پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مناسبت‌های مذهبی بی تفاوت نباشند اجتماعی

مدیران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مناسبت‌های مذهبی بی تفاوت نباشند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران استانی و شهرستانی در برابر اخلاق، معنویت و مناسبت‌های ملی و مذهبی بی تفاوت نباشند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت:وظیفه مدیران در برابر اخلاق، معنویت و مناسبت‌های ملی و مذهبی سنگین بوده و مسیرهای فرهنگی را نباید ببندیم.
وی با بیان اینکه عاشورا برای همه ما درس بزرگی است، عنوان کرد: زمانی که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) قیام خود را آغاز کردند، خیلی‌ها می‌توانستند کمک کنند اما فریب دنیا را خوردند و با تطمیع و تهدید میدان را خالی را کردند که آن حادثه تلخ اتفاق افتاد و همه عالم را تکان داد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امام خمینی (ره) هم که فرزند مکتب عاشورا بودند، قیام کردند و رفته‌رفته افرادی به میدان آمدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.
حسینی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم دشمن با تمام قوا به میدان جنگ آمد، اما یاران حضرت امام (ره) میدان را خالی نکردند که آن حادثه تلخ عاشورایی اتفاق بیفتد و با همت وجود در میدان حاضر شدند.
وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، پیروزی‌های وسیعی نصیب جبهه انقلاب اسلامی و ولایت شده، افزود: این پیروزی‌ها و آن رزمندگانی که در آن شرایط سخت در مقابل همه دنیای کفر ایستادند، نباید فراموش شوند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: پیروزی مقاومت ادامه دارد و ما به برگزاری این گرامی داشت‌ها و همایش‌ها نیاز داریم، زیرا اگر جامعه‌ای اخلاق، معنویت، خداپرستی و توحید و دوران مجد و عظمت خود را فراموش کند، سقوط خواهد کرد و نابود می‌شود.
وی یادآور شد: اگر مناسب‌های ملی و مذهبی را گرامی نداریم، از هویت دینی خارج و تبدیل به یک ملت خنثی و بی‌اثر می‌شویم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جای شهید و جلاد عوض می‌شود» و تحریف تاریخ جنگ اتفاق می‌افتد‌.
حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید برای گرامی داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی خود فعالیت و هزینه کنیم، افزود: این هزینه‌ها در اصل سرمایه‌گذاری است، در همه دنیا مرسوم بوده که رزمندگان و ایثارگران خود را تکریم می‌کنند و ملتی که قهرمانان خود را فراموش کند، دوران ذلت آن آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هر جا ضربه می‌خوریم، برای این است که در مسأله فرهنگ هزینه نکردیم و تلاشی انجام ندادیم، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در جامعه ما فراموش شده، همه ادارات و شرکت‌ها سهم بودجه فرهنگی دارند و باید در بحث فرهنگ هزینه کنند.
حسینی با تأکید بر اینکه هر مدیری در قبال مناسبت‌های ملی و مذهبی وظیفه دارد، خاطرنشان کرد: همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید برگزار و یاد و خاطره پیشکسوتان دفاع مقدس گرامی داشته شود.
وی از ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان خواست تا برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همکاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: همه ما وظیفه داریم که در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشارکت کنیم.
سید جواد هاشمی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان خواست بخشی از اعتبارات فرهنگی خود را به اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس اختصاص دهند.
وی مهر با انتقاد از عملکرد ادارات استان در مناسبت‌‌های ملی و مذهبی، گفت: معلوم نیست اعتبارات فرهنگی کجا هزینه می‌شود که برخی ادارات حتی در ماه محرم بنر تسلیت هم نصب نمی‌کنند.
هاشمی از دستگاه‌های اجرایی خواست به مناسبت‌های مذهبی توجه بیشتری داشته باشند و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز تکلیف اعتبارات فرهنگی را مشخص کند تا در مناسبت‌های مختلف جای نگرانی وجود نداشته باشد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به این سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمود"نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند" اظهار کرد: رزمندگان سند افتخار این استان هستند و حتما در آینده هم به آنها نیاز داریم.
سردار حسن حکمتیان افزود: هر جا که پیشکسوتان جهاد و مقاومت وارد شدند به ما کمک کردند و هر جا پیشکسوتان دل‌نگرانی داشتند، دچار مشکل شدیم.
وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس نخستین گروهی بودند که وارد جبهه مقاومت شدند، گفت: امنیت خود را مدیون پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم و تا ناامنی نباشد قدر امنیت را نمی‌دانیم.
حکمتیان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان تیپ 48 فتح در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، حدود 15 سال است که در مرزهای کشور و در سیل و آتش‌سوزی و ... حضور داریم و در طول 15 سال گذشته، به جز نماینده ولی فقیه در استان، یک مسئول از استان حال ما را نپرسید.
فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر نهاد و اداره‌ای باید وظیفه خود را در اجرای برنامه‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس انجام دهد، گفت: تیپ 48 فتح استان هر ساله همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات‌هایی را در ساحل رودخانه بشار بازسازی می‌کند که امسال نیز بازسازی عملیات «بیت‌المقدس» را در دستورکار داریم.
سرهنگ امیرعباس آسمند مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت بازشناسی و بازشماری روز به روز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ابراز کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که می‌توانیم از دستاوردهای آن در مدیریت کلان و راهبردی استان هم استفاده کنیم و چراغ راهی برای همه ما در طول دوران مدیریتمان است.
وی با اشاره به اینکه از 31 شهریور تا هفتم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، افزود: در طول این هفته برنامه‌های متعددی توسط سازمان‌ها، ادارات و نیروهای مسلح در سامانه دفاع مقدس ثبت و اجرایی می‌شود.
آسمند از رژه 31 شهریور به میزبانی سپاه فتح و همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت به عنوان دو برنامه مهم هفته دفاع مقدس نام برد و ابراز داشت: بر اساس سیاست نیروهای مسلح، امسال باید بیش از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تکریم شوند که از این تعداد، چهار هزار مرد و دو هزار زن سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: چهار هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس که در قالب همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل می‌شوند، باید کسانی باشند که در طول سال‌های گذشته از آنها تجلیل نشده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کسانی که سه تا شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و تاکنون از طرف هیچ نهادی از آنها تجلیل نشده است، امسال در قالب همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس تکریم می‌شوند.
میزگرد تسنیم درباره تأثیر هیئات مذهبی در جامعه (2)/ هیئت انقلابی روی ریل وحدت حرکت می‌کند+فیلممیزگرد تسنیم درباره تأثیر هیئات مذهبی در جامعه/ تنها نهادی که توانست در برابر "میتینگ" مقاومت کند "هیئت" بودیوناما: طالبان امنیت اقلیت‌های مذهبی را تأمین کند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان حدود 41 هزار و 260 رزمنده به جبهه‌های نبرد اعزام کرده که از این تعداد، حدود 16 هزار نفر بین سه تا شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند، از همه ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی خواست برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس امسال همکاری کنند.
انتهای پیام/544/ن

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/373480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند