پیام خوزستان

آخرين مطالب

خط‌و‌نشان چینی‌ها برای ایلان ماسک؛ شیائومی از سایبروان، رقیب ربات انسان نمای تسلا رونمایی کرد علمي

خط‌و‌نشان چینی‌ها برای ایلان ماسک؛ شیائومی از سایبروان، رقیب ربات انسان نمای تسلا رونمایی کرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - شیائومی رباتی انسان‌نما به نام سایبروان به نمایش درآورده که 52 کیلوگرم وزن دارد و قدش به 177 سانتی‌متر می‌رسد و برخلاف ربات تسلا توانایی راه رفتن نیز دارد.

یک سال پس از رونمایی اولیه‌ی ربات انسان‌نمای تسلا یعنی Tesla Bot،‌ چینی‌ها نیز وارد میدان شده‌اند تا رقابت را از همین حالا آغاز کنند. شیائومی عصر امروز به وقت تهران رویدادی آنلاین برگزار کرد تا از جدیدترین محصولات خود در بازار موبایل و هدفون پرده‌برداری کند. در بخش‌های انتهایی مراسم به‌شکلی غیرمنتظره اولین ربات انسان‌نمای شیائومی روی صحنه حاضر شد.
سایبروان (Xiaomi CyberOne) دومین محصول رباتیک شیائومی محسوب می‌شود و یک سال پس از رونمایی ربات سگ‌نمای این شرکت یعنی سایبرداگ معرفی شده است. ربات سایبرداگ در رویداد تابستانه‌ی 2021 به نمایش درآمده بود.
شیائومی می‌گوید سایبروان هنوز ربات کاملی نیست و مهندسان این شرکت همچنان در حال کار روی بیشتر بخش‌های آن هستند. شرکت چینی می‌گوید مدل‌های تکامل‌یافته‌ی این ربات در آینده نه‌تنها هوش هیجانی بالایی خواهند داشت بلکه احساسات انسانی را نیز درک خواهند کرد.
نسل اول سایبروان که روی صحنه‌ی مراسم حاضر شد،‌ ظاهراً در راه رفتن مشکل داشت. بااین‌حال شیائومی در تلاش است راه رفتن این ربات را بهتر کند.
شیائومی می‌گوید سایبروان نتیجه‌ی ترکیب مهندسی مکاترونیک و هوش مصنوعی است و توسط واحد تجاری اختصاصی این شرکت در حوزه‌ی رباتیک یعنی Xiaomi Robot Labs ساخته شده. شیائومی می‌گوید مقدار قابل‌توجهی از منابع و نیروی انسانی خود را به تولید نسل اول سایبروان اختصاص داده است.
ساخت هر نوع ربات پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، بااین‌حال اگر ربات از نوع انسان‌نما باشد شرایط بسیار دشوارتر می‌شود. رونمایی ربات سایبروان اتفاق بزرگی در تاریخ شیائومی است. این شرکت که پیش‌تر توانایی‌های خود را با سایبرداگ نشان داده بود، به وضوح ثابت کرده که مهندسانی خلاق دارد.
سایبروان احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین ربات‌های انسان‌نمای ساخته‌شده تاکنون محسوب می‌شود. این ربات 177 سانتی‌متر قد دارد و وزنش کمی بیشتر از 52 کیلوگرم است. با این قد و وزن، ربات شیائومی تا حد زیادی مثل انسانی معمولی است. سایبروان که شباهت‌های انکارناپذیری به ربات انسان‌نمای تسلا دارد، دارای نام مستعار «داداش فلزی» است.
سایبروان پس از قدم زدن در وسط صحنه، یک شاخه گل به لی جون، مدیرعامل شیائومی، تقدیم کرد و سپس حاضر شد که با او سلفی بگیرد. ربات شیائومی سپس از صحنه خارج شد.
شیائومی می‌گوید سایبروان به سؤالات به‌صورت بلادرنگ پاسخ می‌دهد و می‌تواند اشیاء کوچک تا وزن حداکثر 1٫5 کیلوگرم را با یک دست حمل کند. مهندسان شیائومی برای اطمینان از حفظ تعادل ربات و تحرک‌پذیری آن مجبور شده‌اند در نسل اول سایبروان وزن را تا حد زیادی محدود نگه دارند. برای نمونه موتوری که برای حرکت دادن اندام‌های ربات مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها 500 گرم وزن دارد.
موتور اصلی که در نزدیکی مفصل ران تعبیه شده است می‌تواند حداکثر گشتاور نیروی بیش از 300 نیوتن‌متر را اعمال کند. موتور محرک اندام فوقانی سایبروان می‌تواند با دقت حداکثر یک نیوتن‌متر فعالیت کند تا ربات انسان‌نمای شیائومی بتواند به آرامی دست شما را لمس کند.
سایبروان از لحاظ چابک بودن فاصله‌ی زیادی با ربات اطلس شرکت بوستون داینامیکس دارد.
به گزارش اسلش‌گیر، شیائومی در مراسم امروز درباره‌ی ماژول بینایی عمقی Mi-Sense نیز که در ربات سایبروان استفاده شده است صحبت کرد. شیائومی می‌گوید این ماژول به‌همراه الگوریتم‌هایی که به‌‌صورت اختصاصی توسعه داده شده‌اند به سایبروان امکان می‌دهند فضا را به‌صورت سه‌بعدی ببیند. ربات انسان‌نمای شیائومی با اتکا بر همین الگوریتم‌ها توانایی شناسایی افراد، حرکات و حالات چهره را خواهد داشت.
شیائومی سایبروان به‌لطف هوش مصنوعی MiAl می‌تواند بین 85 صدای محیطی تمایز قائل شود. این ربات 45 نوع احساس را ازطریق ارتباط کلامی با انسان تشخیص می‌دهد. سایبروان همچنین صداها را با دو میکروفون می‌شوند.
بدنه‌ی ربات شیائومی به‌لطف داشتن 13 مفصل، دارای 21 درجه‌ آزادی برای حرکت است. صفحه‌نمایش OLED خمیده‌‌ای که روی سرِ ربات تعبیه شده می‌تواند به سایبروان امکان دهد محتوای تعاملی و اطلاعات مرتبط را به‌صورت بلادرنگ به نمایش بگذارد.
شیائومی می‌گوید نمونه‌ی فعلی سایبروان اولین قدم این شرکت در مسیر تولید ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته است. به گفته‌ی شیائومی به‌این‌زودی‌ها قرار نیست شاهد عرضه‌ی عمومی سایبروان باشیم.
تسلا سال گذشته با هیاهوی رسانه‌ای بسیار از رباتی انسان‌نما پرده‌برداری کرد که در آن زمان فعال نبود. ایلان ماسک، مدیرعامل بلندپرواز و ثروتمند تسلا، بارها روی این ربات مانور داده. ماسک مدتی پیش گفت که در ماه‌های آینده تسلا می‌خواهد نمونه‌ی فعال ربات خود را به نمایش بگذارد. شیائومی که تاکنون از تمایل به حضور در بازار ربات‌های انسان‌نما پرده‌برداری نکرده بود، با نمایش سایبروان در مراسم امروز همه را شگفت‌زده کرد.
لی جون می‌گوید در حال حاضر هر یک از ربات‌های سایبروان بین 600٬000 تا 700٬000 یوان (تقریباً 89٬100 تا 104٬000 دلار) هزینه‌بر است و تا زمانی که هزینه‌ی تولید کاهش نیابد سایبروان به تولید انبوه نمی‌رسد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/373129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان

بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند