پیام خوزستان

آخرين مطالب

فوتبال خوزستان ملک شخصی نیست / طالقانی باید بداند هر مسئولی روری می‌رود ورزشي

فوتبال خوزستان ملک شخصی نیست / طالقانی باید بداند هر مسئولی روری می‌رود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -  مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان با بیان این که طالقانی باید بداند هر مسئولی روزی می آید و روز دیگری باید صندلی ریاست را تحویل دهد،گفت: فوتبال خوزستان ملک شخصی نیست.
صفر علی جمالپور با اشاره به اتفاقاتی که بین هیات فوتبال خوزستان و فدراسیون فوتبال افتاد و منجر به برکناری رییس هیات خوزستان شد، اظهارکرد: فوتبال استان خوزستان بعد از برکناری طالقانی روزهای پرحاشیه ای را می گذراند و متاسفانه هیات همچنان در تعطیلی به سر می برد و امیدوارم تا روزهای آینده مشکل تعطیلی هیات با میانجگیری دادستانی اهواز برطرف شود تا سرپرست جدید هیات رسما کارش را شروع کند و اهالی فوتبال از عظیم آل کثیر انتظار دارند که این هیات را با یک برنامه ریزی دقیق دگرگون کند و فرصت را به افرادی متخصصی بدهد که به ناچار خانه نشین شده اند.
وی گفت: طالقانی باید بداند که هر مسئولی روزی می آید و روز دیگری باید صندلی ریاست را تحویل دهد و فوتبال خوزستان ملک شخصی نیست که کسی پیدا شود و بعد از تعیین جانشینش کلید هیات فوتبال را تحویل ندهد، امری که بی شک ماحصلی جز به قهقرا بردن فوتبال خوزستان نخواهد داشت.
این مدیر ورزشی تاکید کرد: بازهم اعتقاد دارم تعطیلی چند روزه هیات فوتبال حوزستان در شرایطی که مسابقات لیگ زیر14سال در حال برگزاری است و متاسفانه شنیدیم که در صورت تعطیلی هیات فوتبال، احتمال لغو بازی های روز چهارشنبه هفته جاری نیز زیاد است که امیدوارم همه چیز در چارچوب قانون و به مصلحت استان و کشور انجام شود، نه اینکه برای هر چیز هیاهو کرد و صحیح نیست که درب هیات قفل و فوتبال یک استان لنگ شود. متاسفانه مردم در این گرمای بی سابقه به هیات مراجعه می کنند اما دست خالی برمی گردند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در استان خوزستان به پیشکسوتان بهایی داده نمی شود،خاطر نشان کرد: برای مثال در طول 8 سال ریاست کاظم طالقانی کمتر پیشکسوتان فوتبال نه آنهایی که ارتباط دوستی با او دارند،توانستند همیشه با او جلسه داشته باشند و البته وقتی از پیشکسوتان حمایتی نمی شود از جوانان نیز بالطبع حمایت صورت نمی گیرد و جوانان انگیزه های خود را برای حضور در این رشته از دست می دهند. 
جمالپور همچنین با بیان اینکه شما امروز از هرکسی درباره عملکرد هیات فوتبال سوال کنید پاسخش منفی است، افزود: بیشتر پیشکسوتان، قهرمانان، تیم ها و مدیران نارضایتی خود را مرتب اعلام می‌کنند. پیکره فوتبال خوزستان را روزمرگی فرا گرفته و شاهد برنامه ای که توسعه و ارتقایی داشته باشد، نبوده‌ایم. امیدوارم انتخابات هیات فوتبال در کمال آرامش انجام شود و شخصی که انتخاب می شود اولویت خود را برای پیشرفت این ورزش در سطح اول استان قرار دهدـ
