پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد

تامین اعتبار 148 پروژه متوسط و بزرگ در خوزستان اقتصادي

تامین اعتبار 148 پروژه متوسط و بزرگ در خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن در مجموع 148 پروژه متوسط و بزرگ را در استان خوزستان تأمین اعتبار کرده که تا کنون 44 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حسین مهری صبح امروز هشتم دی ماه با همراهی جمعی از مدیران ارشد این بانک به خوزستان سفر کرد و در جمع خبرنگاران هدف از سفر به استان خوزستان را پیگیری اجرای طرح های مصوب این بانک و تسریع در تکمیل پروژه هایی عنوان کرد که با حمایت تسهیلاتی بانک صنعت و معدن در دست اقدام هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از بانک صنعت و معدن، وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن در مجموع 148 پروژه متوسط و بزرگ را در استان خوزستان تأمین اعتبار نموده که تا کنون 44 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به بهره برداری از پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان که اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: تأمین اعتبار این پروژه بزرگ به میزان 450 میلیون یورو بوده است که بانک صنعت و معدن از طریق فاینانس با کشور چین موفق به ضمانت و ارائه این تسهیلات شد و بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات گسترده ای را در این منطقه به دنبال داشته است.
مهری، به بهره برداری از پروژه پارس کیمیا کلر اشاره و خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن برای تکمیل این پروژه که در سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان مورد تأکید قرار گرفت نیز به میزان 15 میلیون یورو به صورت تسهیلات ارزی و 210 میلیارد ریال به شکل تسهیلات سرمایه در گردش تامین اعتبار کرده است.
وی مجموع تعهدات سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در استان خوزستان را 1 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از تعهدات بانک در استان خوزستان عملیاتی شده و مابقی تعهدات در دست اقدام است؛ بانک صنعت و معدن تا کنون به میزان 450 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و ایجادی در استان خوزستان تأمین اعتبار کرده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از بهره برداری دو نیروگاه مورد حمایت این بانک در این استان اشاره کرد و گفت: در صنایع نفت و پتروشیمی جهتگیری های کارشناسی گسترده ای صورت گرفته که به زودی خبرهای خوبی برای مردم شریف خوزستان به همراه خواهد داشت.
مهری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به تمامی فعالان اقتصادی، معدنکاران، صنعتگران و کارآفرینان این استان تعهد می دهد که در راستای رشد و شکوفایی صنعتی و معدنی خوزستان، کلیه طرح های توجیه دار و متناسب با آمایش سرزمینی این استان را مورد حمایت لازم قرار دهد.
وی اولویت حمایتی بانک صنعت و معدن را پروژه های صادرات محور و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های جدی این روزهای وزارت صمت موضوع تأمین مالی زنجیره است که در این راستا بانک صنعت و معدن به صورت پایلوت کار خود را در مسیر شفافیت و عدم انحراف منابع و همین طور هدایت صرف به سمت تولید عملیاتی کرده است.
شیوه های نوین تأمین مالی در دستور کار بانک صنعت و معدن
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه برنامه های فشرده خود در سفر به استان خوزستان، در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و جانفشانی های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش های آنان در آبادسازی و عمران این استان پهناور پس از پایان جنگ تحمیلی، عنوان کرد: این منطقه هنوز قابلیت های بسیاری برای صنعتی شدن و توسعه دارد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، می تواند به یکی از نقاط جذاب و سودآور برای سرمایه گذاران حوزه تولید کشور بدل شود.
مهری بیان کرد: باید با حمایت همه جانبه از بخش صنعت و معدن این استان از طریق شیوه های نوین تامین مالی وارد عمل شویم و از همه فرصت های موجود بهره برداری کنیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: به عنوان مثال تامین مالی زنجیره ای که مجموعه ای از شیوه ها و عملیات تأمین مالی نوین است، می تواند منجر به بهبود مدیریت سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی شود.
وی در ادامه گفت: در این روش به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم توسط بنگاه های اقتصادی، فرآیند تأمین مالی بنگاه ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات خواهد بود.
مهری یادآور شد: در این نوع تامین مالی، امکان به کارگیری انواع شیوه های رایج و نوین برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه ها وجود دارد که منجر به کاهش نیاز به تسهیلات جدید خواهد شد.
وی بیان کرد: تأمین مالی به این سبک برای شرکتهای کوچک و متوسط که در اندیشه توسعه و درصدد عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با افزایش پیچیدگی در شرایط رقابتی و افزایش عدم قطعیت ها و ریسک های متعدد که شرکت های کوچک و متوسط در برابر آن حساس تر و ضربه پذیرتر هستند، لزوم وجود فرآیندی یکپارچه به زنجیره تأمین مالی مطرح می شود.
مهری همچنین با اشاره به ضرورت اجرایی نمودن نقشه راه غیر تورمی که یکی از محورهای آن رشد آفرینی و رونق تولید است، تصریح کرد: ارائه راهکارهایی برای مهار پایدار تورم، رفع ناترازی بودجه بانک ها، تامین مالی بهینه در جهت رونق تولید، تامین مالی پروژه های پیشران و انضباط بخشی به تمامی فعالیت ها از جمله مواردی است که در شرایط کنونی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای رونق تولید غیر تورمی لازم است از طریق افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، کاهش جذابیت فعالیت های رقیب تولید، کاهش اصطکاک تولید، تقویت تامین مالی تولید و زنجیره های آن، بازارسازی و اصلاح شبکه توزیع اقدام کرد.
مهری ادامه داد: بانک صنعت و معدن نیز در راستای اجرای سیاست های کلان کشور به ویژه سیاستهای مرتبط با شبکه بانکی با تکیه بر برنامه مدون راهبردی و سیاست های اعتباری در جهت کاهش تعهدات ارزی، جذب منابع جدید و وصول مطالبات، فروش اموال تملیکی و مازاد، تحقق تحول دیجیتال و بانکداری شرکتی، کاهش هزینه های عملیاتی بانک و ایجاد شفافیت کامل در بودجه اقدامات مؤثری را دنبال می کند.
گفتنی است جمعی از مدیران ارشد بانک صنعت و معدن و مقامات استانی خوزستان، حسین مهری را در برنامه های دیدار و بازدید مدیرعامل این بانک همراهی نموده و از نزدیک نسبت به رفع موانع و حل مشکلات تعدادی از طرح ها و پروژه های در دست تکمیل این استان تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/349359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی 8 میلیون دلاری در بندر امام خمینی

مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

سرپرست استقلال خوزستان:فقط تمرکز و دیگر هیچ!

بررسی 15 پرونده در کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی

مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد

راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است

گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد

حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

شمارش معکوس؛ بهترین فوتبالیست جهان کیست

گل اول ویتنام به ازبکستان در جام ملت‌های 2024 فوتسال آسیا

عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ما دو جور بخشنده داریم!

متقی: تخم‌ مرغ‌های حماس در یک سبد نیست

واکنش نماینده ایران به کشف گورهای دسته جمعی در خان‌یونس

بازتاب گسترده سفر رئیس‌جمهور ایران به سریلانکا در رسانه‌های جهان

ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان

آزادی بیان به سبک فرانسه

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

افزایش دما و رطوبت تا هفته آینده در خوزستان

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای