پیام خوزستان

آخرين مطالب

وعده‌های وزیر ارشاد در سردشت به سرانجام رسید + فیلم اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ به ارشاد اسلامی در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس دولت به منظور بررسی مسایل و مشکلات منطقه به شهرستان مرزی سردشت سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این شهرستان و مجموعه فرهنگی یادمان شهدای شیمیایی قرار گرفت.
وی در این سفر یکروزه ابتدا از سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت که تخریب و غیرقابل استفاده شده بود بازدید کرده و قول داد که در کمترین زمان ممکن آن را بازسازی کند و حالا حدودا یک ماه پس از قول وی این سالن تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت در آذربایجان غربی به دلیل عدم رسیدگی پس از گذشت پنج سال از افتتاح آن، تخریب و بخشی از تجهیزات آن به سرقت رفته بود که با دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمترین زمان ممکن دوباره آماده بهره برداری شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر ضمن بازدید از این مکان فرهنگی که در سال 1396 به بهره برداری رسیده اما به علت عدم رسیدگی غیر قابل استفاده شده بود به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی دستور ویژه ای مبنی بر احیا و بازسازی هر چه سریعتر آن را در این سفر صادر کرد.

پیام خوزستان

بر همین اساس و طبق وعده ای که اسماعیلی داده بود هم اکنون این مجموعه فرهنگی فردا هفتم تیر، همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر همچنین با حضور در منزل استاد «خدر قادری» هنرمند پیشکسوت بیت و حیران اهل شهرستان سردشت از وی عیادت کرد.
اسماعیلی با حضور در منزل این هنرمند سردشتی که به «خله درزی» مشهور است ضمن عیادت از وی و قدردانی برای عمری تلاش این هنرمند برجسته در احیای هنر موسیقی سنتی این دیار با اهدای هدایایی از وی تجلیل کرد.
اسماعیلی در این دیدار همچنین قول داد سازوکار لازم را برای اهدای مدرک درجه یک هنری به این استاد موسیقی را در کمترین زمان ممکن فراهم سازد.
این قول وزیر نیز با دستور تسریع ویژه ایشان برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور ‌به «خضر قادری گرماوی» هنرمند پیشکسوت 107 ساله موسیقی اقوام و از اساتید موسیقی فولکلور محقق شده و مدرک درجه یک هنری این هنرمند صادر شد.
این مدرک روز 17 خرداد سال جاری پس از بررسی های لازم از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این هنرمند پیشکسوت صادر شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمل به وعده های خود جهادی عمل کرد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت می گوید: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این شهرستان به هنرمندان 2 وعده دادند که هر دوی این وعده ها در کمترین زمان محقق کرده و به واقعیت به مانند یک مسوول جهادی عمل کردند.
حسن حسن زاده افزود: سالن یادمان بمباران شیمیایی سردشت دارای 97 درصد پیشرفت فیزیکی بود که در سال 1396 به طور موقت تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: از سال 1396 تاکنون مسوولان وقت استان و شهرستان قادر به تامین اعتبارات لازم برای تکمیل سه درصد این سالن نشدند که این امر موجب تخریب و سرقت برخی تجهیزات آن شده و عملا استفاده از آن را غیرممکن ساخت.
حسن زاده افزود: تامین و تکمیل این سالن که در نوع خود دومین سالن مجهز استان با 564 صندلی بود به بزرگترین معضل این شهرستان در سال های اخیر مبدل شده بود که خوشبختانه با اقدام جهادی شخص وزیر در کمترین زمان ممکن تکمیل و آماده برگزاری آیین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه شد.
وی با بیان اینکه سه روز پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور ویژه ایشان، پیمانکار در محل این سالن مستقر شد افزود: تکمیل این سالن در 2 فاز در حال انجام است که فاز نخست آن با 50 میلیارد ریال در حدود یک ماه با اقداماتی چون سیم کشی، نصب پرده سالن، راه اندازی هواساز و تعمیران داخل سالن به پایان رسید.

پیام خوزستان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت تاکید کرد: فاز دوم آن نیز با 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر اواخر مردادماه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این اقدام جهادی شخص وزیر در عمل به وعده هایش انعکاس بسیار خوبی در بلین مردم و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان داشته است گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در دیدارهایی که با من داشتند مراتب قدردانی ویژه خود را از این اقدام ایشان به عمل آورده اند.
صدور مدرک درجه یک هنری هنرمند پیشکسوت سردشتی در کمتر از سه هفته
حسن زاده همچنین به دیدار و عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمند 107 ساله و پیشکسوت موسیقی اقوام این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این دیدار شخص وزیر قول مساعد دادند که در کمترین زمان ممکن برای ایشان مدرک درجه یک هنری صادر شود.
وی افزود: این وعده ایشان نیز در کمتر از سه هفته محقق شد به طوری که در 17 خردادما سال جاری با دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور این مدرک ‌برای «خضر قادری گرماوی» صادر شد.

پیام خوزستان

تکمیل سالن یادمان شهدای سردشت اقدامی بسیار ارزشمند بود
عبدالله حمزه معلم بازنشسته، شاعر و محقق اجتماعی با قدردانی از زحمات و تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر مسوولان شهرستان در پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به این شهرستان گفت: شرایط سالن یادمان شهدای سردشت چندین سال بود که از شرایط بسیار نامناسبی برخوردار بود و بخشی از تجهیزات آن هم به سرقت رفته بود.
وی گفت: این اقدام شخص وزیر ضمن اینکه اقدامی سریع و عملی بود بسیار ارزشمند و مهم به شمار می‌آید چرا که این هزینه در بخش فرهنگ و ادب بوده و همه هنرمندان و مردم نظر مثبتی با این اقدام دارند.
این هنرمند سردشتی افزود: مردم در واقع چنین اقداماتی را از کارگزاران و مسوولان نظام انتظار دارند زیرا اگر مطالبه‌ای هست باید بدون بروکراسی اداری و با سریعترین زمان ممکن انجام گیرد.
عمل به وعده های شخص وزیر موجب دلگرمی هنرمندان سردشت شد
یکی بانوان هنرمند در حوزه نقاشی این شهرستان نیز معتقد است: عمل به وعده هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این شهرستان داده و بلافاصله نیز آنها را عملی کردند بسیار ارزشمند بوده و موحب دلگرمی هنرمندان این دیار شد.
فاطمه شلماشی گفت: ما هنرمندان از این اقدام سریع و به نوعی جهادی ایشان بسیار خوشحالیم زیرا به واقع جای همچین مجتمعی در شهر مرزی و محروم سردشت خالی بود.
وی بیان کرد: با افتتاح این سالن که به نام شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان مزین شده است فضای فرهنگی بسیار مناسبی در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار می گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامی جهادی را در سردشت به نمایش گذاشت
یکی از فعالان حوزه موسیقی سردشت نیز معتقد است: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مرزی و محروم و عمل به وعده هایی که داده بود به واقع حرکت جهادی که در دولت سیزدهم همواره مورد تاکید شخص رییس جمهور است را عینیت بخشید.
شیرزاد حسن‌زاده افزود: این حضور و دیدار و عیادت از یک پیشکسوت موسیقی اقوام نشان دهنده توجه مسوولان این حوزه به جایگاه هنر و هنرمندان در کشور دارد.
وی بیان کرد: شخص وزیر در این دیدار صمیمی به این هنرمند پیشکسوت قول دادند که مدرک درجه یک هنر را به ایشان اهدا کنند که صدور آن در کمتر از سه هفته علاوه بر اینکه موجب تعجب آنها شد ولی از سویی دیگر موجب خوشحالی جامعه هنرمندان سردشت شد.
وی همچنین با قدردانی از دستور ویژه ایشان برای تکمیل سالن یادمان بمباران شیمیایی این شهرستان افزود: سردشت متاسفانه قبلا مکانی برای برگزاری کنسرت نداشت که با افتتاح این سالن این مشکل علاقه مندان به هنر موسیقی مرتفع شد.
دولت سیزدهم همچنان پایبند به وعده هایش است
فرماندار سردشت با بیان اینکه عمل نکردن به قول ها و وعده‌ها موجب ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه می شود گفت: خوشبختانه در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور ایشان به مردم و هنرمندان 2 وعده دادند که به هر دوی آنها عمل کردند و این نشان دهنده پاسخگو بودن دولت جهادی آقای رییسی است.
لقمان خسروپور با بیان اینکه در دوره مدیریت خود تاکنون سابقه نداشته است وعده ای از سوی مسوولان به ویژه در حوزه عمرانی در حدود یکماه عملی شود افزود: این سرعت عمل وزاری دولت سیزدهم ثابت کرد که دولت به وعدهایش پایبند است.
وی گفت: این سالن که با هزینه های هنگفتی قبلا احداث و به حالت نیمه کاره به حال خود رها شده بود در چند سال گذشته در حال تخریب بود که با این این اقدام شایسته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جان دوباره گرفته و به فضاهای فرهنگی این شهرستان افزوده شد.
فرماندار سردشت افزود: با توجه به جایگاه مهم سردشت در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی تکمیل این سالن ضمن آنکه نقش مهمی در برگزاری این آیین ها خواهد داشت کمک شایانی نیز به برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر خواهد کرد.
محمد مهدی اسماعیلی سی ام اردیبهشت ماه سال جاری در جریان سفرهای استانی رییس جمهور به عنوان نماینده ویژه ایشان به شهرستان مرزی سردشت سفر کرده بود.
برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سردشت سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری دیار اقوام و ادیان میزبان بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/368075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی