پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

مدیران با پدیده دلالی مقابله کنند وزارت نفت

مدیران با پدیده دلالی مقابله کنند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نقطه مقابل عوامل مخرب اقتصادی را شفاف‌سازی دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی در صورت مشاهده پدیده دلالی با آن مقابله کنند.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات یکشنبه (هفتم آذرماه) در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت نفت سپاهان گفت: تغییر در شرکت تولیدی نفت سپاهان با هدف بهبود فضای کسب‌وکار صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش‌افزوده، توسعه بازار، جایگزین کردن مدیریت مالی نوین با حسابداری سنتی، جهش در اتمام پروژه‌ها، تشکیل کارگروه پویا و پاسخگو برای شناسایی و وصول مطالبات و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید، از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید انتظار می‌رود.
رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه اتمام به‌موقع طرح‌ها، اصل اقتصادی است زیرا بعضی از طرح‌ها، زمانی تکمیل می‌شوند که حتی در هنگام بهره‌برداری هم سودآور نیستند و بدل به چالش خواهند شد، تصریح کرد: بنابراین کنترل پروژه برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است. از این ‌رو، یکی از ویژگی‌های مدیرعامل جدید توانمندی برای انجام به‌موقع طرح‌هاست.
فرصت تولید بیشتر و خلق ثروت
بیات با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان برندی منطقه‌ای است و در چشم‌انداز این شرکت، حضور قوی در بازارهای جهانی نیز قابل هدف‌گذاری است، افزود: فرصت‌های امیدوارکننده از جمله در بخش درآمد، سرمایه و دارایی، در نفت سپاهان وجود دارد، بنابراین توسعه شاخص‌های بنگاه اقتصادی در این شرکت، فرصت‌ها را به تولید بیشتر و توسعه بازار بدل خواهد کرد.
وی افزود: هرگاه چالش توقف تولید در بنگاه‌های اقتصادی روی می‌دهد نشان‌دهنده نبود پیش‌بینی‌های لازم در زمینه مواد اولیه، آینده بازار و یا تأمین منابع مالی است بنابراین کارگروه رفع موانع تولید باید تشکیل تا ضمن رفع موانع تولید با پیش‌بینی، مانع از توقف تولید نیز شود.
ایستگاه‌های جهش تولید
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مسیر دستیابی به اقتصاد پویا از ایجاد رونق در بخش تولید می‌گذرد، افزود: شرکت‌های تولیدی از جمله نفت سپاهان، ایستگاه‌های جهش برای رونق تولید هستند.
بیات با بیان اینکه پدیده‌های مخرب اقتصاد مانند دلالی و بازی با نرخ ارز برای هیچ کشوری اقتصاد پویا به ارمغان نیاورده است. از این ‌رو، نسخه‌ای جز رونق دادن به تولید برای رفع تنگناهای اقتصادی وجود ندارد، اظهار کرد: سیاست‌های کلان کشور معطوف به استقلال اقتصادی است از این رو صندوق‌ها نیز با تفکر بنگاه اقتصادی تلاش می‌کند به قدر سهم در اقتصاد با رونق بخشی به تولید، ضمن به‌دست آوردن درآمد، همسو با سیاست‌های کلی کشور حرکت کند.
وی افزود: نقطه مقابل عوامل مخرب اقتصادی، شفاف‌سازی است. از این ‌رو، همه مدیران باید راهبرد شفاف‌سازی را مورد اهتمام قرار دهند.
مأموریت در مسیر شفاف‌سازی
رئیس هیئت ‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت‌های بورس یکی از ابزارهای شفاف‌سازی است، افزود: از این ‌رو، به‌عنوان مأموریت در مسیر شفاف‌سازی، عرضه شرکت‌ها در بورس باید شتاب داده شود، اما قبل از عرضه در بورس باید فرایندها و دستورعمل‌ها داخلی شفاف شوند.
بیات تصریح کرد: استفاده از سازوکارهای حسابرسی و مالی به شکل سنتی در بنگاه‌های اقتصادی پویا منسوخ شده است. از این ‌رو، سازوکار مدیریت مالی نوین این توان را به شرکت خواهد داد که امکان تغییر در مسیر سازمان در لحظه، فراهم باشد.
وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی ممکن است با چالش‌های دلالی در بازار یا دیگر فرآیندها روبه‌رو شوند، بنابراین مدیران مجاز هستند در صورت مشاهده این پدیده مخرب اقتصاد نسبت به رفع آن اقدام کنند، ادامه داد: فروش محصولات تنها در فضای رقابتی و شفاف باید صورت گیرد، چراکه نسبت به شاخص‌های اقتصادی اهتمام داریم.
وفاداری به ارزش‌های بنگاه اقتصادی
رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: فضای کسب‌وکار در صندوق و شرکت‌ها از جمله نفت سپاهان بر شاخص‌های اقتصادی استوار خواهد بود، از این رو هیچ‌کس این حق را ندارد خارج از صرفه و صلاح اقتصادی شرکت یا صندوق‌ها، فرآیندی اقتصادی از جمله خرید و یا فروش را انجام دهد.
بیات گفت: شرکت‌ها به هر میزان که شفاف و دارای دستورعمل‌های مشخص برای فرایندها باشند فضای اطمینان بیشتری ایجاد خواهند کرد، از این رو در رشد اقتصادی پایدار هم موفق‌تر خواهند شد.
وی با بیان اینکه در بنگاه اقتصادی مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود، افزود: مسئولیت مدیران منابع انسانی در بنگاه‌های اقتصادی سنگین است زیرا در بنگاه اقتصادی مسئولیت‌ها تقسیم و ارتباطات از حالت عمودی خارج می‌شود، بنابراین موضوع توانمندسازی کارکنان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.
در این آیین محمدامیر نیکوهمت به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت سپاهان معرفی و از محمدحسین رزاقی مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/345827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم/ آزادی بیان به سبک غرب!

فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

تشدید نظارت شرعی بر صید و فروش آبزیان

رضایت کادر فنی نساجی از «پولی»/ دروازه بان برزیلی در آستانه تمدید

شمس آذر سرسخت ترین حریف برابر استقلال

ضرورت برخورد مقابله‌ای برای کاهش جرائم خشن

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

تصادف در آبادان، یک کشته و 9 مجروح بر جا گذاشت

روز 197 طوفان‌الاقصی|حمله مقاومت به ایلات اشغالی

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ 7218 سکه فروخته شد

طلای جهانی از ترس تنش صعودی شد

زورآزمایی در بازار سکه و طلا؛ تقلای دلار برای رسیدن به کانال 66 هزار تومانی

252 کیلو شمش طلا معامله شد

افت یکدست قیمت ها در بازار سکه؛ دلار به کانال 66 هزار تومان بازگشت

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

سقوط سهام آسیا

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

هوای 2 شهر خوزستان در وضعیت «قرمز» قرار گرفت

(عکس) استایل متفاوت همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی در ورزشگاه آزادی