پیام خوزستان

آخرين مطالب

دکتر عبدالملکی:

کمیته ویژه رفاه و امنیت شغلی زنان کارگر تشکیل می‌شود/ قراردادهای سفید یا کوتاه مدت کارگری پایان می‌یابد/ پرداخت ماهانه حقوق دوران مرخصی بارداری/‌ خادم و وکیل جامعه کارگری هستم وزارت رفاه

کمیته ویژه رفاه و امنیت شغلی زنان کارگر تشکیل می‌شود/  قراردادهای سفید یا کوتاه مدت کارگری پایان می‌یابد/ پرداخت ماهانه حقوق دوران مرخصی بارداری/‌ خادم و وکیل جامعه کارگری هستم
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمیته‌ای ویژه برای بررسی وضعیت رفاه و امنیت شغلی زنان کارگر تشکیل می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین تجلیل از زنان فعال کارگر اظهار کرد: این کمیته‌ها با حضور نخبگان، تشکل‌های کارگری و متخصصان برای بررسی موضوعات ویژه زنان کارگر در موضوعات مربوط به مساله فرهنگی، رفاهی و تاسیس مهدهای کودک در محل کار و... تشکیل می‌شود تا اگر نیاز به قانون، لایحه یا مصوبه هیات وزیران باشد، پیگیری کنیم.
وی افزود: مباحثی در موضوع حقوق و پرداخت حقوق زنان کارگر وجود دارد که ساده حل می‌شود به طوری‌ که در هفته‌های اول کار در وزارتخانه متوجه شدم که حقوق دوران بارداری بعد از مدت زمان مرخصی پرداخت می‌شود در همین زمینه درخواست کردیم تا فرآیند اصلاح و به صورت ماهانه پرداخت شود.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به جز حقوق اول دوران بارداری که به دلیل فرآیندهای ثبت نام 2 ماه طول می‌کشد از سایر ماه‌ها به صورت ماهانه حقوق پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی از آئین‌‌نامه‌ها و مواد قانونی نیازمند اصلاح و آئین‌نامه‌های جدید در حوزه کارگری زنان است، افزود: دستورالعمل مربوط به مشاغل زیان‌آور زنان 30 سال پیش تصویب و اجرایی شده است که باید موادی اصلاح شود.
عبدالملکی بیان کرد: با حضور تشکل‌ها ظرف 2 ماه آینده همه جوانب کار دیده و عملیاتی می‌شود.
وی بر تشکیل کمیته کاری در خصوص امنیت شغلی و بهره‌وری تولید تأکید کرد و گفت: نخبگان جریان کاری و متخصصان حقوقی در این زمینه چاره اندیشه کنند تا منجر به امنیت شغلی و ارتقای بهره‌وری تولید شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: موارد مختلف در محور ایمنی، سلامت بهداشت و محیط کار وجود دارد که باید به آن ها ویژه رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق زنان کارگر نیز به صورت ویژه‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر نقصی وجود دارد، برطرف شود.
عبدالملکی با اشاره به اینکه مسأله امنیت شغلی کارگران مورد تأکید رئیس جمهور است گفت: آیت‌الله رئیسی در جشنواره تقدیر از کارگران دستور دادند که موضوع قراردادهای سفید و یا کوتاه‌مدت کارگران پایان یابد.
وی افزود: بازرسان باید امسال یک برنامه جدی جدید برای بازرسی از فضای کار داشته باشند. امسال به صورت ویژه مباحث حوزه کارگری بررسی می‌شود.
رئیس شورای عالی کار به دیدار رئیس جمهور با کارگران اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی در خصوص حقوق های عقب افتاده تآکید کردند، انتظار قاطع این است که حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.
وی تصریح کرد: در وزارت مردم به عنوان اجتماعی‌ترین وزارت کشور چهار محور از عرصه های زندگی مردم را پیگیری می‌کنیم که شامل کار (کمیت و کیفیت اشتغال کار)، آتیه (نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی)، رفاه (با تأکید بر رفع فقر در سطح مطلق و نسبی و خدمات رسانی به گروه‌های خاص) و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی است.
دبیر شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی از وجود 15 میلیون نفر بیمه شده در تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این افراد با خانواده هایشان بیش از 45 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که با کارگران غیر رسمی و بیمه نشده، نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند از این رو توجه به مقوله کارگری یعنی نگاه عمیق به بیش از نیمی از جمعیت کشور.
وی افزود: بنده به عنوان خادم و وکیل جامعه کارگری هستم تا موضوعات کارگری را در کنار سایر اقشار در دولت و مجلس پیگیری کنیم. کارگران اکثریت مردم هستند و این جامعه به توجه ویژه‌ای نیاز دارند ضمن اینکه گاهی به تصمیم‌های حوزه کارگری ایراد گرفته می‌شود که شاید بار تورمی داشته باشد، در حالی که این صحبت غلط است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر توانسته باشیم رفاه بیش از نیمی از کشورمان را 50 درصد افزایش دهیم اگر القای 4 تا 5 درصد تورم نیز صورت بگیرد، در مقابل رفاه بیش از 50 درصدی این هزینه قابل قبول است. ما مهم‌ترین جامعه مخاطب را جامعه کارگری می‌دانیم.
وی با بیان اینکه اتفاق‌های خوبی برای حوزه کار و تولید کشور رقم خورده است، گفت: در هفته کارگر برنامه‌های خوبی برای این قشر عزیز داریم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم داشت.
عبدالملکی خاطر‌نشان کرد: برنامه امروز به نام زنان کارگر برگزار شده است. در ادبیات انقلاب اسلامی کارگر و زن مقدس است وقتی این دو با هم تلفیق می‌شوند ارزش مضاعف ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت اسلام و انقلاب اسلامی در تکریم جامعه کارگری گفت: نیروی کار عامل تولید است؛ در انقلاب اسلامی نیز امام راحل به جامعه کارگری تأکید داشته‌اند و کارگران را مسئول آبادانی زمین می‌دانند، رهبری نیز می‌فرمایند کارگران ستون فقرات جامعه هستند.
وزیر کار افزود: جایگاه کار و کارگری در دین اسلام قابل مقایسه با سایر مکاتب نیست. در نظام لیبرالیسم از کارگر بهره‌کشی و به نفع سرمایه‌داری استفاده می‌کنند. حقوق کارگر مفهوم پیدا نمی‌کند و به عنوان سایر ابزار از آن استفاده می‌شود.
وی تأکید کرد: در اسلام و انقلاب اسلامی نگاه عالی و ممتاز به موضوع کارگر و زن وجود دارد تعابیر درستی که رهبری و امام راحل به آن اشاره کرده‌اند در ادبیات دینی ما مطرح است، زنان دو مسئولیت بر عهده دارند که در حوزه خانواده و جامعه است و کسی نمی‌تواند این 2 را نفی کند و یکی را به دیگری ترجیح دهد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: برخی مدعی بودند که زن باید صرفاً در خانه باشد هر چند جایگاه زن در خانواده ممتاز است اما نمونه‌های عینی مانند حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) داریم که در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پیدا می‌کردند و به عنوان الگو تمدن اسلامی را رقم زدند.
وی به نقش زنان کارگر در بهره‌وری تولید اشاره کرد و گفت: کارفرمایان معدود و محدودی هستند که حقوق زنان کاگر را رعایت نمی‌کنند این در حالی است که کارفرمایان موظف به رعایت حقوق این قشر هستند.
در این مراسم از زنان فعال کارگری در سراسر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر و از درگاه تخصصی زنان و خانواده تحت سامانه جامع پاسخگویی رونمایی شد.
8 اردیبهشت 1401 21:07
کد خبر : 266,768
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/362113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی