دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش حمیدیه عنوان کرد:

پیگیری ساخت ۶۵۰ پروژه آموزشی در استان در قالب طرح توسعه عدالت در فضاهای آموزشی/ ضرورت توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی و آموزش‌های مهارتی در حمیدیه/ برگزاری مانور بازگشایی مدارس استان در روز ۲۵ شهریورماه

پیگیری ساخت ۶۵۰ پروژه آموزشی در استان در قالب طرح توسعه عدالت در فضاهای آموزشی/ ضرورت توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی و آموزش‌های مهارتی در حمیدیه/ برگزاری مانور بازگشایی مدارس استان در روز ۲۵ شهریورماه
پیام خوزستان -
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خوزستان، ناصر علی فر امروز شنبه 4 مردادماه 1404 در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان حمیدیه با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در حوزه فضاهای آموزشی، گفت: در استان خوزستان 650 پروژه ساخت فضای آموزشی در قالب طرح توسعه عدالت در فضاهای آموزشی تعریف شده است که 5 پروژه نیمه‌تمام آن در حمیدیه قرار دارد.
وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش‌ و پرورش استان است، افزود: مشارکت اولیا به‌ عنوان شرکای راهبردی تعلیم و تربیت نقش مهمی در تحقق برنامه‌های تحولی دارد. حضور فعال اولیا و مربیان در کنار آموزش‌ و پرورش موجب افزایش اثربخشی برنامه‌های آموزشی و تربیتی خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در حمیدیه اظهار داشت: در مدارس ابتدایی روستایی این شهرستان کمبود فضای آموزشی نداریم؛ اما در حوزه پیش‌دبستانی تنها 40 درصد نوآموزان تحت پوشش هستند که این رقم باید به 100 درصد برسد.
وی با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی و حضور معلمان توانمند در تمامی مدارس حمیدیه گفت: راه نجات مناطقی مثل حمیدیه در حوزه آموزش‌ و پرورش، توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش است. این امر می‌تواند منجر به اشتغال‌پذیری دانش‌آموزان و افزایش مهارت‌های کاربردی آنان شود.
علی‌فر مدرسه‌محوری را یکی از برنامه‌های کیفیت‌بخشی آموزش دانست و افزود: برای همه مدارس کارنامه عملکردی صادر می‌شود تا مشکلات آموزشی هر مدرسه به‌صورت جداگانه بررسی و تحلیل شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان همچنین از برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روز 25 شهریورماه در سراسر استان خبر داد. گفت: اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین به صورت جدی دنبال می شود و بر این اساس و نقش کلیدی مدیران مدارس در پیشبرد برنامه‌های راهبردی آموزش‌وپرورش اهمیت فراوانی خواهد داشت.


نظرات شما