وی در باره افت فاحش فوتبال باشگاهی مرکز استان خوزستان نیز گفت: فوتبال اهواز هم مثالی از عدم مدیریت ها است که می دانید در چه وضعیتی قرار دارد. ببینید در فوتبال اهواز که از جمله شهرهای مستعد در جهت پرورش بازیکنان لایق، خلاق و توانا با پتانسیل بالا محسوب می شود و حضور بازیکنان جوان و نوجوانان در تیم‌های مختلف استان و کشور موید این نکته است که باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت طراحی کرد و به مرحله اجرا درآورد و این مهم در سایه توجهات خاص مسوولان در سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و متولیان مربوطه است. نمی‌توانیم شاهد انحلال تیم‌ها و سکوت مسوولان امر باشیم و حرفی نزنیم. چرا باید فوتبال اهواز که روزگاری نه چندان دور در لیگ‌های استانب چندین نماینده مقتدر و صاحب اعتبار داشت، حالا حتب یک تیم در لیگ‌برتر استان نیز نداشته باشد و طی 6-5 سال اخیر ده‌ها تیم از صحنه ورزشی محو شده و گوش شنوایی نباشد. دردها و ناله‌های جوانان مظلوم و بدون حامی اهواز و استان را بشنوید. به هر حال برای جلوگیری از خاموش شدن شعله‌های نیمه افروخته فوتبال اهواز همت و تلاش مسوولان را می‌طلبد که دیگر فوتبال و تیم‌های آن گرفتار این گونه مسائل نشوند.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان تاکید کرد: تیم ها و فوتبالیست های استان‌های مختلف دوست دارند با استان خوزستان مبارزه کنند. پس هر وقت خوزستان بالا باشد، استان‌ها هم خودشان را بالا می‌کشند و اگر پایین باشد، پایین می‌آیند. البته باید قبول کرد که فوتبال خوزستان فرسنگ‌ها با سال‌های طلایی خود فاصله پیدا کرده و فوتبالی خالی از ستاره شده است که حتی تیم‌های سازنده‌اش هم در مسیر نابودی حرکت کردند و شاید پست و قدرت اجازه نمی دهد و ما هم در خانه نشستیم و مردم هم از ما گله مند هستند که چرا به فوتبال خوزستان کمک نمی کنید. به نظرم بحث احیای فوتبال استان، ایجاد انگیره در جوانان، نظارت کیفی بر مدارس فوتبال، استفاده از تجربیات پیشکسوتان فوتبال، احیای فوتبال محلات و حاشیه شهرها، احیای فوتبال بانوان، رسیدگی به وضعیت چمن های فوتبال، بهبود فوتبال شهرستان ها و غیره را باید آل کثیر جزو مهمترین برنامه های خود قرار بدهد.
جمالپور درخصوص اینکه این هیات می توانست بیش از هرچیز به تیم های خصوصی کمک کند، گفت: هیات فوتبال خوزستان از پر درآمدترین هیات های ورزشی در کشور محسوب می شود و اعتبارات قابل توجهی از ورودی تیم ها گرفته، تا حق خروج بازیکنان از استان و... دارد و انتظار می رفت بخشی از آن در مسیر حمایت از تیم های بی بضاعت صرف بشود.
وی در پایان اظهار کرد: حال و روز فوتبال استان به جایی رسیده که باشگاهی مثل استقلال خوزستان باید به یک تیم خانه به دوش تبدیل شده و فصل قبل برای برگزاری بازی های خود باید به خرم آباد می رفت و آنچه در سال های اخیر بر سر فوتبال دیار نفت و کارون آمده مبین همه چیز است و نیازی به توضیح نداردـ ورزشگاه پیر تختی اهواز که چندین نسل از ورزشکاران و تماشاگران این خطه خاطرات تلخ و شیرینی با آن دارند در آستانه نابودی قرار گرفت و مدیریت جدید بداد آن رسید و امروز شاهد تعمیر آن هستیم. ورزشگاه غدیر اهواز نیز که خیلی از بازیکنان قدیمی از اوایل جوانی خود آرزوی تکمیل شدنش را داشتند و وقتی تکمیل و تجهیز شد به جرگه ی پیشکسوتان پیوسته و تعریفی ندارد؛ ورزشگاه غدیر اهواز که همین 12 سال پیش به بهره برداری رسید تبدیل به یک خرابه شد و مدتی هم در اختیار هیات فوتبال بود و سپس به برخی از هیات ها داده شد و اکنون طی تفاهم نامه ای بین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و شرکت گروه ملی صنعتی فولاد به باشگاه استقلال خوزستان داده شد تا این ورزشگاه سروسامان پیدا کند و در نهایت به مدت چند سال در اختیار باشگاه استقلال قرار گیرد. عدم مدیریت صحیح هیات فوتبال یکی از مدرنترین ورزشگاه های کشور را به این روز انداخت.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/372713/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور