پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان: صنعت نفت با همه توان در مدیریت بحران متروپل مشارکت کرد اقتصادي

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان: صنعت نفت با همه توان در مدیریت بحران متروپل مشارکت کرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


عبدالله عذاری اهوازی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برابر با تقسیم حوزه عملیاتی وزارت نفت، شرکت نفت و گاز اروندان در مجاورت شهرستان های آبادان و خرمشهر قرار دارد اظهارداشت: در جریان بحران ساختمان متروپل آبادان و به دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تمام امکانات مورد نیاز برای همکاری با ستاد مدیریت بحران حادثه بسیج شدند.
وی ادامه‌داد: در همین راستا نیز، مدیران این شرکت‌ها برای تسریع در ساماندهی امکانات و تجهیزات در اولین ساعات وقوع حادثه در محل متروپل حضور پیدا کردند و زمینه ایجاد یک قرارگاه ویژه برای همکاری صنعت نفت با مدیریت بحران در زمینه امدادرسانی، پشتیبانی، تامین تجهیزان، ماشین آلات و پشتیبانی لجستکی فراهم شد.
عذاری اهوازی اضافه‌کرد: قرارگاه صنعت نفت متشکل از شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی حفاری ایران، مناطق نفتخیز جنوب و پالایشگاه آبادان برای مشارکت در مدیریت بحران ساختمان متروپل به‌صورت روزانه اقدام به برنامه‌ریزی می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های نفتی با همه ظرفیت‌های خود وارد آبادان شدند افزود: این ظرفیت‌ها شامل نیروهای امدادی و آتش‌نشانی، امکانات لجستیکی عظیم، ناوگان حمل و نقل و همچنین تجهیزات مختلف مصرفی مورد نیاز در امر آواربرداری بود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح‌کرد: بکارگیری به موقع این امکانات در زمینه مدیریت بحران بسیار تاثیرگذار بود؛ تاجایی که با ورود به موقع صنعت نفت، می‌توان گفت که از ایجاد شرایط ناگوارتر در بحران ساختمان متروپل آبادان نیز جلوگیری شد.
عذاری اهوازی با اشاره اینکه در ساعات اولیه این حادثه، صدها نفر از شهروندان به محل ساختمان متروپل مراجعه کرده بودند گفت: این افراد هرکدام به امید یافتن عزیزان خود بر روی آوارها در حال رفت و آمد بودند.
وی ادامه‌داد: این درحالی بود که هرلحظه احتمال فروریختن بخش متزلزل ساختمان متروپل وجود داشت و می‌بایست ستون‌های ساختمان برای انجام عملیات آوربرداری و جستجوی افراد، مقاوم سازی می‌شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: یکی از مهمترین بخش‌های مشارکت صنعت نفت در حوزه مدیریت بحران متروپل، انجام مقاوم سازی ستون‌های متزلزل آن بود.
عذاری تاکیدکرد: شرکت‌های نفتی مستقر در قرارگاه ایجاد شده از سوی نفت و گاز اروندان، با تقسیم کاری که انجام دادند، امکانات خود را برای مقاوم سازی این ستون‌ها بکار گرفتند و از ایجاد فاجعه‌ای وسیع‌تر در متروپل جلوگیری کردند.
وی شتاب بخشی در امر آوربرداری را یکی دیگر از وظایف شرکت‌های نفتی مشارکت کننده در مدیریت بحران متروپل بیان‌کرد و افزود: با توجه به حجم سنگین آور در متروپل، استفاده از جرثقیل‌های 50 و 150 تنی در دستور کار قرار گرفت؛ در حالی این جرثقیل‌ها نصب شدند که عرض خیابان ساختمان متروپل، بسیار کم بود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین به تامین ماشین‌های امدادی پله‌دار اشاره‌کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعدادی کارگر در محل ساختمان متروپل مشغول کار بودند (پیش از ریزش ساختمان) با کمک ماشین‌های امدادی پله‌دار، این افراد از داخل ساختمان بیرون آورده شدند.
به گفته وی، پای یکی از این کارگران در جریان بروز حادثه، قطع شد که با ورود به موقع امدادرسانان (با استفاده از ماشین‌های امدادی پله‌دار) جان وی نجات یافت.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: با همکاری پایگاه‌ بسیج این شرکت و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت-جنوب) روزانه در هر وعده غذایی، بیش از یک هزار پرس غذا در بین نیروهای امدادی حاضر در محل متروپل توزیع شد.
سازمان مدیریت بحران در نفت و گاز اروندان ایجاد می‌شود
عذاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد سازمان مدیریت بحران در شرکت نفت و گاز اروندان اشاره‌کرد و گفت: در کنار تمام سیستم‌های ایمنی و پیشگیرانه در صنعت نفت، ضروری است که یک سازمان مستقل در حوزه مدیریت بحران ایجاد شود.
وی گفت: پیش از پایان سال 1400، دستورات لازم برای تشکیل این سازمان در شرکت نفت و گاز اروندان صادر شده است و هم‌اکنون تدوین دستورالعمل اجرایی این سازمان در مراحل پایانی قرار دارد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: ایجاد بحران محدود به منطقه شهری نیست و علاوه بر این باید توجه داشت که عکس‌العمل فوری و به موقع در زمان حوادث می‌تواند از بروز تبعات بیشتر در بحران‌ها نیز جلوگیری کند؛ لذا سازمان مدیریت بحران نفت و گاز اروندان در همین راستا تشکیل خواهد شد.
ایمنی همه ساختمان‌ها و تاسیسات نفت و گاز اروندان بررسی شد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر روزآمد کردن گزارش‌های ارزیابی و سطح‌بندی وضع ایمنی ساختمان‌های اداری و تاسیسات صنعت نفت اشاره‌کرد و گفت: برابر با این ابلاغیه، ایمنی همه ساختمان‌ها و تاسیسات نفتی این شرکت بررسی شده‌اند.
عذاری با تاکید بر اینکه ارزیابی و سطح بندی وضع ایمنی تاسیسات نفتی نیز همواره به صورت مستمر در حال انجام است گفت: در صورت بروز هرگونه ایراد و اشکال، این تاسیسات در فرآیند احیاء و تعمیر اساسی قرار می‌گیرند و این موضوع در شرکت نفت و گاز اروندان یک اولویت جدی محسوب می‌شود.
وی به اهمیت این ابلاغیه وزیر نفت که در جریان بروز حادثه تاسف بار متروپل آبادان صادر شده اشاره‌کرد و گفت: پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار مجموعه‌های مختلف مدیریتی شرکت نفت و گاز اروندان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: گزارش‌های ارزیابی و سطح‌بندی وضعیت ایمنی ساختمان‌های اداری و تاسیسات نفتی در این شرکت همگی بروز هستند.
به گزارش ایرنا بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد.
در این حادثه 43 نفر جان خود را از دست دادند و 37 نفر نیز مصدوم شدند.
برچسب‌ها وزارت نفت ساختمان متروپل آبادان آبادان شرکت ملی نفت ایران پروندهٔ خبری حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/366303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان