پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز:

آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی‌های احتمالی را داریم گفتگو

آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی‌های احتمالی را داریم
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه حساسیت در خصوص آبگرفتگی و فاضلاب اهواز بسیار زیاد شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی احتمالی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده است تا در صورت وقوع آبگرفتگی مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

سعید دشتی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشکلات آبگرفتگی در دو سال گذشته در پی بارندگی ها، با وجودی که دفع آب های سطحی جزو تعهدات شهرداری است اما شرکت آبفا در این خصوص ورود کرد و اقدامات مشارکتی بین این دو ارگان در قالب طرح علاج بخشی در نقاط دارای آبگرفتگی آغاز شد که در سال نخست اجرای این طرح، پروژه های تعهد شرکت آبفا حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وی افزود: در سال 99 به دلیل ریزش یکسری خطوط فاضلاب، طرح علاج بخشی 2 در حدود 80 نقطه مصوب شد که 33 نقطه از این تعداد جزو وظایف شرکت آبفا و 23 نقطه جزو تعهدات شهرداری اهواز بود و دیگر طرح ها نیز به صورت مشارکتی باید اجرا می شد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: اجرای این پروژه ها پیشرفت خوبی دارند اما با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات تامین لوله، پیشرفت فیزیکی 100 درصد حاصل نشده و اجرای کار ادامه دارد.
دشتی زاده با بیان اینکه اولویت شرکت آبفا دفع فاضلاب و سپس دفع آب های سطحی است، گفت: قطعا با اجرای این اقدامات و تجهیزاتی که نصب شده نباید مشکلات سال های گذشته در خیابان انقلاب یا زکی زاده تکرار شود.
وی تصریح کرد: نگاه به نقاط پرخطر نگاه پدافندی است. در این خصوص اقدامات خوبی انجام شد به گونه ای که ظرفیت سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب غرب اهواز که تقریبا 80 درصد مشکلات غرب اهواز را حل می کنند، 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه حساسیت در خصوص آبگرفتگی و فاضلاب اهواز بسیار زیاد شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی احتمالی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده است تا در صورت وقووع آبگرفتگی مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.
دشتی زاده بیان کرد: البته همزمان اقدامات دیگری در خصوص اصلاح خطوط ریزشی، اورهال کردن ایستگاه های پمپاژ فاضلاب و لایروبی خطوط در حال انجام است.
وی عنوان کرد: اهواز حدود 2200 کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که حدود 1000 کیلومتر آن سنتی است. از مردادماه دو پیمانکار در غرب و شرق اهواز لایروبی خطوط را به صورت سنتی آغاز کردند و تلاش می شود نقاط حادثه خیز لایروبی شوند. تاکنون 225 کیلومتر از این خطوط معادل 11 درصد لایروبی شده اند و تلاش می شود این کار تا پایان سال ادامه یابد.
دشتی زاده با اشاره به وضعیت کیفیت آب در پیک دوم التور گفت: 85 تا 90 درصد آب تصفیه خانه های اهواز از منابع بالادستی یعنی از طرح غدیر، سد کرخه، آب حیات، چاه های گلالک شوشتر و کانال سلمان تامین می شود. با توجه به خشکسالی دبی رودخانه کارون کاهش یافته است و با مشکلات خاصی مواجه شدیم اما با تمهیدات اندیشیده شده، این شرایط کنترل شد.
وی گفت: همکاران آبفا و بهداشت پایش آب را به صورت روزانه انجام می دهند و در صورت وقوع مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام و مشکل برطرف می شود.
دشتی زاده تصریح کرد: قطعا آبی که در حال تولید و توزیع است استاندارد کیفی خوبی دارد و اگر برخی مواقع به دلیل انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه، آلودگی های ثانویه به صورت موردی در شبکه توزیع رخ دهد، سریعا ورود می شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: قسمت عمده تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز انجام شده است که تنها بحث خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ که باید از سه خط راه آهن انجام شود، باقی مانده است.
وی در خصوص اجرای پروژه های دفع آب های سطحی گفت: در این راستا حدود 3 میلیارد تومان از منابع جاری برای بازسازی تابلو برق 110 ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.
دشتی زاده با بیان اینکه مهمترین موضوع در جلوگیری از آبگرفتگی بحث تامین پمپ و افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ است، عنوان کرد: در دو ماه گذشته حدود 170 الکتروپمپ ایستگاه های پمپاژ تعمیر و بازسازی شدند. 70 دستگاه پمپ جدید نیز خریداری شده است.
وی افزود: همچنین در سه ماهه گذشته 3 هزار و 200 درب منهول در اهواز نصب شده است اما مشکلی که در اهواز داریم این است که آمار سرقت درب های منهول در حال افزایش و نگران کننده است.
دشتی زاده با بیان اینکه امیدواریم سیستم قضایی و نیروی انتظامی سرقت درب منهول ها را پیگیری کنند، با اشاره به مناقصه تامین 12 هزار درب منهول، گفت: به زودی 12 هزار درب منهول دیگر نیز وارد و نصب خواهد شد.
وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز اجرای پروژه توسعه خطوط انتقال فاضلاب و احداث ایستگاه های پمپاژ با مبلغ یک هزار و 740 میلیارد تومان را آغاز کرده است که بر اساس قرارداد منعقد شده، مدت زمان اجرای این پروژه سه سال است که امیدواریم با تکمیل این پروژه ظرف مدت مقرر، پیشرفت طرح جامع فاضلاب اهواز 20 درصد افزایش پیدا می کند و از 42 درصد کنونی به 62 درصد خواهد رسید.
دشتی زاده ادامه داد: در قالب این پروژه 108 کیلومتر خطوط فاضلاب اجرا می شوند که 11 کیلومتر از این خطوط به صورت میکرو تونل (زیرزمینی) خواهد بود. احداث 15 ایستگاه و اورهال کردن 10 ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در قالب این طرح اجرا می شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با توجه به پروژه های در حال انجام، قطعا در سال آینده مشکلات فاضلاب اهواز به مراتب کمتر از وضعیت کنونی خواهد بود. البته امیدواریم منابع مالی اجرای این پروژه ها تزریق شود تا این پروژه ها متوقف نشوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/341806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان