پیام خوزستان

آخرين مطالب

بسیج، درخشش سازندگی در پرتو وحدت‌ و ثبات مقالات

بسیج، درخشش سازندگی در پرتو وحدت‌ و ثبات
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران حدود نیم قرن پیش با درکی ژرف و صحیح از آینده و مخاطرات فراروی نظامی نوپا، فرمان شکل‌گیری گسترده بسیج مردمی را هنگامی صادر کرد که کمی پس از آن تهاجم شوم نظامی به مرزهای غربی کشورمان با هدایت آشکار استکبار جهانی سازماندهی و آغاز شد.
هشت سال دفاع مقدس ملت ایران همراه با تاییدات و امدادهای الهی، به صحنه آزمون بسیج نوپای مردمی مبدل شد تا به عنوان نهادی آبدیده و کارآمد، مدبر و منسجم نه تنها این عرصه دشوار شیرافکن را پیروزمندانه پشت سر گذارد بلکه با گامهای استوار و عزم جزم میلیونها عضو ساده خود تداوم یافته و بر افزودن برگهای عزت و سربلندی در مسیر یاری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کارنامه درخشان بسیج تا همیشه تاریخ ادامه دهد.
چنانکه جانشین شایسته پیر جماران، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیام امسال خود به مناسبت هفته بسیج، خطاب به بسیجیان عنوان کرده‌اند: قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند در پرتو خردمندی، درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل به خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه‌ مسایل عمومی کشور و ملت اثربخش و مشکل‌گشا باشید. 
و چنین است که نهاد اصیل و مردمی بسیج در بزنگاههای گوناگون ثبت شده در تاریخ ملت رشید ایران، انقلاب اسلامی را از انواع ننگین توطئه‌ و دسیسه‌های ریز و درشت اما سراسر شوم نظام جهانی استکبار و سلطه، نجات داده و در عرصه‌های مختلف چنان خوش درخشیده که به مهمترین قالب حضور داوطلبانه و مومنانه آحاد ملت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شده است تا مردم با پیوستن به نیروی مقاومت بسیج در مقاطع حساس، از تمامیت ارزشهای اسلامی و انقلابی دفاع و حمایت جانانه کنند.
رد پای بسیج در همه موفقیتها
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی به گسترش دامنه فعالیتهای موثر، گره‌گشا و سازنده بسیج ظرف چهار دهه اخیر در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: بسیجیان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم حضور داشته‌اند.
سردار علی‌اکبر افراسیابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بسیج را "تشکیلاتی برای همه مردم" توصیف و بیان کرد: رد پای بسیج در همه اقدامات و فعالیتهای اثربخش کشور دیده می‌شود و هر مدیری که در سایه پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران از توان بسیج بهره‌گرفته، موفق بوده است.
بسیج برای همیشه
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز با تاکید بر لزوم گسترش پیوسته نهاد مردمی بسیج در سطح جامعه، تعمیق روحیه و تفکر بسیجی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، یادآوری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر اقدامات موثر نیروی مقاومت بسیج در مناسبتهای مختلف از جمله هفته گرمیداشت گفت: بسیج به فراخور نیاز جامعه حضوری فعال در همه عرصه‌های مورد نیاز همچون محرومیت‌زدایی، عمران و سازندگی، حوادث غیرمترقبه و حتی جبهه مقاومت دارد و با شایستگی و مقتدرانه به مسیر بالنده خود ادامه می‌دهد. 
سردار سیدهاشم غیاثی افزود: بررسی فعالیتهای موثر بسیج نشانگر تدبیر دوراندیشانه و استثنایی امام راحل در تاسیس این نهاد مردمی است زیرا بسیج همان نیرویی است که دیروز، امروز و فردا دسیسه‌های دشمن را خنثی کرده، می‌کند و همچنان ثابت قدم در این مسیر گام برخواهد داشت. 
