پیام خوزستان

آخرين مطالب

شأن شهرداری اهواز با میکروپروژه‌ها پایین آمده است اجتماعی

شأن شهرداری اهواز با میکروپروژه‌ها پایین آمده است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز گفت: مردم شهر اهواز در این دوره از اعضای شورای شهر و شهردار توقع داشتند که علاوه بر اتمام کارهای بر زمین مانده، پروژه‌ها و کارهای جدیدی که در حد شان و منزلت‌شان باشد انجام شود اما تا به امروز این امر محقق نشد و کماکان نظاره‌گر پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده و در حال فرسایش در جای جای شهر هستند.
سیدمحسن موسوی‌زاده در نطق پیش از دستور خود در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهوازکه امروز (24 مردادماه) برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری حسینی اظهارکرد: یک سال از عمر شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره می‌گذرد. ضمن خسته نباشید و تشکر از زحمات و تلاش‌های همه اعضای شورا و شهرداری نکاتی را با صراحت و شفافیت خدمت مردم بیان می‌کنم که امیدوارم رئیس شورا و هم شهردار پاسخ‌های لازم را به موقع و شفاف به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده قصد نادیده گرفتن کارها و اقدامات انجام شده را ندارم و هر جایی که کار مثبت و اثربخشی در شورا و شهرداری انجام شده جزو اولین کسانی بوده‌ام که تشکر و تقدیر و تشویق کرده‌ام لیکن ایرادات و انتقادات فراوانی دارم که سعی کردم در این مدت یک سال برای حفظ وحدت و انسجام و آرامش شورا موارد را به صورت فردی به شهردار و رئیس شورا بیان کنم یا در جلسات غیرعلنی تذکراتم را داده‌ام و یا بعضاً به دلیل عدم توجه ناچار شدم به بزرگان و دلسوزان و امنای این شهر گزارش کنم که این کار به قصد اصلاح در موارد انجام شد اما تا به امروز شاهد این کار نبوده‌ایم و ناچار شده‌ام نطقم را صریح و شفاف بیان کنم.
عضو شورای شهر اهواز گفت: مردم شهر اهواز در این دوره از اعضای شورای شهر و شهردار توقع داشتند که علاوه بر اتمام کارهای بر زمین مانده، پروژه‌ها و کارهای جدیدی که در حد شان و منزلت‌شان باشد انجام شود اما تا به امروز این امر محقق نشد و کماکان نظاره‌گر پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده و در حال فرسایش در جای جای شهر هستند.
موسوی‌زاده تصریح کرد: قطار شهری پروژه عظیمی است که علاوه بر راکد و ساکن ماندن متأسفانه یک سال است که سازمان مربوطه‌اش فاقد مسئول و مدیر کاربلد ‌است.
وی افزود: رسازمان سرمایه‌گذاری شهرداری نیز که وظیفه شناسایی و جذب سرمایه‌گذار برای عمران و آبادانی شهر را بر عهده دارد علاوه بر اینکه در این مدت هیچ گونه سرمایه‌گذاری جذب نکرده، سه ماه می‌شود که فاقد مدیر است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: شش ماه است مدیر سازمان میادین به دلیل بیماری پدرش استعفا داده و به شدت درگیر بیمارستان‌ها است لیکن تا به امروز جایگزینی برای وی تعیین نشده است؛ با این اوضاع چگونه توقع داریم مشکلات گسترده بازار غدیر حل و فصل شود و بازارها و بازارچه‌ها و دست‌فروش‌های سطح شهر ساماندهی شوند؟
موسوی‌زاده بیان کرد: مدیران برخی سازمان‌های شهرداری بیشترین شاکی مردمی و درون سازمانی را دارند و عملاً غیرفعال بوده و هستند اما تاکنون هیچ گونه تصمیمی برای اصلاح روند مدیریتی آن‌ها انجام نشده و مدیران ناتوان آن‌ها حاشیه امنی را برای خود به دلیل این بی‌توجهی مشاهده می‌کنند.
عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی مدیران جدید مناطق و سازمان‌ها با وجود گذشت یک سال از انتصاب‌شان، تا به امروز هیچ گونه طرح و برنامه عملیاتی از آن‌ها در سطح شهر مشاهده نکرده‌ایم. به منظور امیدبخشی به مردم، بودجه‌ای متفاوت از سال‌های قبل شهرداری و با جلسات فشرده شورا برای شهر و شهرداری مصوب کردیم و به تحقق آن‌ امید بستیم لیکن متأسفانه با مشاهده تأخیرهای مکرر در پرداخت حقوق در این چهار ماه حقیقتاً نمی‌توان به تحقق آن‌ امیدوار بود.
وی عنوان کرد: ابتدای دوره شهردار فعلی، با حدود 250 نفر از پرسنل شهرداری اهواز مصاحبه کردم و امیدوار بودیم خروجی این مصاحبه‌ها مدیرانی توانمند و قوی‌تر از دوره‌های قبل باشد لیکن متأسفانه این امر هم محقق نشد که عامل مهم عدم تحقق این موضوع علاوه بر عدم شناخت شهردار از نیروها و پرسنل شهرداری، دخالت‌های داخل و بیرون شورا در انتصابات بوده و هست.
موسوی‌زاده افزود: قرار بود در این دوره ثبات مدیریت را مشاهده کنیم لیکن به دلیل برخی کم دقتی‌ها در انتصابات و دخالت‌های ناصحیح، برخی مدیران سازمان‌ها و معاونین مناطق و سازمان‌ها در این یک سال چند بار جابه‌جا شدند.
عضو شورای شهر اهواز گفت: اول دوره به مردم مژده دادیم 65 اتوبوس را از وام‌های دریافتی خریداری و در مدت کوتاهی به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌کنیم. آنقدر این ماه و آن ماه کردیم که وارد سال دوم خدمت شدیم و خبری از اتوبوس‌ها نشد.
وی افزود: به مردم گفتیم پروژه‌های 10 سال بر زمین مانده را در این دوره کوتاه به سرانجام رسانده‌ایم؛ لطفاً آمار و آدرس این پروژه‌ها ارائه شود تا مردم امیدوار شوند.
موسوی‌زاده عنوان کرد: سراهای محله پردیس، ملاشیه، کوی جمهوری و فرهنگیان یک، ساختمان‌ آتش‌نشانی مهدیس و کوی سلطان‌منش، پارکینگ طبقاتی طالقانی، ساختمان شهرداری مرکز و شهرداری منطقه 8، جاده ساحلی شرقی از سمت پارک ربیع تا پل فولاد و از وات واشر تا زرگان، جاده آل‌صافی به پل ولایت، جاده مواصلاتی علی‌آباد، مسیر ارتباطی پل ولایت به کمربندی فرودگاه، مسیر زیتون به پل نهم، زیرگذر پردیس سپنتا و زیرگذر کیانشهر به کیان‌آباد و زیرگذر جانباز، تعویض پل شهید دغاغله، پارک بانوان، پارک حجاب، پارک و مرکز نجوم و پارک گلفام، ترمیم و زیباسازی بدنه خیابان امام خمینی غربی، زیباسازی و ترمیم میدان نهضت‌آباد، بلوار کارگر غربی، زمین‌های فوتبال چمن مصنوعی ویران و متروکه، ایستگاه ‌های مهجور و از بین رفته، ریل‌باس، ترمینال رهاشده نیمه کاره آزادگان، سلول صفیره و جاده دسترسی باغ فردوس و صفیره و در آخر خیابان‌های فاقد آسفالت و سیستم فاضلاب مناطق گلدشت و سیستم فاضلاب مناطق گلدشت و سادات و سیاحی و نورآباد و ده‌ها مورد دیگر، از جمله پروژه‌های بر زمین مانده شهرداری اهواز هستند
وی افزود: گفته شده در این یک سال بیش از 140 کار ارزشمند و بی‌سابقه توسط شورا و مدیریت شهری انجام شده که سابق بر این کسی انجام نداده است؛ برای دمیدن روح امید در جامعه و در صورت تحقق، این موارد را رسانه‌ای کنید.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: طرح هر هفته‌ یک افتتاح از سوی شهرداری اجرا شد اما چه افتتاح و چه پروژه‌ای؟ به جز دو سه مورد ،مابقی همگی میکروپروژه و از وظایف ابتدایی و ذاتی شهرداری و احتیاجات اولیه شهروندان است. به جرأت می‌گویم هزینه تبلیغاتی که تاکنون برای افتتاح این پروژه‌ها صرف شده از هزینه صرف شده برای چند میکروپروژه بیشتر بوده است.
موسوی‌زاده گفت: قبول دارم که قیر به شدت گران شده و کار را بر شهرداری سخت کرده است اما باید پذیرفت با این افتتاحیه‌ها که اغلب روکش آسفالت بوده، شأن و جایگاه شهرداری کلانشهر اهواز را نزد مردمی که قرار است به آن‌ها خدمت کنیم، به شدت پایین آوردیم.
وی ادامه داد: تغییر وضعیت حدود 870 نیروی ایثارگر و 280 نفر قبولی در آزمون به دلیل بروکراسی‌های شدید اداری و کم‌توجهی به مجموعه شاغل در بخش امور اداری به تعلل کشانده شد و نیروهای شریف و زحمتکش شهرداری را در انتظاری طولانی و خسته‌کننده قرار داده‌ایم.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: یک سال از عمر مدیریت شهری گذشت اما دریغ از برنامه و اقدامی برای بازسازی و احیای فضای سبز شهر. سازمان عریض و طویل پارک‌ها و فضای سبز، صدها نیروی متصدی حفظ و نگهداری و احیای فضای سبز شهر دارد لیکن آنچه امروز مشاهده می‌کنیم فضای سبز خشکیده، بیمار، بی‌روح و مهجور است. نخاله‌های ساختمانی نیز علاوه بر حاشیه شهر به نقاط درونی و مرکزی شهر کشیده شد و متأسفانه روز به روز شاهد تراکم و افزایش آن بوده و هستیم.
وی با بیان اینکه همچنان سگ‌های بلاصاحب در شهر جولان می‌دهند و هر روز حادثه‌ای می‌آفرینند، گفت: تحصن‌های مکرر کارگری و رها ماندن زباله برای روزهای متمادی در خیابان‌ها در این یک سال نمود بیشتری پیدا کرده است و چندین مورد گله و شکایت دیگر که در نطق‌های آینده بیان خواهم کرد.
موسوی‌زاده خطاب به رئیس شورای شهر افزود: ابتدای دوره، آقای محمودی با اهالی رسانه مصاحبه داشت و اعلام کرد 600 نفر نیرو در شهرداری حقوق می‌گیرند لیکن حضور فیزیکی در شهرداری ندارند؛ خواهش می‌کنم بعد از یک سال به مردم گزارش دهید چند نفر از این‌ها را شناسایی و به کار برگرداندید و چه تعدادی را اخراج کردید تا با این کار از حقوق شهر و شهرداری صیانت کرده باشید؟
وی افزود: شما به عنوان نیروی شهرداری به شهردار اجازه دادید 10 پست حساس شهرداری را به افرادی خارج از بدنه شهرداری بسپارد؛ آیا این امر نادیده گرفتن خیل عظیم همکارانت در شهرداری نبوده و آیا این مساله در بحث کادرسازی در شهرداری است که بزرگان، شما را به آن توصیه کردند؟
عضو شورای شهر اهواز گفت: شعار دادید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن می‌کنید؛ لطفاً بعد از گذشت یک سال به مردم گزارش دهید شورا و شهرداری چند سرمایه‌گذار خرد و کلان را برای سرمایه‌گذاری در شهر جذب کرده‌اند؟
وی تصریح کرد: شعار دادید که شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند؛ بنده به عنوان همکار شما و مطلع از امور بیان می‌کنم به جز چهار نفری که شهردار با خود از اصفهان آن هم با چراغ سبز شما آورده، مابقی انتصابات یعنی معاونین شهردار مدیران مناطق و سازمان‌ها و بعضاً معاونین آن‌ها همگی با هماهنگی و اجازه شما انجام شده و می‌شود.
موسوی‌زاده افزود: شعار دادید در انتصابات از شهردار خواهید خواست تعادل قومیتی را با لحاظ توانمندی و سلامت افراد رعایت کند لیکن انتصابات و عزل‌های انجام شده دقیقاً خلاف شعار داده‌شده است که این امر علاوه بر اعتراضات درون سازمانی شهرداری، موجب اعتراض بزرگان شهر نیز شده است.
وی گفت: شعار دادید از توان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای درون شهری و استانی جهت عمران و آبادی شهر استفاده می‌کنید که این امر نیز تا به امروز محقق نشده و گواه آن خیابان‌های حفاری و رهاشده شهر توسط آبفا و تعطیلی چندین باره پروژه پل میدان دانشگاه و تعطیلی کامل پروژه‌های زیرگذر پردیس سپنتا و کیان‌شهر به کیان‌آباد به دلیل عدم همکاری و تعامل سازنده با ادارات خدمات‌رسان دیگر در شهر است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در خصوص افتتاح مجدد پل فولاد و تکمیل و راه‌اندازی فاز اول پل دانشگاه از جنوب به شمال در اول مهرماه هشدار جدی می‌دهم چنانچه این دو اتفاق در این تاریخ رخ ندهد شاهد مشکلات ترافیکی سنگینی در شهر با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/373592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم