پیام خوزستان

آخرين مطالب

قدردانی امام جمعه زاهدان از ارگان‌های امنیتی برای تامین امنیت عزاداران در سیستان و بلوچستان اجتماعی

قدردانی امام جمعه زاهدان از ارگان‌های امنیتی برای تامین امنیت عزاداران در سیستان و بلوچستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی سالم سازی محیط و روابط اجتماعی در جامعه با تلاش عملی و درخواست از درگاه خداوند متعال است.
امام جمعه زاهدان افزود: وقتی وضعیت جامعه نا مطلوب است چه باید کرد و باید مشخص شود که ما چه مسئولیتی برای اصلاح این آسیب‌ها داریم و طبق درس امام حسین(ع) و نهضت عاشورا ما در برابر آسیب‌ها و سرنوشت جامعه مسئولیت داریم و باید برای تغییر رفتارهای نامناسب جامعه تا پای جان تلاش و سرمایه گذاری کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و عمل به درس‌ها و پیام‌های نهضت عاشور دانست و گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی پس از چند سال مواجهه با محدودیت‌های کرونایی امسال به صورت‌ پر شور و با نشاط در همه کشور و استان برگزار شد که خداوند متعال را برای عنایت این نعمت و توفیق عزاداری سپاسگذاریم.
امام جمعه زاهدان ضمن تشکر از مردم استان جهت شرکت پر شور و نشاط در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) افزود: از همه مردم، مداحان، مبلغان، هیأت‌های عزاداری، مساجد،هئیت امنا، ائمه جماعات سازمان های زیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای انتظامی و امنیتی که وظیفه تامین امنیت را برعهده داشتند و مراسم با شکوه و در امنیت کامل برگزار شد تشکر می‌کنم.
آیت‌الله محامی ادامه داد: در خطبه هفته قبل امام حسین(ع) را مظهر وحدت دانسته و بیان کردیم که علمای اهل سنت نیز به بیان نکات پیرامون واقعه عاشورا بپردازند و از علمای اهل سنتی که درخواست ما را اجابت نموده و در این ایام به ذکر مصیبت پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) و بیان ماجرای عاشورا و درس‌های آن پرداختند تشکر می‌کنم.
وی به بیان یک تقاضا پرداخت و عنوان کرد: سخنرانان محترم، مداحان بزرگوار و هیأت داران باید از این فرصت دلدادگی مردم به امام حسین(ع) و حضور پرشور آن‌ها در مراسم عزاداری حداکثر استفاده را برای آشنایی مردم با معارف اسلامی، درس‌ها و پیام‌های عاشورا داشته باشند تا این جریان همچنان زنده بماند و در زندگی ما نقش آفرین باشد.
نقش مهم مداحان و مبلغان در مراسم عزاداری
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: ابراز ارادت به پیامبر اکرم(ص) اهل بیت(ع) و اقامه مراسم عزا برای امام حسین(ع) لازم است اما مهمتر از همه این‌ها فهمیدن حرف و پیام امام حسین(ع) و اجرای آن در زندگی خودمان است و مداحان و مبلغان باید از این جهت برای بیان معارف حداکثر استفاده را داشته باشند.
آیت‌الله محامی با اشاره به یکشنبه 23 مردادماه روز مقاومت اسلامی عنوان داشت: درس بزرگ نهصت عاشورا این است که مقاومت و مجاهدت مخلصانه در راه خدا تنها راه ماندگاری و پیروزی است آن هم نه ماندن جسم بلکه ماندن راه و پیروزی در هدف زیرا امام حسین(ع) شهید شد و دشمن گمان کرد با شهادت امام حسین(ع) پیروز شده و خواستند کوچکی و ذلت خود را به ظاهر عزت نشان دهند و آنچه در تاریخ سابقه نداشته با اهل بیت پیامبر(ص) انجام دادند تا اظهار قدرت کنند و با این حرکات ذات پلید خود را معرفی کردند اما حالا با گذشت 1400 سال هر روز و هر سال مراسم امام حسین(ع) با گسترش بیشتری روبرو بوده و هر سال با تعداد بیشتری از دلدادگان برگزار می‌شود که این نشان از زنده بودن راه و پیروزی امام حسین(ع) است.
وی ادامه داد: این درس مقاومت را مردم ما و جبهه مقاومت خوب تجربه کرده‌اند به گونه‌ای که با همین مقاومت پیروز شدیم و امروز هم تنها راه پیروزی کشور های رنج دیده همین است و اسرائیل غاصب که یک زمانی هیمنه خود را به کشورهای اسلامی تحمیل می کرد و به دنبال گسترش سرزمین های خود با غصب کشور های دیگر بود نتوانست کاری از پیش ببرد به گونه‌ای که در جنگ اول با حزب‌الله لبنان در 33 روز شکست خورد و چند سال بلد مجددا در جنگ با جزب الله در 11 روز شکست خورد و پس از آن در روز‌های اخیر در درگیری با مجاهدان فلسطینی در سه روز شکست خوردند و مجاهدان فلسطینی محاصره شده در سرزمین‌های اشغالی توانستد شرایط و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و مقاومت اینگونه نگاه و نظر خود را بر دشمن تحمیل کرد و این درسی است که از امام حسین(ع) گرفته اند.
آیت‌الله محامی با اشاره به 26مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار کرد: پیام دیگر واقعه عاشورا نقش آفرینی ویژه خانواده شهدا و بازماندگان از واقعه عاشوراست که به اسارت برده شده‌اند و اعضای کاروان اسرا از خانواده شهدای واقعه عاشورا بودند مانند حضرت زینب که برادران، فرزندان و برادرزادگان خود را از دست داده بود و هر کدام از اسرا خانواده شهدا بوده و به اسارت برده شدند و این جمعیت به ظاهر شکست خورده از هر فرصتی برای ابلاغ پیام عاشورا استفاده و از امام حسین(ع) دفاع کردند.
امام جمعه زاهدان افزود: چنین چیزی برای همه ما، خانواده شهدا و آزادگان ر افراز مدرس آموز است و گرچه همه ما در برابر شهدا ایثارگران و آزادگان خانواده های آن‌ها مسئولیم اما در این حرکت خود خانواده شهدا ایثارگران ایثارگران آزادگان باید پیشتازو علمدار جهاد تبیین و بیان اهداف و رسالت‌های انقلاب اسلامی و مجاهدان انقلاب باشند و به مردم و نسلهای بعدی منتقل کنند.
انتهای پیام/3139

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/373208/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها

روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

چهار دستاورد کلیدی عملیات وعد الصادق برای محور مقاومت

خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه

اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی

سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

پایداری برق منطقه بین الحرمین شوشتر بانصب ترانسفورماتور

ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی

توقیف 3 فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق

آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال

توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند

ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است

فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون

جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان

محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد

تفاوت ورق‌های st37 و st52

اوقات شرعی اهواز، 28 فروردین 1403

غیبت 5 بازیکن گل‌گهر برابر استقلال خوزستان

برگزاری جشن تکلیف 400 دانش آموز در هندیجان

برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید

پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان

عملیات اخلاقی، عادلانه و عاقلانه

تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند

برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران

برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر

اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول

ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 28 فروردین ماه

عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد

آزادی 4 زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید

فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین

تایتل: تفاوت ورق‌های st37 و st52

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

نگرانی چمران برای دیرکرد واردات واگن مترو از چین | کاری کنید مردم متضرر نشوند

کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر

7 هزار و 552 رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

بخش خصوصی و کارگری هم مشمول قانون کاهش ساعت کار کارمندان می‌شوند؟

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره