ خود در برابر هجمه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از رژیم بعث هراسی به خود راه ندادند. صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین به قضای الهی و پیوسته با خدا بودند.
لارستان، میزبان الماس‌ های درخشان
بیست و هفتم مرداد ماه 1401 همایش الماس های درخشان به مناسبت بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و آزادگان سرافراز لارستان، خنج، گراش، اوز جویم و شهرستان های کازرون، خرامه و کوار در گلزار مطهر شهدای لار برگزار شد.
مجاهدت رزمندگان انقلاب تبیین شود
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار فارس در همایش تجلیل از آزادگان در لارستان اظهار داشت: بیست و ششم مردادماه سالروز ورود اولین گروه از آزادگان عزیز به کشور را گرامی می داریم، روزی که چشم ما روشن شد و یادگاران سالهای رنج و سخت جنگ به میهن بازگشتند.
اسماعیل محبی پور افزود: ما کسی نیستیم که آزادگان را تکریم کنیم، رشادت و زحمت هایی که این عزیزان برای کشور کشیدند در مخیله هیچ یک از ما نمی گنجد، آزاده عزیز را جلوی چشم بقیه با شعله های آتش سوزاندند این فشارهای روانی طاقت فرسا است، اینها همه صبر الهی است که قابل درک نیست اما قابل درس گرفتن است.
وی با اشاره به الگوبرداری از مجاهدت رزمندان اسلام و ضرورت جهاد تبیین، بیان داشت: باید بدانیم امروز که با آسایش و آرامش در هر مقام و موقعیتی مشغول هستیم، رسالت عظیمی بر دوش ما است، رسالت «جهاد تبیین» موضوعی که مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر آن دارند، برای به ثمر نشستن انقلاب هزینه هایی زیادی دادیم، شهیدان بسیاری را تقدیم کردیم، باید تبیین صورت بگیرد که چرا قیام کردیم؟ چگونه ایستادگی کردیم و به کجا قرار است برسیم؟ 
محبی پور گفت: نسل جوان باید با این تبیین ها آشنا شود تا هدف از انقلاب را بداند، حدود 40 هزار رزمنده آزاده داشتیم که از این میان 2 هزار آزاده متعلق به استان فارس است، اما باید تببین صورت بگیرد وقتی می گوییم چهل هزار آزاده یعنی چهل هزار خانواده ای که در رنج بودند، صدها هزار نفر در شهر و روستاها که در حسرت برگشتن اسیران بودند، آزادگانی که مظهر شجاعت بودند و در میان آنان 170 نفر خانم هستند، بانوانی که در خط مقدم و یا در پشت خط مقدم به اسارت درآمدند.

