دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

نماینده مردم اهواز؛ کارون؛ باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد:

آموزش‌ و پرورش باید به دغدغه اول جامعه تبدیل شود/حمایت کامل کمیسیون آموزش از برنامه‌های تحولی آموزش‌ و پرورش خوزستان / اختصاص اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز خلیج فارس و اروندان به شهرستان حمیدیه

آموزش‌ و پرورش باید به دغدغه اول جامعه تبدیل شود/حمایت کامل کمیسیون آموزش از برنامه‌های تحولی آموزش‌ و پرورش خوزستان / اختصاص اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز خلیج فارس و اروندان به شهرستان حمیدیه
پیام خوزستان -
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خوزستان، سید محسن موسوی زاده؛ عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز شنبه 4 مردادماه 1404 در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان حمیدیه با تأکید بر جایگاه راهبردی تعلیم و تربیت در توسعه کشور، گفت: آموزش‌ و پرورش باید به دغدغه اول جامعه تبدیل شود؛ چرا که بدون همدلی و همراهی همه آحاد جامعه، تحول در این حوزه محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به اقدامات اخیر کمیسیون آموزش برای تحول در آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: برای نخستین بار کمیسیون آموزش مجلس یک کارگروه خاص برای پیگیری تحول در آموزش‌وپرورش خوزستان تشکیل داد که نتیجه آن تعیین خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی کشور به‌عنوان معین استان و عضویت سعیدی‌پور، مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در شورای برنامه‌ریزی استان و همچنین پیگیری ویژه برای اختصاص اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس بوده است.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ظرفیت‌های اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز تصریح کرد: شرکت نفت و گاز خلیج فارس مستقر در هویزه قول اختصاص اعتبارات ویژه مسئولیت اجتماعی به شهرستان حمیدیه را داده است که بخشی از این اعتبارات به آموزش‌وپرورش اختصاص خواهد یافت. همچنین شرکت نفت اروندان تاکنون بیش از 1700 همت از اعتبارات آلایندگی خود را پرداخت نکرده که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است بخشی از این اعتبار به شهرستان حمیدیه و بخشی از آن به آموزش‌وپرورش این منطقه اختصاص یابد.
وی با تأکید بر اهمیت توسعه آموزش پیش‌دبستانی اظهار داشت: بدون توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی، به‌ویژه در مناطقی مانند حمیدیه که دانش‌آموزان دوزبانه هستند، امکان ارتقای شاخص‌های کیفی در دوره ابتدایی وجود ندارد. بنابراین توجه ویژه به این دوره ضروری است.
این نماینده مجلس همچنین نقش دهیاران را در تقویت نظام آموزشی مناطق روستایی مهم دانست و افزود: دهیاران باید موظف شوند در حوزه مدرسه‌یاری و تجهیز مدارس روستایی با آموزش‌وپرورش همکاری کنند و در راهبری امور تعلیم و تربیت در کنار مدیران مدارس روستایی قرار گیرند.


نظرات شما