پیام خوزستان

آخرين مطالب

مثل یک معجزه بود مقالات

مثل یک معجزه بود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


مخاطبانم در پشت خط تلفن، مادرانی هستند که با عنایت حضرت رضا(ع) و حمایت خیران از بند زندان رها شده‌اند و قرار است همین روزها به زیارت حرم آقا مشرف شوند. به محض شنیدن نام مبارک حضرت رضا(ع) از پشت تلفن، حس و حالشان منقلب و دلشان راهی صحن و سرای امام رئوف می‌شود.
از دهه آخر صفر امسال و با ترویج شعار «همه خادم‌الرضاییم» وسعت نذرها و خدمات مردم به یکدیگر بیشتر شد و همه با نیت امام رضا(ع) برای گره‌گشایی از مشکلات همنوعان پای ‌کار آمدند.
از جمله این مهربانی‌ها، اجرای طرح «نذر امام» بود که به همت بنیاد کرامت رضوی آغاز شد و نخستین برکتش، آزادی 10 مادر زندانی بود. پویش «نذر امام» که مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی پرچمدار آن شده است، تلاش کرده با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی در سراسر کشور، مشارکت آستان قدس و همچنین جلب رضایت شاکیان، زمینه آزادی بانوان محکوم مالی را فراهم کند و در همین مدت کوتاه 10 نفر از این بانوان از زندان آزاد شده‌اند. این آزادی با یک سفر زیارتی سه‌روزه همراه می‌شود تا زندگی آن‌ها به نام حضرت رضا(ع) متبرک شود و البته این پایان کار نیست؛ چرا که خادمان حضرت رضا(ع) در کانون‌های خدمت رضوی به مدت یک سال این خانواده‌ها را تحت حمایت قرار می‌دهند. با تعدادی از مادرانی که پس از رهایی از بند زندان قرار است به زودی زائر آقا هم بشوند گفت‌وگویی داشتم تا برایم از حس و حال خوب این روزهایشان بگویند.
آزادی از زندان با کمک یک نیکوکار امام رضایی
خانم «ع.د» مادر دو فرزند و اهل خوزستان است. همسری بیمار و از کار افتاده دارد و بیش از 25 سال است که سرپرستی خانواده را بر دوش می‌کشد. تا وقتی چرخ کسب و کار رستورانش می‌چرخید، اوضاع و احوالشان خوب بود، اما به خاطر مشکلات مسیر کارش مجبور شد رستوران را جمع کند و بدهی‌هایش را بپردازد. از همان روزها، یکی‌یکی گرفتاری‌ها به سراغش آمد و کام خانواده را تلخ کرد.
او ماجرای آن روزها را برایمان تعریف می‌کند: «وقتی رستوران را بستم، نتوانستم اجاره خانه را بدهم، صاحبخانه جوابم کرد، اسباب و اثاثیه‌مان را بیرون ریخت و با دو بچه و همسر بیمار، بی‌سروسامان شدیم. به خاطر مخارج زندگی کم‌کم بدهکار شدم، از پس پرداخت بدهی 23 میلیون تومانی برنیامدم و بالاخره من را به زندان انداختند».
45روز در حبس بوده ولی بیشتر از اینکه برای به زندان افتادنش ناراحت باشد، مدام در بین حرف‌هایش، به خاطر از دست رفتن عزت و آبرویش جلو دوستان و آشنایان دلگیر است و می‌گوید: «ما خانواده آبروداری هستیم و در شأن و شخصیت ما نبود که برای چنین مبلغی، مُهر زندانی بودن به پیشانیمان بخورد و حتی برای یک روز پشت میله‌های زندان باشم. کاش روزی بیاید که مجموعه‌هایی راه بیفتد که پیش از به زندان افتادن افراد بی‌تقصیر به خصوص خانم‌ها، دست آن‌ها را بگیرند.
به خاطرات روزهای زندان که برمی‌گردد، از شکل متفاوت توسلش به ساحت اهل بیت(ع) می‌گوید: «اوایل ماه محرم به زندان افتادم. یک روز که به یاد اوضاع پریشان همسر و فرزندانم بودم، دلم خیلی شکست و با توسل به امام حسین(ع) تصمیم گرفتم از روی پوستری از عکس عصر عاشورای استاد فرشچیان، طرحی روی دیوار زندان بکشم. یکی از روزها از دلم گذشت که «یا امام رضا(ع) تو که ضامن آهویی، ضامن من شو تا آزاد شوم. چیزی نگذشت که به من خبر دادند همه بدهی‌ام را یک خیر به نیت امام هشتم پرداخته و می‌توانم به خانه برگردم».
پایان 11 ماه حبس یک مادر با عنایت امام هشتم(ع)
یکی از مادران آزاد شده، خانم «ر.الف» و اهل یزد است. همسرش کارگر است و درآمد قابل توجهی برای گذران امورات زندگی و سه فرزند کوچکشان نداشته و به همین خاطر، مادر هم برای کمک به معیشت خانواده، یک فروشگاه باز می‌کند اما به خاطر بی‌رونقی کسب و کار در دو سال اخیر، ورشکسته می‌شود. او درباره شرایط خود توضیح می‌دهد: «کسادی بازار، کار من را دچار مشکل کرد و به شدت بدهکار شدم و چون نتوانستم مبلغ بالای بدهی‌هایم را بپردازم، به زندان افتادم. در مجموع 11 ماه زندان تحمل کردم تا اینکه بحمدالله به کمک خیران و خادمان حضرت رضا(ع) بدهی‌هایم پرداخت و آزاد شدم».
کمی سکوت می‌کند و حرفش را این‌ طور ادامه می‌دهد: «زبانم از بیان لطف امام رضا(ع) قاصر است؛ فقط می‎توانم خدا را شکر کنم. چون فکرش را نمی‌کردم به این راحتی بدهکاری‌هایم پرداخت شود».
آقا را به بزرگی و کرمش قسم می‌دهم...
از آرزوی این مادر می‌پرسم و می‌گوید: «از خدا می‌خواهم حالا که کمک کرده آزاد شوم، کاری پیدا کنم که کمی از مشکلات خانواده‌مان کم شود، آرزوی دیگرم هم این است که به همین زودی‌ها به پابوسی امام هشتم مشرف شوم چون 10 سال است که مشهد نیامدیم و حالا که آزادی‌ام را از ایشان گرفتم، امیدوارم آقا باز هم ما را بطلبند». 
آقا را به بزرگی و مهر و کرمش قسم می‌دهد که هر کس اسیر و دربند است، آزاد شود و عنایت حضرت، گره‌گشای همه مشکلات گرفتاران شود.
معجزه آزادی برای مادر چهار فرزند
خانم «ش.ز» از اهواز، یکی دیگر از مادران آزاد شده از بند محکومیت مالی است. مادر چهار فرزند که به خاطر یک اتفاق ناخوشایند حدود 6 سال در بند بوده است. او هم تا از پشت خط تلفن، نام حرم و آستان قدس رضوی را می‌شنود، بغض راه کلامش را می‎بندد. با حسی منقلب، ماجرای خود را تعریف می‌کند و می‌گوید: «تحمل زندان حتی برای مردها هم دشوار است، چه برسد به خانم‎ها. وقتی آدم پایش به زندان باز می‌شود، کم‎کم اطرافیانش فراموشش می‎کنند. من هم به جز یکی از دخترانم که با سختی کار می‌کرد تا بتواند پولی برای پرداخت بدهی‎هایم جور کند، کس و کار دیگری نداشتم که به دادم برسد. اگر امام هشتم دستم را نمی‌گرفت، به این زودی‌ها از آن چهاردیواری آزاد نمی‌شدم».
عنایت حضرت را به چشم دیدم
از روزی می‌پرسم که خبر آزادی‌اش را شنید و تعریف می‌کند: «من آشپز بند زنان بودم. همه من را می‎شناختند، روزی که خبر دادند یک آدم نیکوکار به نیت حضرت رضا(ع) بدهی‌ام را پرداخت کرده‌، همه خانم‌های بند در کنارم شادی می‌کردند و حتی بیشتر از خودم خوشحال بودند». 
به خاطرات چند ماه پیش از آزادی هم گریزی می‌زند و می‌گوید: «چند ماه پیش از شنیدن این خبر، در عالم رؤیا به من مژده دادند که به زودی آزاد می‌شوم. با خودم گفتم چنین معجزه‌ای برای من اتفاق نمی‌افتد اما روزی که آزاد شدم، به چشم خودم عنایت امام رضا(ع) را دیدم و پس از 6 سال به جمع خانواده و فرزندانم برگشتم. این آزادی، فقط معجزه بود؛ چون من در زندان اهواز بودم و خیلی از حرم امام هشتم(ع) فاصله داشتم». 
این 10 بانوی محکوم مالی، به برکت نام حضرت رضا(ع) از بند بدهی و زندان رها شده‌اند و حالا برای یک سفر زیارتی خاص آماده می‌شوند، اما هنوز هستند مادرانی که در بند زندان‌اند و همراهی بیشتر خیران و نیکوکاران با بنیاد کرامت رضوی می‌تواند بستر آزادی آن‌ها را هم فراهم کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/338946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رژیم صهیونیستی پس از 6 ماه همچنان سردرگم است

خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

واگذاری یک هزار و 602 واحد مسکونی به مددجویان خوزستانی

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز

ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد

گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!

جمع آوری 35 معتاد متجاهر در آبادان

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

بستکبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

لیگ دسته اول فوتبال| شکست خیبر و توقف چادرملو و فجر سپاسی

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از 6 ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است

بسکتبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

عبدالکریم در آبادان تشویق نمی شود

بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد

ناکامی پالایش نفت آبادان برابر طبیعت تهران

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست

این بازیکن پرسپولیس در آبادان تشویق نخواهد شد

مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد

اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در 2حوزه انتخابیه خوزستان

تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از 300 درصد رشد داشته است

واگذاری بیش از 1600 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خوزستان

حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و 3 پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

ساخت 9 هزار واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی خوزستان

بالاتر از دنیا! / ایران؛ رکوردشکنی در تعطیلات

توضیح وزیر اقتصاد درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد

بیانیه مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

درخشش فرنگی کاران خوزستان درآسیا

پرسپولیس جای استقلال را در صدر گرفت/ پیکان و استقلال خوزستان شگفتی‌سازان نیم فصل دوم

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

دعوت 39 بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/تمرینات اختصاصی در آزادی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند

کمک 104 میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان

جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان

عملیات «وعده صادق»سیلی ماندگاری بر پیکره نحس رژیم اشغالگر قدس بود