پیام خوزستان

ایرانِ مستقل در اندیشه امام خمینی
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به تبیین نظام جمهوری اسلامی در سخنان امام خمینی بیان داشت: امام خمینی سبک زندگی ما را تعریف کرد، ما می توانستیم مانند ملت های دیگر تحت سلطه شرق یا غرب باشیم و یک سبک زندگی تقلیدی داشته باشیم و هر آنچه آنها گفتند را ما چشم بگوییم، اما سبک زندگی ما استقلال بود که امام خمینی در علت وجودی و تکلیف الهی برای حفظ جمهوری اسلامی فرمودند: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیت بیشتری دارد چون امام عصر هم خودش را برای حفظ اسلام فدا می کند؛ همه انبیاء برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهدت کردند، پیامبر اکرم آن همه مشقت ها را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفل شدند و جانبازی کردند که همه برای حفظ اسلام است.»
وی اضافه کرد: حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران حاکمیت اسلام است، ما برای حاکمیت اسلام، شهدای بسیاری تقدیم کردیم رزمندگی و پاسداری کردیم برای اسلام، که امام خمینی درباره انتخاب اسلام به عنوان روش حاکمیت می فرمایند؛ در جهان حجم تحمل رنج ها، محرومیت ها، مجاهدت ها، فداکاری ها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علو رتبه آن است. آنچه که شما ملت شریف برای آن به پا خواستید و برای آن جان و مال را فدا کردید والاترین، بالاترین و ارزشمندترین مقصد و مقصود که از صدر عالم تا ابد عرضه شده است و آن مکتب الهیت و توحید است.
محبی پور گفت: همه شهیدان و ایثارگران و آزادگان ما مجاهدت کردند برای حفظ دین، شرافت و کیان ایران اسلامی، این عزت و افتخار ما است، امروز اگر جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و دشمنی ها و نارسایی ها سرافراز است، به دلیل مجاهدت همین رزمندگان است.
مقاومت؛ رمز اقتدار ایران
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با تأکید بر موفقیت های ایران در قالب تفکر انقلابی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با سختی و در شرایطی که کمترین تجهیزات را داشتیم به پیروزی رسید و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بلافاصله تحریم ها شروع شد، بدون توجه به دولت ها دشمنی ها از همان اول وجود داشت و هدف از تحریم و دشمنی ها این است که ما را از این تفکر انقلابی دور کنند.
اسماعیل محبی پور مقاومت را رمز توانمندی ایران دانست و بیان کرد: امروز با این تفکر انقلابی اسلامی ما در عرصه های مختلف دستاوردهای مهمی به دست آورده ایم، در عرصه دفاع ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است که هیچ قدرتی جرأت حمله به خاک ایران را ندارد.
وی افزود: امروز که به این نقطه اقتدار رسیده ایم و مسئولین ما در عرصه های سیاست داخلی و خارجی با اقتدار ایستادگی می کنند که حرف ایران اسلامی را بزنند ناشی از همان روحیه مقاومت است، مقاومتی که تحریم ها را فلج کرده است، به عنوان نمونه در همان شرایط سخت تحریم ما واکسن کرونا را ساختیم و صادر کردیم که این اقتدار ایران اسلامی است.
محبی پور گفت: کسانی که فکر می کنند ما به کشورهای شرقی امتیاز می دهیم، از سر بی اطلاعی چنین سخنی می گویند، ما در محاسبات روابط بین الملل منفعت قطعی و صددرصدی نظام «جمهوری اسلامی ایران» را اولویت قرار می دهیم و این استقلال ما هست که اگر اراده کنیم با هر کشوری رابطه برقرار می کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: نتایج و پیروزی ها را با مقاومت به دست آورده ایم، از مکتب امام حسین مقاومت را آموخته ایم و از تسلیم به دور هستیم، هرجا که قوی بودیم و مقاومت کردیم دشمن در برابر ما زانو زد، ما دین خدا را یاری می دهیم و وعده خدا این است اگر دین خدا را یاری کردید، شما را یاری می کنم.
آزادگان اسوه های ایثار و مقاومت
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم نیز در همایش تجلیل از آزادگان در لارستان اظهار داشت: آزادگان مصداق بارز آیه شریفه «الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا» هستند، بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی یک روز تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است.
حسین حسین زاده گفت: بازگشت غرورآفرین اسوه های ایثار و مقاومت پس از سالها درد و رنج و اسارت در اردوگاه های مختلف عراق، نشان دهنده پیروزی حق بر باطل است، جنگ تحمیلی که در شهریور سال 1359 از سوی رژیم بعث عراق بر کشور ما تحمیل شد کشور عراق با 16 لشکر شروع کرد و با 33 لشکر به پایان رساند، زمانی که جنگ شروع شد عراق 300 فروند جنگنده داشت و در پایان بیش از 600 فروند جنگنده داشت، یعنی ما با تمام دنیا جنگیدیم.
وی افزود: شهدای گرانقدر ما جانشان را فدای میهن کردند، رزمندگان ما با ایثار و مجاهدت های خود و تحمل اسارت تا پای جان برای آسایش و آرامش ما ایستادگی کردند و امروز وظیفه سنگینی بر عهده ما مسئولین است که باید خادم مردم باشیم.
دولت سیزدهم، دولت مردمی
حسین زاده دولت سیزدهم را دولت مردمی دانست و بیان کرد: در آستانه هفته دولت قرار داریم، دولت مردمی آیت الله رئیسی در کشور و به ویژه در استان فارس با همکاری و همرامی استاندار فارس، معاونین و فرمانداران قدمهای مؤثری در این یک سالی که از عمر دولت می گذرد، برداشته اند. 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دستاورد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی را قابل توجه دانست و عنوان کرد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی و انرژی در همین یک سال روی کار آمدن دولت سیزدهم، ما با کشورهای مختلفی ارتباط داشتیم اما الان مراودات عمیق تر است و اقتصاد رونق گرفته است، در حوزه اقتصادی بیش از 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشتیم.
حسین حسین زاده گفت: در هفته دولت بیش از 4700 پروژه در سراسر کشور به ارزش 90 هزار میلیارد تومان و ارزش یورویی 600 میلیون یورو در ایران افتتاح خواهد شد که نشان می دهد قدم های مؤثری در حوزه های مختلف به خصوص عرصه بین المللی رخ داده است.
نماینده مردم لارستان خنج گراش اوز و جویم اظهار داشت: دولت مردمی آیت الله رئیسی، بی سابقه‌ترین وحدت و همدلی میان مردم و دولت را رقم زده است، دولتی که در نخستین سال فعالیتش به تمام 31 استان کشور سفر کرده است، این وحدت و همدلی در روابط میان قوای سه گانه دولت، مجلس و قوه قضائیه تجلی یافته است که به ویژه در میان مجلس و دولت به عنوان دو بازوی حکمرانی جامعه گسترده شده است که این وحدت و همدلی مثال زدنی است.
حسین زاده گفت: در حوزه انتخابیه بنده در پنج شهرستان جنوبی فارس شامل لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم با کمک دولت خدمتگزار، فرمانداران، مسئولین، روحانیت، فرماندهان نظامی و انتظامی به ویژه سپاه، قدمهای بسیار خوبی برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید با وحدت، همدلی و خلوص نیت مسیر را ادامه دهیم و پای کار مردم باشیم تا شرمنده شهدا رزمندگان، ایثارگران و آزادگان نباشیم. 
به گزارش فارس، همایش الماس های درخشان در لارستان با حضور آزادگانی از هشت شهرستان لارستان،خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، خرامه و کوار برگزار شد، همایشی که مظهر وحدت در میان شهرستان ها بود و آزادگان در این همایش به بیان خاطرات دوران اسارت خود پرداختند و در پایان از آنها تجلیل شد.
انتهای پیام/س

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/374024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