وی ادامه داد: دستاورد همت سترگ و همراهی موثر نیروی مؤمن و مقاوم بسیج در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، توفیقات بسیاری را برای مملکت آفریده است. 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی قوام انقلاب را به بسیج می‌دانند و می‌فرمایند که اگر بسیج نبود کُمِیت ما در جنگ لَنگ بود و اگر بسیج نباشد کُمِیت ما در انقلاب و نظام و همه حرکتهای سازنده، لَنگ است.
15 هزار رده مقاومت بسیج در خراسان رضوی
معاون سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز به فعالیت منسجم و حضور سازمان‌یافته 15 هزار رده مقاومت بسیج در این استان اشاره کرد و گفت: هر کدام از رده‌های نیروی مقاومت بسیج در خراسان رضوی ظرف هفته بسیج امسال حداقل یک برنامه اجرا کردند. 
سردار علی‌اکبر افراسیابی ساخت، تعمیر و بازسازی صدها باب مسکن افراد نیازمند، خانه‌های عالم، احیای دهها رشته قنات آب شرب و کشاورزی، کمک موثر اجرایی به 170 طرح مرتبط با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، راه‌اندازی 150 مجموعه نیروگاهی تولید برق از انرژی خورشید، رساندن پنج هزار بسته معیشتی به خانواده‌های مستمند و توزیع 30 هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان مستعد اما نیازمند را در طول هفته بسیج بخشی از اقدامات رده‌های نیروی مقاومت بسیج خراسان رضوی در سطح این استان برشمرد. 
وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان مالی، تهیه جهیزیه و سیسمونی نوزاد، راه‌اندازی 30 مورد صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌محور، رزمایش گروههای جهادی، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره جهادگران علم و فناوری و تجلیل شهدای این عرصه، برگزاری همایشی با عنوان محله اسلامی، حضور در نمازهای جمعه، برپایی نمایشگاه محصولات خُرد خانگی، جشنواره شبیه یاس با هدف معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی و نیز پویش ردپای نوجوان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشهای دیگر برنامه‌های بسیجیان خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج در این استان است. 
فعالیت 4700 گروه جهادی
مسوول مجمع جهادگران خراسان رضوی دیگر مسوولی است که 29 آبان امسال طی مراسم ملی "هفته بسیج" در تشریح بخشی از فعالیتهای منسجم و سازمان‌یافته بسیج اهالی خطه خورشید به عنوان جزئی از اقیانوس بیکران بسیج مردمی ملت ایران، به فعالیت جهادی چهار هزار و 700 گروه محله‌محور و جغرافیامحور در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: حداقل شمار اعضای داوطلب هر یک از این هسته‌های جهادگر هفت نفر است اما این تعداد به تناسب ماموریتهای افزایش می‌یابد.
حجت‌الاسلام محمدهاشم زروندی در این مراسم که طی آن به طور همزمان با دیگر نقاط کشور "رزمایش گروههای جهادی" در خراسان رضوی نیز آغاز شد افزود: 850 گروه جهادی در این رزمایش به مناسبت هفته بسیج در قالب هشت و هزار و 500 نفر به نقاط مختلف خراسان رضوی اعزام شدند.
بسیج محله‌محور، بسیج جغرافیامحور
رییس بسیج سازندگی خرسان رضوی نیز خدمات آبادانی بسیجیان جهادگر را شامل 2 گروه با محوریت فعالیت در محلات و جغرافیامحور ذکر و بیان کرد: حوزه فیزیکی فعالیت جهادگران بسیجی "محله‌محور" بر روستاها و محلات سکونت خود این عزیزان متمرکز است.
سرهنگ داریوش کوکبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروههای بسیجی "جغرافیامحور" نیز برای فعالیتهای عمرانی جهادی به دیگر نقاط در سراسر استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند. 
وی ادامه داد: فعالیت گروههای جهادی نه تنها در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی جریان دارد بلکه به تناسب نیاز روز جامعه، به دیگر حوزه‌های لازم زندگی اجتماعی هم تسری می‌یابد. 
بسیج، حلال مشکلات
رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور سوم آذر ماه جاری در جریان "رزمایش سراسری اقتدار بسیجیان" در مشهد، رسالت بسیج را در گام دوم انقلاب اسلامی تحقق بیانیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در همین زمینه دانست و گفت: این رسالت مبنی بر تحقق دولت اسلامی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی است. 
