پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام جمعه دزفول: جهاد تبیین از وظایف اصلی رسانه‌ها است شهرستان ها

امام جمعه دزفول: جهاد تبیین از وظایف اصلی رسانه‌ها است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- سید محمدعلی قاضی دزفولی  در آیین تجلیل از خبرنگاران دزفول در سالن مجتمع فرهنگی این شهرستان با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز بازگشت آزادگان به وطن افزود: متاسفانه تحریف حقایق و واقعیت‌ها در فضای مجازی زیاد است.

وی ادامه داد: جنگ رسانه ای یک جنگ ترکیبی و پیچیده است که هرکس بتواند در این حوزه خوب عمل کند پیروز است.

امام جمعه دزفول با اشاره به تاخیر برگزاری مراسم روز خبرنگار اظهارداشت: مسئله خبرنگار چیزی نیست که از یاد برود بخاطر تقارن روز عاشورا و رور خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران به تعویق افتاد.

وی کار رسانه را بسیار دشوار، پیچیده و مسوولیت آور دانست و افزود: نقش و وجود رسانه و خبرنگار به منزله تنفس و اکسیژن برای جامعه بشری است و امروز استمرار نظام بشری بدون رسانه ممکن نیست.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: افرادی که نقش و اثرگذاری رسانه و خبرنگار را نمی‌توانند درک کنند از واقعیات دنیا به دور هستند؛ فردی می‌تواند افکار عمومی را به دست بگیرد که قدرت رسانه ای داشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه را به سمت ارزش‌های اخلاقی و انسانی و رشد، تعالی و اعتلای فرهنگی سوق دهیم باید تکنیک‌های رسانه‌ای را بدانیم.

امام جمعه دزفول بیان کرد: نقش رسانه‌ها در وادارکردن مسوولان و جریاناتی که در تعارض منافع شخصی و گروهی هستند بسیار مهم است تا این جریانات به سمت مصالح و منافع جامعه سوق داده شوند.

وی افزود: برای جوان ماندن ایران شعار می‌دهیم در صورتی که باید وام و تسهیلات بدهیم؛ تحقق این شعارها باتوجه به بروکراسی و تنبلی برخی مسوولان در گل می‌نشیند و با یک حرکت لاک پشت گونه جلو می‌رود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: خیلی از مسوولان در حد رفع تکلیف، عمل می‌کنند که نقش رسانه ها به حرکت در آوردن این موتور جامعه است.

وی نقش رسانه را بسیار دشوار خواند و افزود: در حوزه معضلات و مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه نیازمند عملیات استشهادی فرهنگی هستیم؛ مسائل و مشکلات فراوانی چون مشکلات اقتصادی وجود دارد که باید اولویت بندی و به آنها پرداخته شود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائلی چون مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان گفت: کار رسانه بسیار گسترده است و باید در این حوزه مواظب باشیم.

وی امانتداری را از نکات بسیار مهم رسانه و خبرنگاری دانست و افزود: امانتداری در اثرگذاری کار رسانه‌ها مهم است و خبرنگار باید خبر را آنچنان که بوده بیان کند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه انتقاد با زبان دلسوزی و امانتداری اثر بیشتری دارد، اظهارداشت: سعه صدر داشتن در گوش دادن از ویژگی‌های رسانه‌ها است ضمن اینکه مسوولان باید به انتقادها گوش دهند و سریع موضع گیری نکنند.

رسانه‌ها اتفاقات خوب دزفول را منعکس کنند

فرماندار ویژه دزفول نیز از حمایت‌های اصحاب رسانه در مسائل مختلف ایام کرونا، تاسوعا، عاشورا و سایر عرصه‌ها قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها جایگاه خاصی در شهرستان دزفول دارند.

علی فرهمندپور بر ضرورت انعکاس اتفاقات خوب شهرستان دزفول تاکید کرد و افزود: یک دبیرستان دزفول رتبه اول را در امتحانات نهایی کل کشور کسب کرده و این شهرستان 6 موکب فعال در مرز چزابه دارد که باید منعکس شوند.

فرماندار ویژه دزفول تاسوعا و عاشورای این شهرستان را بی نظیر دانست و اظهارداشت: متاسفانه برخی فعالان مجازی به جای انعکاس عظمت این مراسم به موارد بی‌ارزش پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز از خبرنگاران این شهرستان که با تمام کمبودها و مشکلات برای شهرستان تلاش کردند و با کمک مسوولان باری از دوش مردم برداشتند، قدردانی کرد.

علیرضا چرخابی افزود: 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی و تقارن آن با روز عاشورا نشان از وظیفه خطیر خبرنگاران است.

وی ادامه داد: اهمیت کار خبرنگاران به حدی است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده و در اصل 24 قانون مطبوعات نیز به آن پرداخته شده است.

سواد حرفه‌ای و آکادمیک از الزامات کار رسانه است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه 2 رسانه مکتوب و 16 پایگاه خبری در شهرستان وجود دارد که مجوز یک رسانه مکتوب به علت فعالیت نکردن لغو شده است، گفت: اکنون 15 رسانه برخط در دزفول داریم؛ دفاتر نمایندگی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و مطبوعات دزفول به طبع عصر ارتباطات تغییراتی داشته اند.

وی سواد حرفه‌ای و آکادمیک را از الزامات کار رسانه دانست و افزود: سواد و هوش رسانه ای نیز در عصر ارتباطات اهمیت زیادی دارند.

چرخابی اظهارداشت: تلاش کردیم برنامه ای منسجم و یکپارچه برای وحدت رسانه‌های دزفول تدارک ببینیم که با همت جمعی و تشریک مساعی این مهم محقق می‌شود.

وی افزود: تکالیف بر زمین مانده بسیار زیادی داریم برای مثال بانک اطلاعاتی مدون و قوی در خصوص فعالان فضای مجازی نداریم به همین منظور در چند نوبت به رسانه‌ها به صورت مکتوب اعلام شد نیروهای خود را معرفی کنند.

فقط 16 خبرنگار دزفول عضو خانه مطبوعات است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: درحالی که بیش از 100 نفر فعال رسانه ای مدعی در دزفول داریم فقط 16 نفر از آنها عضو خانه مطبوعات استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه می‌توان دفتر خانه مطبوعات را برای انسجام صنفی رسانه‌ها راه اندازی کرد، افزود: دستورالعمل‌های جدیدی برای بیمه خبرنگاران داریم زیرا نداشتن درآمد ثابت و بیمه از مشکلات اصلی رسانه‌ها است.

چرخابی بیان‌ کرد: قرار بود در قالب یک برنامه از همه رسانه‌های مجوزدار قدردانی کنیم ولی به دلایلی نشد زیرا برخی دوستان بدون مجوز و دلسوز پای کار بودند که زحمات آنها باید دیده می‌شد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های بدون مجوز از حمایت‌ها استفاده کنند. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهارداشت: رسانه‌های مجوزدار از نظر کمی زیاد هستند که باید از نظر کیفی نیز مورد توجه قرار گیرند. 

وی افزود: دوستان از جنجال‌ها و اخبار احساسی و حاشیه‌ها پرهیز کنند که این موضوع به هوش رسانه ای و سواد رسانه ای آنها برمی‌گردد.

چرخابی بیان‌ کرد: باید 2 طرف قضیه را ببینیم؛ خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسوولان است که اول باید صداقت خود را ثابت و واقعیت‌ها را بدون حواشی بیان کند.

وی افزود: باید برای افزایش آگاهی رسانه ها و ارتقای سواد رسانه ای تلاش و دوره های آموزشی برگزار کنیم و با همکاری مسولان شاهد افق روشنی در حوزه رسانه های دزفول باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/373939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند