پیام خوزستان

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 14 آذر ماه؛

از فرود پهپاد در کوهرنگ تا نظارت بهداشتی در پایانه‌های مرزی سياسي

از فرود پهپاد در کوهرنگ تا نظارت بهداشتی در پایانه‌های مرزی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - استانها - خبرنگاران ایرنا 14 آذر مانند روزهای گذشته نسبت به پوشش رویدادها اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به تحقق وعده‌های رییس جمهوری، فرود یک فروند پهپاد در کوهرنگ، پهلو گرفتن ناو گروه پاکستان در بندرعباس و تخصیص 10 هزار میلیارد ریال در حوزه توسعه مهارت اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های کشاورزی، اجتماعی، محیط زیست، پژوهش و اقتصادی پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به " شهرک‌ کشاورزی، راهبرد پایدار تولید، اشتغال و حفظ منابع آبی گلستان "، " 36 هزار متقاضی مسکن آذربایجان‌غربی در کانون توجه دولت مردمی "، " فصل برگ‌ریزان، فرصتی برای تولد دوباره تالاب "بیشه دالان" بروجرد "، " مانع زدایی از فعالان اقتصادی، کلید دستیابی به جهش تولید و رشد صادرات "، " «گُل‌غلتان» خفر فارس، آیین ثبت شده در میراث معنوی "، " پژوهش حلقه مفقوده نظام آموزشی " و " تحقق وعده رییس جمهوری/ حفظ چاه نیمه‌ها امیدی برای سیستان " اشاره کرد.
گروه استانها نیز در گزارشی جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: خطر کرونا و نوع جهش یافته آن (اُمیکرون) در کمین مردم است و تمام دنیا راههای موثر برای مقابله با این ویروس را همراهی و مشارکت عمومی در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده اند.
این گروه همچنین در گزارشی با عنوان 10 سفر استانی در 100 روز کاری دولت سیزدهم/ از مصوبه تا اجرا به بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی دولتمردان پرداخت. تلاش دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد و امید مردم و شناسایی مشکلات آنان از محورهای این گزارش بود.

پیام خوزستان


از مرکز ایرنا در خرم‌آباد هم خبر رسید که رییس جمهوری پنجشنبه به لرستان سفر می کند . مدیرکل حوزه استاندار لرستان با تایید این خبر، برگزاری جلسات، بازدید از برخی طرح ها و سرکشی وزرا یا معاونان آنها به شهرستان ها را از جمله برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

پیام خوزستان


برای حل مساله آب، نیازی به خارج کشور نداریم . این عنوان خبری بود که امروز مرکز ایرنا در شیراز در گفت وگو با عضو شورای تحقیقات "کارست" کشور آن را منتشر کرده بود. به گفته پروفسور "رییسی" ما از علم، دانش، تجهیزات و افراد متخصصی در این زمینه بهره می‌بریم اما نیاز است هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و نهادهای قانونگذار ایجاد شود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در سنندج از ثبت ملی 10 اثر میراث ناملموس در کردستان خبر داد. تمامی این اثرها با توجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان از این منطقه انتخاب شده بودند.

پیام خوزستان


امروز همچنین از مشهد خبر رسید که وضعیت جوی پروازهای فرودگاه مشهد را متوقف کرده است . مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی مشهد با اعلام این خبر تاکید کرد که با مساعد شدن شرایط جوی پروازهای فرودگاه مشهد از سرگرفته می شود. بر اساس آخرین خبر، با مساعد شدن شرایط جوی، پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از سرگرفته شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس خبر داد که گلستان با مشارکت آلمانی‌ها صاحب کارخانه پسماند صنعتی می‌شود . طرح مطالعات ایجاد این کارخانه با موافقت و تصویب شورای برنامه ریزی استان، توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست انجام و به تایید رسیده است.
از اهواز نیز خبر رسید که مجوز مصرف محدود مازوت در نیروگاه رامین خوزستان صادر شده است . مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان دلیل صدور این مجوز را برودت هوا در مناطق مختلف کشور و در اولویت قرارگرفتن مصرف گاز در بخش خانگی اعلام کرد.

پیام خوزستان


آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور هم در دیدار اعضای اتحادیه علمای جعفری ترکیه در قم خواستار عدم انفعال کشورهای اسلامی در برابر دنیای غرب شد. وی در عین حال بر عدم اقدامات افراطی تاکید کرد.
آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در دیدار اعضای شورای علمی بنیاد بین المللی عاشورا از قیام امام حسین(ع) و نقش برجسته‌ آن در بقای اسلام گفت. به گفته وی امام حسین(ع) از نظر کلامی، امام المسلمین است و نباید ایشان را منحصر به مذهب خاصی کنیم.
مرکز ایرنا در ارومیه هم در خبری به نقل از معاون معدن و صنایع معدنی سازمان سمت در آذربایجان غربی اعلام کرد که حجم سرمایه‌گذاری معدنی در آذربایجان‌غربی به 1200 میلیارد ریال رسید . این میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی 24 معدن صورت گرفته است که با راه‌اندازی آن برای 622 نفر از جوانان منطقه اشتغال‌زایی می‌شود.
این مرکز همچنین در خبری اعلام کرد که 100 هزار پرنده در زیستگاه های آذربایجان غربی زمستان گذرانی می‌کنند . رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت که از این مجموع حدود 30 تا 35 درصد پرندگان بومی و مابقی پرندگان مهاجر هستند.

پیام خوزستان


امروز همچنین از مرکز کردستان خبر رسید که یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ سقوط کرده است. شبکه‌های محلی فیلمی را منتشر کرده اند که یک فروند بالگرد در حال جا به جایی یک پهپاد در روستای میهه شهرستان کوهرنگ است. یکی از مسولان شهرستان شهرکرد صحت این فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تایید کرده است. به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری این پهپاد برای بارور کردن ابرها به پرواز در آمده بود که به‌علت شرایط نامساعد جوی، چتر خود را باز کرده و فرود می‌آید.

پیام خوزستان


ناوگروه پاکستان در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفت. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بندرعباس آن را منتشر کرد. فرمانده این ناوگروه پس از انجام تشریفات نظامی مورد استقبال فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این ناوگروه از14تا 17 آذر ماه جاری به مدت چهار روز در بندرعباس حضور دارد. گزارش تصویری این پهلوگیری را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.
خبرنگار ایرنا در کرمانشاه هم خبر داد که یک قبضه نارنجک در دانشگاه رازی کرمانشاه کشف شد . ماموران پلیس پس از مشاهده نارنجک عمل نشده اقدام لازم با واحد چک و خنثی شهر کرمانشاه به عمل آوردند و هماهنگی لازم برای خنثی سازی و انتقال آن انجام شد.
مدیر منطقه هشت گاز عملیات انتقال گاز ایران نیز خبر داد که مصرف گاز شمال‌غرب کشور از مرز 18 میلیارد متر مکعب گذشت. خدائی که با مرکز ایرنا در تبریز سخن می‌گفت، از افزایش 26 درصدی مصرف گاز در مدت مشابه با سال قبل خبر داد.
رییس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک در گفت وگو با مرکز ایرنا در شهرکرد گفت که جایگاه نواب رییس بانوان در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها قانونمند شد . ضرورت توانمندسازی و به کارگیری تعداد بیشتر از مربیان زن از محورهای دیگر فرهادی‌زاد در این مصاحبه بود.
معاون شهردار تهران نیز که در حاشیه بیست و نهمین جلسه شورا با خبرنگار صحبت می‌کرد از پیگیری درباره حذف ردیف‌های شهرداری در بودجه کشور خبر داد. به گفته وی در این ارتباط جلساتی نیز برگزار شده است.
از اردبیل هم خبر رسید سه استاد این استان در زمره یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفتند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با تایید این خبر اضافه کرد که داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های بنیادین علم(ESI) استخراج شده است.

پیام خوزستان


از صبح امروز در فضای مجازی اخباری تایید نشده مبنی بر استعفای استاندار خوزستان به صورت گسترده منتشر شده بود که این خبر بلافاصله توسط روابط عمومی استانداری خوزستان تکذیب شد. این روابط عمومی از شهروندان خواسته تا اخبار موثق را از منابع رسمی پیگیری کنند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی هم اعلام کرد که نظارت بهداشتی بر پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی تشدید شده است . علت این امر مقابله با "اومیکرون" است. هم اکنون مسافران ورودی در پایانه مرزی شهر ماکو از مبدا کشورهای درگیر نوع جدید کرونا (اومیکرون) به داخل کشور به شرط اقامت 14 روزه در هتل و همچنین ثبت سه تست PCR منفی در این مدت امکان پذیر است.
دفتر ایرنا در شهر ری نیز در گفت وگو با رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکید کرد که کنترل بهداشتی مسافران ورودی فرودگاه امام (ره) افزایش یافت . به گفته وی تیم های مراقبتی شبکه بهداشت به صورت شبانه روزی در گیت ورودی مسافران خارجی این فرودگاه حضور دارند تا ضمن بررسی کارت های واکسن از آنان تست های سریع کرونا گرفته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز که در سنندج به سر می‌برد در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از تخصیص 10 هزار میلیارد ریال در حوزه توسعه مهارت آموزی خبر داد. قرار است این تسهیلات در حساب بانک‌ها از جمله بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با بهره کم و شرایط آسان به متقاضیان پرداخت شود.

پیام خوزستان


پرداخت بیمه به اسناد کاغذی از دیماه تصرف در اموال دولتی تلقی می‌شود . دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور که در کرمان به سر می‌برد با اعلام این خبر تاکید کرد که اول دی آخرین مهلت استفاده اختیاری از دفاتر بیمه کاغذی در کشور است.
دادستان عمومی و انقلاب قم نیز از صادر شدن حکم محکومیت یک قاضی جعلی در این شهر خبر داد. کلاهبرداری به مبلغ 107 میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم است.
مرکز ایرنا در کرمانشاه هم در خبری به نقل از مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ارتقای امنیت و اقتدار غذایی کشور است . نقش کشاورزان در ایجاد اقتدار غذایی و امنیت غذایی از دیگر محورهای این مقام دولتی بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز از همکاری کره جنوبی و دفتر عمران ملل متحد برای کاهش فشار بر تالاب هامون خبر داد. بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا و سفیر کشور کره جنوبی از تالاب بین المللی هامون بازتاب پیگیری ها و طرح های برنامه معیشت جایگزین در پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی منطقه سیستان برای جلب مشارکت های بین المللی است.
" سرشاخه‌های قاچاق توتون به کشورهای همسایه در مازندران دستگیر شدند " عنوان خبری بود که مرکز ساری در مازندران آن را از سوی رییس پلیس امنیت اقتصادی این استان منتشر کرد. به گفته این مقام انتظامی در جریان دستگیری این افراد، دوکانتینر توتون مرغوب قاچاق از آنها کشف و ضبط شده است.
مرکز ایرنا در کرمانشاه هم در خبری اعلام کرد که 38 دستاورد جدید در نمایشگاه پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه رونمایی شد . این دستاوردها عمدتاً در بخش‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی در معرض نمایش قرار گرفته است.

پیام خوزستان


از اهواز نیز خبر رسید که چهار کشتی حامل گندم در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند . مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان این چهار کشتی را حامل 300 هزار تن گندم اعلام کرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی هم در "کمیسیون غذای حلال" در اشنویه خبر داد که آنفلوانزای فوق حادپرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشد . خلیل زاده تاکید کرد که زیستگاه های طیور بومی و پرندگان مهاجر استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت مستمر پایش می شود.
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 تهران ، از امضای تفاهم نامه با وزارت نیرو در راستای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) و تفکیک پسماند در مبدا خبر داد. بر اساس این تفاهم نامه، طرفین ملزم به ارتقای سطح تفکیک پسماند در مبدا و حفظ محیط زیست شهری می‌شوند.
برداشت آب از زاینده رود بر اساس آورده طبیعی آن مدیریت شود . این عنوان خبری بود که مرکز اصفهان به نقل از رییس انجمن هیدرولوژی ایران منتشر کرد. به گفته وی در حوضه زاینده رود، بیشتر از ظرفیت آن بارگذاری شده است، این نگاه از ابتدا اشتباه بوده اما حقیقت آن است که اجرای طرح ها بر مبنای آب هرگز به توسعه پایدار نمی رسد.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی اومیکرون مشهد تهران قوه قضاییه اهواز وزارت نیرو کره‌ جنوبی شهرستان ری تبریز آذربایجان غربی کرمان بندرامام خمینی کرونا فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اصفهان اساسنامه گندم ساری کردستان قم مازندران ارومیه میراث فرهنگی لرستان ایران گنبدکاووس پلیس امنیت بروجرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه رازی کرمانشاه اتحادیه اروپا سنندج گلستان شیراز اردبیل کرمانشاه بندرعباس دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/347156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

رهایی گروگان 12 ساله از دست آدم‌ربا در آبادان

ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم

صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله حزب الله لبنان

نوسانات نرخ ارز نفعی برای دولت ها ندارد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

جاده گچساران به زیدون و دیلم برای 12 ساعت مسدود می شود

اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان

اتمسفر زهره نشتی دارد

پیگیری تاریکی تونل بخش قارون دزپارت و وقوع حواث تلخ +فیلم

رئیسی: لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است

کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس

تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز

اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک

صهیونیست‌ها معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است

صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی «پاسخ واقعی» دریافت می‌کنند

صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی را درمی‌یابند

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

صعود تیم هندیجان به مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان

ضرورت همکاری کشاورزان برای بکارگیری از روشن‌های نوین در مزارع

کاهش نیافتن تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان

دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران

آبگیری 93 درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر

جمعیت وفاق ملی بحرین: 556 زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

تامین زمین 75 هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان

وضعیت قابل قبول هوای 7 شهر خوزستان

تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است

برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر هندیجان

رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از 10 سال

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

کشف 7 فقره جرایم سایبری در دورود

راهبرد کارگروه امور زیر بنایی تسهیل ظرفیت های مردمی در بخش مسکن خوزستان است

چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/28

پیش بینی رگبارهای پراکنده و افزایش دما در خوزستان

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402