پیام خوزستان

آخرين مطالب

رویکرد اقتصادی سود آوری از اولویت شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش

رویکرد اقتصادی سود آوری از اولویت شرکت های تابعه سازمان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بر عملکرد اقتصادی، ایجاد فرصت های جدید درآمد زایی و شناسایی راه کارهای موثر برای مدیریت منابع مالی شرکت های تابعه سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، دوشنبه 12 مهر در یازدهمین شورای معاونان و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه با محوریت حاکمیت شرکتی؛ بر لزوم اهمیت هنر مدیریت منابع محدود و نیازهای نامحدود اشاره کرد و گفت: باید رویکرد اقتصادی سود آوری، تفکر غالب محور فعالیت های هیئت مدیره شرکت های تابعه سازمان باشد.
به گفته آخوندی جلسه هرهفته شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در یکی از شرکت های تابعه برگزار خواهد شد و به صورت ویژه مشکلات و مسائلی که در حوزه های مربوطه مطرح می شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
آخوندی طی جلسه ای که با محوریت شرکت توسعه مدیریت بنار و فرودگاه های منطقه آزاد کیش برگزار شد بر حمایت این سازمان از شرکت های تابعه در زمینه های صدور مجوز، ضمانت و تامین مالی تاکید کرد.
عضو هیئت مدیره سازمان "عملکرد اقتصادی، صرفه جویی، کاهش انجام یک فرآیند برای ارباب رجوع و ..." را از شاخص های طرح ارزیابی مدیران برشمرد و افزود: برآیند اقتصادی و عملکرد شرکت ها و سازمان منطقه آزاد کیش در یک تراز نامه نشان داده می شود از این رو باید ضوابط، آئین نامه ها و رویکرد اقتصادی خود گردان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ناصر آخوندی با بیان این که شرکت توسعه مدیریت بنادرو فرودگاه های منطقه آزاد کیش چندین فرصت جدید سرمایه گذاری را شناسایی کرده است، افزود: باید نسبت به جذب سرمایه گذاری در قالب "طرح های مشترک اقتصادی و به صورتBOT، اجاره ای و یا حتی صد در صد تامین منابع مالی را از طریق بانک ها انجام دهند.
آخوندی با تاکید بر این مهم که شرکت ها باید نسبت به شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری و تامین اعتبار برای اجرای طرح های خود اقدام کنند؛ تصریح کرد: باید مدیران مجموعه شرکت های تابعه به سمت خود کفایی حرکت کنند و با شناسایی فرصت های درآمد زایی، عملکرد اقتصادی داشته باشند تا بتوانند منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت راه اندازی ایکس ری کامینونی در بندرگاه جهت جلوگیری از برخی پدیده های ناهنجار اجتماعی و انتظامی اشاره کرد و گفت: هر چه سریع تر باید این مهم تعیین تکلیف و پیگیری شود.
پورعلی در خصوص طرح جامع پدافند غیر عامل تاکید بر ضوابط و استاندارد های غیر عامل در محیط بندر و فرودگاه این منطقه داشت و تصریح کرد: همکاران در بندر و فرودگاه گزارش های کارشناسان غیر عامل و یا گزارشی که پس از پایان طرح پدافند غیر عامل ارسال خواهد شد مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان این که در بازنگری طرح جامع کیش تا 1410 تفویض خواهد شد موضوع افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی کیش به 8 مقصد خارجی اشاره شده است، افزود: با تخفیفاتی که در نظر گرفته شده باید به 5 مقصد پرواز بین المللی تردد داشته باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که ثبت شناورهای جزیره نه بر اساس قوانین و مقررات ثبت سازمان منطقه آزاد ونه سازمان بنادر و دریانوردی انجام نشده است، اظهار داشت: ثبت شناورها طبق قوانین و مقررات منطقه آزاد برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
به گفته پورعلی با پدیده ای روبه رو هستیم با نام شناورهای فاقد هویت و با تلاش مضاعف به دنبال ایجاد فرآیندی هستیم که این شناورهای فاقد هویت دارای هویت شوند.
همچنین در این جلسه محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که ارائه گزارش عملکرد و بررسی تکالیف مصوب مجمع عمومی طبق برنامه ریزی هر هفته در قالب جلسه ای برگزار خواهد شد، گفت: در پایان جلسه هر شرکت تابعه، یک جلسه حاکمیت شرکتی برگزار خواهد شد تا گزارش بازدیدهای دوره ای مرور و به یک جمع بندی برسیم
ثاقب فرد در خصوص روند، نوع نگرش و برنامه ریزی که منجربه خلق ارزش برای سازمان منطفه آزاد کیش می شود، افزود: تکالیف مجمعی که برای شرکت توسعه مدیرت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در جلسه مجمع تصویب و در حوزه امور مجامع ابلاغ شده، سازمان در جریان فعالیت های این مجموعه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: شرکت باید در شرکت توسعه هندورابی مشارکت کند که خوشبختانه بخش مهمی از این اقدام توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش انجام شده است و این شرکت ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطفه آزاد کیش از کار مطالعاتی طرح حمل و نقل دریایی و بهره مندی از جزایر فارور کوچک و بزرگ خبر داد و گفت: این مهم توسط یکی از اعضاء هیئت مدیره شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
عزت الله محمدی سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در این جلسه ضمن قدردانی از رویکرد ویژه سازمان جهت بررسی و ارائه راه کارهای موثر برای مرتفع شدن مشکلات پیش روی شرکت های تابعه، گفت: فرودگاه و بندر دو شاه راه اصلی ورودی جزیره کیش به عنوان زیر ساخت های توسعه و جذب سرمایه گذاران در این منطقه تاثیر بسزایی دارد.
به گفته محمدی در گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه های فرودگاه و بندر کیش انجام شده است و با سیستم مدیریت جدید و با ارائه راه کارهای موثر و برنامه های مدون؛ می توانیم در این دو حوزه، هوشمند سازی خدمات و توجه به زیرساخت های اصلی که عامل توسعه و جذب سرمایه گذاری است در اولویت کار قرار دهیم.
محمدی خاطر نشان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم به ویژه در حوزه های باند، پایانه مسافری، سوخت گیری فرودگاه و سایر پروژه هایی که جزو اولویت ها است اقدام کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: با همگرایی و تعامل سازمانی، ارگانی و شرکت های تابعه می توانیم در کنار هم جهت توسعه و آبادانی کیش گام های مهم و موثری را برداریم. .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/329690/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

«حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

دلیل کمبود برخی اقلام شیرخشک در داروخانه‌‌های خوزستان چیست؟

برداشت گندم در شادگان آغاز شد

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول با 9 مصدوم

شهردار جدید مسجدسلیمان انتخاب شد

13 پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند

کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان

برتری 2 برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان

اوقات شرعی سی ام فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

ارسال 13 پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول

سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران

قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است