پیام خوزستان

آخرين مطالب

فولاد اکسین صادرکننده نمونه کشوری در عرصه فولاد کشور شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان

به گزارش، علی محمدی اظهار کرد: فولاد اکسین خوزستان در سایه رهنمود‌های راهبردی مقام معظم رهبری در امر تولید، با برخورداری از دانش بومی و متخصصان داخلی به اکسیژن صنعت ایران و خاورمیانه تبدیل و با تولید ورق‌های عریض فولادی با کیفیت و در حد استاندارد‌های جهانی، برای همه صنایع زیرساختی و صنایع مادر تبدیل به نامی اعتماد ساز و امیدآفرین شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: این مجموعه بزرگ صنعتی با ایجاد اشتغال برای بیش از یکهزار و 500 نفر نیروی کار تحصیلکرده، متخصص و بومی استان خوزستان، گامی بلند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و مولد و افزایش رفاه اجتماعی در این استان و جنوب ایران برداشته است.
به گفته محمدی برنامه‌ریزی، آینده‌نگری و نیازسنجی بازار‌های داخلی و خارجی، مسیر شکوفایی این واحد صنعتی را هموار کرده است.
وی افزود: سال گذشته با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای کاهش فشار تحریم‌ها از یک سو و همزمان افزایش میزان تولید و صادرات، جهش تولیدی را رقم زده که تحسین همگان را برانگیخته است.
مدیرعامل فولاد اکسین تصریح کرد: فولاد اکسین خوزستان در فروردین سال جاری با ثبت رکورد 40 روز بدون توقف و تولید بیش از 83 هزارتن ورق، توانست 12 هزار تن تولید بیشتر را نسبت به سال گذشته ثبت کند؛ این مجموعه با ثبت رکورد فروش 70 هزار تنی ورق فولادی در یک ماه، شعار ما می‌توانیم را عملیاتی کرد.
وی با اشاره به ثبت 59 هزار میلیارد ریال سود در سال 1402 در این شرکت افزود: سود شرکت در سال 1401 حدود 34 هزار میلیارد ریال ثبت شد در واقع رشد سود 73 درصدی در تاریخ اکسین بی سابقه است.
محمدی بیان کرد: همزمان با افزایش میزان تولید، درآمد شرکت در سال 1402 به 169 هزار میلیارد ریال رسید که با توجه به درآمد 101 هزار میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، رشد 66 درصدی را تجربه کرد.
وی یادآور شد: میزان سوددهی شرکت فولاد اکسین با ثبت همه رکورد‌ها و با تلاش کارکنان و تعریف ساز و کار‌های جدید و تغییر رویکرد در فروش و توسعه سبد محصولات به 59 هزار میلیارد ریال رسید، که نسبت به سال گذشته 25 هزار میلیارد ریال رشد داشته است.
مدیر عامل فولاد اکسین بیان کرد: میزان درآمد صادراتی این حجم صادرات فولاد در سال 1402 به حدود هشت میلیارد دلار رسید؛ اگر صنعت فولاد به همت فولادمردان به این سطح از توسعه یافتگی دست پیدا نکرده بود، امروز باید بیش از دهه 80 و حداقل 10 میلیارد دلار برای واردات هزینه می‌کردیم.
وی با بیان اینکه پرچم صادرات ورق‌های فولادی امروز در مجتمع فولاد اکسین در بسیاری از کشور‌های دنیا افراشته شده است، افزود: چنین رشدی در بخش تولید و رسیدن به سودآوری 100 درصدی در شرایط دشوار اقتصادی، تجلی بی‌نظیری از برخورداری از دانش فنی و تخصصی نیرو‌های جوان، آگاه و همراهی دانش بنیان‌ها در تولید محصولات است.
محمدی با بیان اینکه رفع تحریم‌های داخلی و تقویت دیپلماسی اقتصادی، مسیر تولید و صادرات را هموار می‌کند، گفت: باید با همتی همه جانبه هرچه سریعتر مشکلات موجود نیز مرتفع شود تا برای رسیدن به قله‌های رفیع مانعی وجود نداشته باشد.
وی افزود: صنعت نورد ورق با کمکی که به رفع مشکلات ارزی و فنی کشور می‌کند همواره نوک پیکان این تحرم‌های خزانه‌داری آمریکا بوده است حال اگر بر این تحریم‌ها و مشکلات داخلی نیز افزوده شود، تولید ورق با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
مدیرعامل فولاد اکسین اظهارکرد: مشکلاتی از جنس تامین مالی با حمایت نظام بانکی، تامین حامل‌های انرژی مورد نیاز این صنعت، فاصله دلار نیمایی با دلار آزاد و اصرار بانک مرکزی در تسویه ارزی و... وجود دارد که باید تدبیری از سوی دولتمردان و مسئولان اقتصادی کشور در این زمینه اندیشیده شود.
وی افزود: بلند همتان فولاد اکسین خوزستان، با تولید ورق‌های عریض فولادی باکیفیت علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، راه بازار‌های بین المللی را در پیش گرفتند تا بر قله رفیع صادرات کشور، پرچم افتخار را به اهتزاز درآوردند.
محمدی گفت: محصولات با کیفیت شرکت فولاد اکسین خوزستان در حال حاضر بازار 18 کشور در سه قاره دنیا را میدان عرض اندام محصول ایرانی کرده است؛ هر کالایی که از ایران در شرایط کنونی صادر شود، همچون موشکی قلب دشمنان قسم خورده را هدف می‌گیرد، زیرا برای ایرانی راه بسته معنایی ندارد.
به گفته وی محصولات فولاد اکسین در صنایع مختلف کشور همچون صنایع هوایی و دریایی، در صنعت ساختمان و برج سازی و ... جایگاه ویژه‌ای دارند.
مدیرعامل فولاد اکسین بیان کرد: عنوان صادرکننده نمونه کشوری در عرصه فولاد کشور، نشان چهارساله جشنواره تعالی سازمانی و واحد برتر تحقیق و توسعه خوزستان، نشان از توانمندی‌های کم‌نظیری دارد که اکسین را در عرصه صنعت کشور صاحب عنوان و اعتبار کرده است.
وی به حضور این شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله اکسپو 2024 و نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران اشاره کرد و افزود: حضور فولاد اکسین در این نمایشگاه‌ها چشمگیر و اثرگذار و همراه با عقد قرارداد‌های تجاری و تفاهم نامه‌های کاربردی بیانگر جایگاه ویژه این شرکت در میان صنایع بزرگ کشور و مشتریان داخلی و خارجی است.
محمدی با اشاره به اقدامات شرکت فولاد اکسین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: رفع نیاز‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و عمرانی تا برگزاری برنامه‌های مذهبی و حمایتی، تامین ورقه‌های گالوانیزه پل‌ها، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه نوعروسان، تامین بسته‌های معیشتی تا رفع آب گرفتگی معابر شهری در ایام بارندگی و استقرار گروه‌های پزشکی جهادی در مناطق محروم تنها گوشه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی است که فولاد اکسین به آن توجه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/870296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عقلانیت از مصادیق اصلی مکتب امام راحل است

حملات موشکی سنگین مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

گل مشکوک پرسپولیس و انفجار ورزشگاه آزادی + فیلم

بالندگی مقاومت باحمایت‌های پدرانه

طرح ورزش و مردم چیست؟

آتش‌سوزی در اراضی منطقه حفاظت‌شده «هفت شهیدان»

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/03/13

همایش فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی(س)

افتتاح 15 پروژه در چهارمین پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت با سفر وزیر بهداشت به خوزستان

نیکوکار نوش‌آبادی، هزینه حج خود را برای آزادی هشت زندانی هدیه کرد

‎‏احترام به قانون در سبک زندگی امام خمینی (ره)

مگر تو نمی خواهی این شب تاریک سحر شود؟

«قطب شمال»‌ و جاذبه‌هایی که مخاطب را همراه کرده است / مرثیه‌ای برای رفاقت

پیش بینی بیل گیتس از آینده هوش مصنوعی در سال 1995

هوش مصنوعی اسرار رشد جنین را آشکار می‌کند

اقدامات پیشگیرانه از هجوم ملخ صحرایی در آبادان

قاسمپور: تمام دلخوشی مردم آبادان، صنعت نفت بود که نابودش کردید

عکس کمتردیده‌شده از شهید جهان‌آرا و آیت‌الله خامنه‌ای

لژیونر جدید ایران از بوسنی با لبخند آمد!

سود نجومی رئال از قهرمانی دوباره در چمپیونزلیگ

خانزاده: امیدوارم بهترین نتیجه را در مسابقات پیش‌رو کسب کنیم

ولی‌زاده: ژاپن یکی از بهترین تیم‌های دنیاست

بازتاب جالب یک‌ گزارش فارسی ‌در ژاپن!

دیدار سلمانی با 4 پدر شهید و 2 جانباز در تبریز

عنصر مردم داری، ولایت مداری و شهادت طلبی از 15 خرداد 1342 تا سوم خرداد 1403

دیدار سخنگوی دولت با خانواده‌های معظم شهدا در اردبیل

شناسایی یک‌هزار و 800 شهید غریب اسارت در کشور

دختران شهدا علمداران پیام خون پدران شهیدشان در جامعه هستند

انتشار 2 کتاب تاریخی

نماینده دوره یازدهم مجلس نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

فیلم متفاوت از علی لاریجانی

احمدی نژاد با اشاره به شناسنامه خود: «این خیلی احترام داره ساخت ایرانه»

کواکبیان: معلوم نیست کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری باشم

آغاز عملیات اجرایی23 پروژه دریایی به ارزش 57 هزار میلیارد تومان

افتتاح خانه هنر چیستا در اندیمشک

منابع: پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده به حماس با آنچه بایدن اعلام کرد، تفاوت دارد

بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت ایام الله 14 و 15 خرداد

اولین سخنرانی جمیله علم‌الهدی بعد از شهادت رئیسی

زاکانی به مرخصی می‌رود

جابه‌جایی بیش از 918 هزار مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان

راه‌اندازی باشگاه فیلم‌سازی نوجوانان در کانون پرورش فکری خوزستان

القدومی: فلسطین، اساس اصلی تفکر امام خمینی (ره) بود

بلوک هبلکس یا بلوک سیمانی ؟

مدیران ورزشگاه آزادی و ریسک خطرناک با جان هواداران

قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها را ببینید

اغلب بنادر صیادی خوزستان اسکله مناسب ندارند

به‌جای مطلوب نشان دادن امور، به مردم گزارش بدهیم که جامعه اعتدال ندارد

کام شیرین میزبان‌ها در هفته چهارم

حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

زاویه جدید از گل قهرمانی پرسپولیس در آزادی + فیلم