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی افزود: تشکیلات مردم‌پایه نیروی مقاومت بسیج می‌بایست مبادرت به نقش‌آفرینی در عرصه‌هایی نماید که بسترساز تحقق بیانیه گام دوم هستند. 
وی نقش‌آفرینی کنونی نیروی مقاومت بسیج را در مسایل عمومی اولویت دار کشور بسیار حایز اهمیت توصیف و بیان کرد: این نقش بسیج در سطح کشور با هدایت فرماندهان سپاههای استانی و انگیزه‌های فراوان انقلابی در همین مسیر برنامه‌ریزی شده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: برنامه‌های بسیج متنوع ولی اولویت فعلی این نهاد مردمی، مقابله با بحران شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک به حل مسائل اصلی کشور است.
سلیمانی گفت: ساخت مسکن مناسب برای نیازمندان ساکن حاشیه شهرها، محرومان و روستاییان از دیگر اقدامات بسیج است. 
وی به آغاز عملیات ساخت 40 هزار مسکن همزمان با هفته بسیج امسال اشاره و بیان کرد: بسیج در مسایل فرهنگی و ارزشی نیز صاحب رسالت است به طوری که آثار ماندگار فرهنگی را در قالب فیلمهای کوتاه و بلند سینمایی و بازیهای رایانه‌ای تولید و در سطح عمومی اکران و عرضه می‌کند. 
200 هزار نفر - روز خدمت
رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز به فعالیتهای نیروی مقاومت بسیج در این استان به مناسبت هفته بسیج امسال اشاره و بیان کرد: 200 هزار نفرروز فعالیت و مشارکت بسیج فقط ظرف همین مدت در قالب اردوهای جهادی مربوط به حوزه‌های گوناگون عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، تامین نیازهای معیشتی و امور فرهنگی در خراسان رضوی انجام شده است. 
سرهنگ کوکبی افزود: علاوه بر این بسیجیان جهادگر خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه گذشته دست‌اندرکار تهیه، تدارک و توزیع مستقیم نزدیک به 380 هزار بسته اقلام گوناگون معیشتی، افزون بر 11 هزار بسته کمک آموزشی شامل انواع نوشت‌افزار، 11 هزار و 500 بسته کفش و پوشاک و همچنین اقلام بهداشتی به تعداد 376 هزار بسته در خراسان رضوی بوده‌اند. 
وی ادامه داد: ظرف 6 ماه نخست امسال همچنین اقلام دارویی مورد نیاز 13 هزار و 968 نفر، هزار و 478 سری جهیزیه برای زندگی زوجهای جوان و هزار و 203 مورد عملیات مرمت، بازسازی و ساخت مسکن برای اقشار محروم توسط اعضای بسیج سازندگی خراسان رضوی در سطح استان تهیه، توزیع و اجرا شده است.
وی توزیع 2 میلیون و 344 هزار و 205 مورد اطعام نذری اقشار محروم و نیازمند را از دیگر اقدامات بسیجیان بسیج سازندگی خراسان رضوی ظرف همین مدت در سطح استان ذکر کرد. 
نهاد مردمی بسیج، پنجم آذر 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و قانون آن دی 1359 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا به طور رسمی در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان "نیروی مقاومت بسیج" عهده‌دار سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی باشد. ماده 13 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران "بسیجی" را فردی داوطلب جهت تحقق ارتش 20 میلیونی تعریف کرده که شامل سه گروه "بسیجی عادی، بسیجی فعال و بسیجی ویژه یا پاسداران افتخاری" هستند. 
سازمان بسیج مستضعفان مرکب از هفت تشکل با عناوین "بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه مهندسان، بسیج استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، بسیج خواهران و بسیج ادارات" است. 
پنجمین روز ماه آذر هر سال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز بسیج" نامگذاری شده است. 
برچسب‌ها سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی مشهد روز بسیج مستضعفان سازمان بسیج سازندگی هفته بسیج

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/345174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان