پیام خوزستان

آخرين مطالب

آغاز سال تحصیلی جدید شهرستان آبادان با بیش از 60 هزار دانش آموز/کسب 102 عنوان برتر ملی و منطقه ایی توسط دانش آموزان شهرستان/جذب 99/5 درصدی اعتبارهای عمرانی در سال 99/کسب 23 رتبه زیر 1000 کنکور سراسری توسط دانش آموزان آبادانی فرهنگی

آغاز سال تحصیلی جدید شهرستان آبادان با بیش از 60 هزار دانش آموز/کسب 102 عنوان برتر ملی و منطقه ایی توسط دانش آموزان شهرستان/جذب 99/5 درصدی اعتبارهای عمرانی در سال 99/کسب 23 رتبه زیر 1000 کنکور سراسری توسط دانش آموزان آبادانی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان از آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از 60 هزار دانش آموز، از روز شنبه سوم مهرماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حبیب الله رمضانی در نشست خبری با موضوع چگونگی بازگشایی مدارس، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا، مدارس کمتر از 30 نفر دانش آموز با توجه به شرایط خاص و تایید ستاد ملی کرونا می توانند به صورت حضوری بازگشایی شوند که در این مورد سه مدرسه در مناطق روستایی آبادان وجود دارد.
او گفت: در دیگر مدارس با توجه به تراکم جمعیتی زیاد، شاهد حضور دانش آموزان نخواهیم شد و طی مهر ماه کلاس های دانش آموزان این مدارس به صورت مجازی برگزار خواهند شد.
مدیر آموزش و پرورش آبادان در خصوص ادامه روند کار آموزش به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا مجازی طی ماه‌های آتی، افزود: نحوه آموزش در ادامه سال تحصیلی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش است که در آبان ماه بر اساس وضعیت واکسیناسیون مشخص خواهد شد.
رمضانی بیان کرد: در همین خصوص بیش از 700 هزار جلد کتاب درسی در انبارهای آموزش و پرورش جاگذاری شده است که بسیاری از آنها تحویل مدارس شده و کار تحویل مابقی در حال انجام است.
او با بیان اینکه مدارس شهری در آمادگی مطلوب قرار دارند، اضافه کرد: برای آماده سازی مدارس و ساماندهی معلمان و دبیران آموزشی اولویت ما با مدارس روستایی است، تا انشالله مشکلی در ابتدای سال تحصیلی نداشته باشند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه 60 هزار و 613 دانش آموز در آبادان سال تحصیلی 1400 -1399 را آغاز کرده اند، ادامه داد: سه هزار و 589 نیروی انسانی(سه هزار و 89 نفر در مدارس دولتی و 500 نفر در مدارس غیر دولتی) وظیفه هدایت و آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند.
رمضانی با تشریح عملکرد فرهنگیان و دانش آموزان در سال تحصیلی 1400 -1399 بیان کرد: در بین همکاران فرهنگی و در حوزه های مختلف رتبه‌بندی و جشنواره ای، 102 عنوان برتر داشتیم که 13 عنوان کشوری، 77 عنوان استانی و 12 عنوان پژوهشی را شامل می شود.
او با بیان اینکه دانش آموزان فعال در پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت توانستند 37 مقام کشوری، چهار رتبه ی عالی و دیپلم افتخار، پنج منتخب مرحله ی اول کشوری در حوزه جشنواره ها و المپیادهای گوناگون کسب کنند، اضافه کرد: همچنین در مسابقه های قرآن و عترت، دانش آموزان آبادانی هفت مقام کشوری و 26 مقام استانی را از آن خود کردند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: همچنین 20 مقام برتر شامل چهار مقام کشوری و 16 مقام استانی نیز توسط دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه های فرهنگی، هنری و بهداشت و سلامت کسب شد. 10 دانش آموز مقطع ابتدایی نیز توانستند رتبه های برتر مسابقه های گوناگون استانی را کسب کنند.
رمضانی با تشریح اهم فعالیت ها و پروژه های در دست اجرا توسط نمایندگی نوسازی مدارس در شهرستان آبادان توضیح داد: تعداد کل پروژه های در دست اجرا در شهرستان 17 پروژه است که از این تعداد 14 پروژه در آبادان و 3 پروژه در اروندکنار است که مجموع تعداد 12 پروژه مشارکتی(11 پروژه مشارکتی در آبادان و یک پروژه مشارکتی در اروندکنار) است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه مجموعاً 101 کلاس درس در حال ساخت است، گفت: از این تعداد 83 کلاس درس در آبادان و 18 کلاس در اروندکنار واقع شده اند.
او با اشاره به اینکه زیربنای کل مدارس نیمه‌تمام برابر 16 هزار و 505 مترمربع است. تصریح کرد: اعتبارهای تخصیص یافته و هزینه شده در سال مالی 99 تا کنون در سطح شهرستان از کلیه منابع برابر با 118 میلیارد ریال است.
رمضانی با بیان اینکه حدود 99/5 درصد از اعتبار های عمرانی شهرستان تخصیص و جذب شده، بیان کرد: از مجموع کل اعتبار استانی سال مالی 99 شهرستان آبادان که برابر با 41 میلیون و 600 هزار ریال است، 41 میلیون و 400 هزار ریال آن تخصیص یافته است.
مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه جمع کل اعتبارهای مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا برابر 665 میلیارد ریال برآورد شده، اضافه کرد: از این میزان 600 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبادان و 65 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های اروندکنار مورد نیاز است که از مبلغ فوق جمع اعتبارهای مورد نیاز، تنها از محل اعتبارهای ملی برابر 552 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ابراز امیدواری کرد با پایان اپیدمی کرونا شرایط حضور صدرصدی دانش آموزان در کلاس‌های درس مهیا شود.
رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم برنامه ریزی برای پذیرش دانش آموزان بومی در دانشگاه های صنعت نفت و علوم پزشکی آبادان گفت: پیگیری‌ها و مکاتبه های لازم با سازمان سنجش صورت گرفته و در تلاش هستیم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم سهمیه های بیشتری برای دانش آموزان آبادانی کسب کنیم.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان در پایان افزود: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز توانستند در سال تحصیلی گذشته چهار مقام کشوری و 16 مقام استانی در جشنواره های مختلف کسب کنند. در این بین 23 دانش آموز مقطع متوسطه دوم توانستند در کنکور حایز رتبه های زیر هزار شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/326119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

تجهیز 40 بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند