پیام خوزستان

آخرين مطالب

نیروی انتظامی با سارقان تجهیزات برق در خوزستان با قاطعیت برخورد کند گفتگو

نیروی انتظامی با سارقان تجهیزات برق در خوزستان با قاطعیت برخورد کند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- عبدالحمیدعباس شیاری دوشنبه در نشست هم اندیشی با پلیس پیشگیری انتظامی خوزستان جهت گذر از پیک بار تابستان 1401 اظهار داشت : مقوله پایداری شبکه برق یکی از مهمترین ضروریات زندگی می باشد که استمرار خدمات رسانی وابسته به ایجاد امنیت توسط نیروهای انتظامی است.

وی ادامه داد : نیروی انتظامی نیز مانند شرکت برق ارتباط مستقیمی با زندگی، رفاه و آسایش مردم دارد و همانگونه که ما وظیفه تامین انرژی الکتریکی را برای رفاه مردم بر عهده داریم صیانت از تامین آن مرهون زحمات تک تک پرسنل نیروی انتظامی در شهرها و روستا است.

شیاری افزود : استانهای دیگر نسبت به خوزستان به دلیل شرایط آب و هوائی مزیتهایی دارند  ولی کلانشهر اهواز بعضاگرمترین نقطه دنیا شناخته می شود که بخاطر این موضوع، بعد از تهران، جز پر مصرف ترین شهرهای کشور به حساب آمده و قطعا کار درشرایط آب و هوائی، در منطقه ما بسیار دشوار بوده که همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق کلانشهر اهواز این وظیفه مهم را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: کلانشهر اهواز مشکلات خاص خود را دارد که یکی  از این مشکلات استفاده غیرمجاز از برق می باشدکه طی سالهای اخیر در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در جمع آوری برقهای غیر مجاز و بکارگیری تجهیزات جدید صورت گرفته ، اما موارد برق غیرمجاز غیر مشهود و بعضا مشهود در حاشیه شهر همچنان وجود دارد که برخورد با آن نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.

شیاری خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی در برخورد با سارقان سیم برق عملکرد خوبی در جهت برقراری شبکه پایداری شبکه برق داشته است که با تعامل دوسویه این روند باید ادامه داشته باشد. 

هزینه استفاده از برق برای استخراج ارز دیجیتال   دلاری محاسبه می شود

وی با اشاره به ضرورت تامین برق مستمر و پایدار برای مردم گفت: پدیده  جدیدی که این روزها زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه را فراهم کرده، دستگاههای استخراج رمز ارز غیرمجاز می باشد که باعث بروز نوسان ولتاژ شدید و نهایتا قطع برق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه هر دستگاه ماینر حدود 2 و نیم کیلو وات ساعت برق نیاز دارد که معادل مصرف یک دستگاه کولرگازی 24هزار می باشد ، گفت :  هزینه برق در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است و این مسئله زمینه استقبال از استخراج رمز یا ارزهای دیجیتال را فراهم کرده، ضمن اینکه در کلانشهر اهواز اکثر موارد کشف شده در این رابطه دارای انشعاب غیرمجاز است .

شیاری ادامه داد : کسانی که از انشعاب برق قانونی اما بدون مجوز برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند تعرفه برق با ریال برای آنان محاسبه شده و سودآور بوده ضمنا اینکه این اقدام  برای ساکنان اطراف  مزرعه های استخراج، زمینه بروز نوسان ولتاژ  و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم خانگی مردم و حتی قطع جریان برق و سلب آسایش دیگران را فراهم می کند.

وی افزود : متاسفانه استفاده کنندگان از رمز ارزهای غیرمجاز، انرژی برق را بصورت غیرمجاز مصرف می کنند ، امسال  کمبود اعلام شده ناشی از تولیدبرق ، کار را برای استمرار خدمات رسانی مطلوب  مشکل تر کرده و باعت بروز ناترازی ناشی از تولید و مصرف در اثر همزمانی استفاده از کولرهای گازی  را فراهم خواهد آورد که می طلبد با همکاری گسترده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جهت شناسایی کشف و ضبط این دستگاه ها اقدام جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد : با بررسی به عمل آمده در بعضی از مناطق حاشیه اهواز بین 30 تا 70درصد شاهد افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که این قضیه نشان از سواستفاده از برق توسط برخی افراد سودجو است. 

شیاری تصریح کرد : با توجه به شرایط کمبود تولید برق ناشی از ناترازی تولید و مصرف و ضرورت رعایت الگوی مصرف، جلب مشارکت همگانی در زمینه کاهش مصرف و خاموش کردن لوازم اضافی و همچنین مشارکت بخش صنایع،  اداری، کشاورزی، تجاری و عمومی در راستای پایداری و استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان ضروری است.

نیروی انتظامی با مجرمان برخورد جدی خواهد کرد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت : تجربه نشان می دهد برق در زندگی ما نقش بسیار زیادی داشته و قطع آن باعث بروز بسیاری از مسائل و مشکلات و همچنین بروز بزهکاری ها، ناهنجاریها وتخلفات در مکانهای عمومی و خصوصی می شود.

سرهنگ حسین عیدی با بیان اینکه اولویت اول ما بحث پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه می باشد  افزود: در راستای استمرار خدمات رسانی و جلوگیری از بروز سرقت  و سو استفاده از شبکه برق لازم است ارتباط بین مدیران  برق و فرماندهان نیروی انتظامی بیشتر شود تا در امر خدمت رسانی به شهروندان خللی وارد نشود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه نیروی انتظامی با مجرمان بدون مماشات و برابر قانون برخورد خواهد کرد ، افزود : نیروی انتظامی با افزایش گشت ها و دقت نظر، از مال و اموال مردم صیانت نموده و زمینه قطع برق ناشی از سرقت و تخریب اموال عمومی  را به حداقل می رساند.

سرهنگ عیدی ادامه داد : امیدواریم با بالابردن دانش پیشگیری از جرم، نسبت به حفظ و حراست از اموال عمومی، دولتی و همچنین اشخاص، با رعایت هشدارهای پلیس و الزامات خودنگهدار نسبت به نصب تجهیزات الکترونیکی هوشمند و مقاوم سازی تاسیسات ساختمان فرصت  از سارقان و سودجویان و برهم زنندگان نظم و آسایش شهروندان سلب شود ،

وی ادامه داد : انتظار داریم در راه تحقق نظم و امنیت جامعه، کلیه سازمان‌ها و شهروندان نسبت به مشارکت آگاهانه و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت همکاری با پلیس اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد بروز ناهنجاری در جامعه نباشیم. 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان خاطر نشان کرد  : برنامه های گسترده ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در دستورکار داریم و طی روزهای گذشته با انجام عملیات های گسترده پلیسی شاهد دستگیری تعداد زیادی سارق و معرفی به دستگاه قضایی بوده ایم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/362276/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

صرفه جویی 2/5 میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت

کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند

استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

بیانیه 17 کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

نجات جان 10 بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم