پیام خوزستان

آخرين مطالب

پرداخت بیش از 154 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان خوزستان اقتصادي

پرداخت بیش از 154 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- جهانپور معماریان  به مناسبت هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی از پرداخت 42 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 19 درصد این تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی، 8 درصد به بخش خدمات و 73 درصد به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی به جایگاه ویژه کشاورزی خوزستان با تولید 16 میلیون تن محصولات زراعی و باغی در سال اشاره و خاطرنشان کرد: استان خوزستان با تولید محصولات راهبردی همچون گندم، چغندرقند، نیشکر و دانه روغنی کلزا نقش برجسته و ممتازی در تامین امنیت غذایی کشور دارد و پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور، حفظ و توسعه ظرفیت تولیدی بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص ضرورت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی نقش عاملیت در حمایت از بخش کشاورزی کشور را بر عهده داشته و مهمترین حامی مالی این بخش مهم و موثر محسوب می‌شود.

معماریان افزود: کشاورزی مهمترین عامل در تامین سبد غذایی مردم محسوب می‌شود و حمایت‌های مالی بانک کشاورزی موجبات تامین مواد غذایی احاد مردم را فراهم می‌کند. بنابراین بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل بخش کشاورزی از نقش و جایگاه بسیار مهم و موثری در تامین مالی بخش کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به حمایت مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی، از پرداخت رو به رشد تسهیلات در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسط بانک کشاورزی خوزستان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 42 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 26 هزار نفر از متقاضیان بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان، تسهیلات پرداخت شده است.

معماریان در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان گندمکار و پرداخت به موقع بهای گندم آن‌ها گفت: 154 هزار و 686 میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است. این مبلغ در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد و تلاش مجموعه بانک بر این بود تا رضایت‌مندی حداکثری را برای کشاورزان گندمکار ایجاد کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی افزود: این پرداخت بابت خرید تضمینی یک میلیون و 350 هزار تن بر مبنای هر کیلوگرم گندم با قیمت 115هزار ریال بوده است.

صدور تاکنون یک هزار و 113 فقره دامدار کارت در خوزستان

وی در ادامه از صدور "دامدار کارت" برای حمایت از بخش تولیدات دامی خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و 113 فقره دامدار کارت به میزان هر کدام حداکثر 500 میلیون ریال برای خرید نهاده‌های دامی صادر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: نرخ سود این کارت‌ها 10 درصد است و نقش مهمی در حمایت از دامداران خوزستانی داشته است.

معماریان خاطرنشان کرد: خدمت "دامدارکارت" گام مهم و موثری از مجموعه خدمات بانک کشاورزی به دامداران استان است که به آن‌ها امکان تامین سرمایه در گردش مورد نیاز را داده است.

وی در خصوص حمایت بانک کشاورزی خوزستان از سیل زدگان اظهار کرد: در جریان سیلاب فروردین 1398 حدود 260 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آماده برداشت از بین رفت و حدود 28 هزار میلیارد ریال به مجموعه بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد.

معماریان افزود: از همان روزهای نخست وقوع سیلاب با تمام قوا در کنار کشاورزان خسارت دیده از سیل بودیم و با پرداخت سریع و به موقع تسهیلات ویژه سیل زدگان در بخش کشاورزی اجازه ندادیم تا خسارات ناشی از سیل به قوای مادی و معنوی کشاورزان عزیز خوزستانی خسران وارد کند.

وی بیان کرد: از ابتدا و تاکنون مبلغ بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 3 تا 4 ساله به کشاورزان خسارت‌دیده سیلاب 1398 پرداخت شده است. همچنین 28 هزار و 500 فقره وام بلاعوض از محل اعتبارات وزارت کشور به میزان 6 هزار و 880 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده سیلاب فروردین 98 پرداخت شد.

معماریان گفت: بانک کشاورزی نه تنها در بخش کشاورزی خود را مکلف به حمایت حداکثری و همه جانبه این بخش می‌داند بلکه در زمینه‌های اجتماعی نیز توانسته با پرداخت 157 میلیارد ریال تسهیلات به 268 نفر مددجوی بهزیستی و 523 میلیارد ریال تسهیلات به 953 نفر از افراد تحت پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) نقش حمایتی خود را ایفا کند.

وی از ضرورت پرداخت تسهیلات ازدواجی و حمایت بانک کشاورزی از تشکیل کانون خانواده خبر داد و گفت: بانک کشاورزی به عنوان بانکی فرهنگی وظیفه خود را حمایت از کانون خانواده دانسته و در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواجی نیز با تمام توان اقدام کرده است.

پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها

معماریان گفت: موفق شده‌ایم تا پایان سال 1400 مبلغ 2 هزار و 89 میلیارد ریال تسهیلات ازدواجی را به 2390  نفر پرداخت کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از حمایت 2 هزار و 970 میلیارد ریالی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: بانک کشاورزی خوزستان در سال گذشته مبلغی بالغ بر 2 هزار و 970 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون را به 1906 نفر متقاضی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بیان کرد: با اجرای این طرح از ابتدای خردادماه سال 1401 تا کنون موفق شده‌ایم 500 میلیارد ریال تسهیلات را به 362 نفر متقاضی پرداخت کنیم و این پرداخت به شکل روزانه در شعب بانک کشاورزی استان ادامه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: همچنین در راستای ارائه خدمت به فعالین بخش کشاورزی در قالب بند الف تبصره 18 در سال جاری موفق به پرداخت 1000میلیارد ریال تسهیلات به 40 نفر متقاضی شده‌ایم که این روند در حال انجام است.

معماریان در خصوص پرداخت تسهیلات به منظور ساخت مسکن روستایی گفت: در سال گذشته موفق شدیم 114 میلیارد ریال تسهیلات در قالب مسکن روستایی به 114 نفر متقاضی پرداخت کنیم.

سنجش از راه دور خسارت خشکسالی برای اولین بار

وی افزود: در سال زراعی 1401-1400 با بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ‌سازی در این زمینه شاهد رشد حداکثری سطح بیمه شده، بودیم و حدود 388 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات در استان خوزستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

معماریان ضمن اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌گری محصولات کشاورزی در استان گفت: صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین نهاد برای تضمین محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیر مترقبه، بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.

وی اظهار کرد: همچنین امسال برای اولین بار بررسی‌های خسارت خشکسالی از طریق سنجنده‌های ماهواره‌ای در استان صورت می‌پذیرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/366580/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