پیام خوزستان

آخرين مطالب

اعلام دیدگاه‌ها و برنامه‌های اعضای فهرست امنا سياسي

اعلام دیدگاه‌ها و برنامه‌های اعضای فهرست امنا
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا / تعدادی از اعضای لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در یکی از مساجد شهرری به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای مجلس دوازدهم پرداختند. همایش مردمی امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 با حضور 7 نفر از اعضای لیست این ائتلاف برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) شهر ری و جمعی از مردم این منطقه برگزار شد.
** جراره: آمده‌ایم تا تحولی در عرصه قانون‌گذاری انجام دهیم
در ابتدای این همایش، ابوالقاسم جراره عضو لیست امنا طی سخنانی به بیان سوابق خود پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نعمتی ارزشمند است و همه مسائل گله‌مندی‌هایی که وجود دارد به حق و درست است و حتماً دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم پاسخ داده نشده است اما نباید نعمت جمهوری اسلامی را برای مردم نادیده گرفت.
وی با تاکید بر اینکه حتماً باید نیمه پر لیوان هم دیده شود و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم، گفت: کشوری که 7 درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد حقش وضعیت موجود نیست. بیانات و تاکیدات رهبری طی سال‌های قبل مورد مغفول واقع شده است؛ ایشان سالهاست به موضوع تولید اشاره می‌کنند اما مورد غفلت مسئولان اجرایی قرار گرفته است.
دبیرکل شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی(شریان) رها ماندن و بلاتکلیفی اقتصادی را از نگرانی‌های مردم عنوان و بر لزوم برطرف شدن آنها تاکید کرد و گفت: حوزه نظارت بر اجرای قانون حوزه‌ای است که مورد غفلت قرار گرفته است و متاسفانه در این حوزه ضعفی جدی داریم. در حوزه قوانین نیز قوانین خوبی وجود دارد اما ایراد کار عدم اجرای صحیح آنهاست؛ نگرانی مردم از مسئولی است که 6 سال وزیر مسکن بوده اما مسکنی نساخته است؛ مردم نگرانی‌هایی دارند اما پای این انقلاب ایستاده‌اند.

جراره همچنین با بیان اینکه «در مجموعه امنا آمده‌ایم تا تحولی در عرصه قانون گذاری انجام دهیم»، عنوان کرد: امیدواریم مجلس دوازدهم تلاش کند که اتفاقات بهتری رقم بخورد و آنچه مطلوب و حق مردم است را با نظارت جدی بر اجرای قانون عملیاتی کند.
** نوباوه: نحوه مدیریت مجلس باید تغییر کند
بیژن نوباوه نماینده مجلس و عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش با تاکید بر اهمیت مرحله دوم انتخابات در خوزه انتخابیه تهران گفت: بیش از 50 درصد نمایندگان مجلس در تهران در دور دوم انتخابات انتخاب می‌شوند.
وی همچنین اظهار کرد: اهمیت مجلس را همه میدانند و قوانین بسیار مهمی در مجلس تصویب شده است که در زندگی مردم تاثیر گذار بوده است؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین از آخرین مصوبات مجلس در قالب برنامه هفتم پیشرفت است.
این کاندیدای انتخابات مجلس با نامید بر اینکه کار اجرایی وظیفه دولت است و مجلس هم وظیفه تقنینی و نظارتی دارد، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها از نماینده انتظار دارند برای حوزه انتخابیه کار اجرایی انجام دهد؛ این تفکر باید اصلاح شود و تا حدی این اصلاح انجام شده است.
نوباوه در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مجلس وجود دارد این است که مردم گاهی اوقات قوانینی را مشاهده می‌کنند که مورد قبول آنها نیست علت این شرایط آن است که قوانین به روز نیستند؛ در واقع یکی از وظایف مجلس تصویب قوانین متناسب نیازهای روز جامعه است. مجلس کارآمد مجلسی است که به نیاز روز نگاه داشته باشد اما متاسفانه دست‌هایی در داخل مجلس وجود دارد که نگاهی خودکامه دارد و نسبت به مسائل نگاه خاص سیاسی دارند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که مجلس با ساختار جدید جدید انجام خواهد داد تغییر نحوه مدیریت خودکامه مجلس است؛ تلاش گروه امنا بر این است که این تحول را در آینده مجلس شورای اسلامی به انجامید برسانند.
** اخلاقی: عدالت آموزشی باید برقرار شود
به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش ریحانه اخلاقی دیگر عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی با تاکید بر اینکه معلمان پیشگامان عرصه علم و آموزش هستند، گفت: انشاءالله از طریق معلمان به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش پی ببریم و بدانیم طبق فرمایش رهبری سرمایه گذاری برای معلمان و آموزش و پرورش نه تنها اتلاف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
وی افزود: سالهاست به دلیل اینکه توفیق خدمت به فرزندان مردم را دارم، مشکلات بسیاری را احصا کردم؛ درست است که در جامعه مشکلات معیشتی، اقتصادی مسکن، خودرو، ازدواج و اشتغال داریم و یک نماینده مجلس باید برای همه این مسائل برنامه داشته باشد اما آنچه ای همه مهمتر است این است که آموزش و پرورش نسلی است که قرار است آینده مملکت را به دست آنها بسپریم.
این داوطلب انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه به جایگاه والای ایران اسلامی برسیم باید نواقص موجود در آموزش و پرورش رفع و عدالت آموزشی توسط مسئولین در همه جای کشور برقرار شود، اظهار کرد: انشاءالله در صورت توفیق برای حضور در مجلس به صورت جدی پیگیری عدالت آموزشی خواهم بود.
اخلاقی با بیان اینکه «روی دیگر سکه عدالت آموزشی به فرهنگیان عزیز باز می‌گردد»، افزود: معلمان زمانی آنقدر جایگاه داشتند که برای مهمترین پستهای مدیریتی کشور از آنها استفاده میکردند اما امروز متاسفانه جایگاه این عزیزان خیلی تنزل پیدا کرده است و شاید عدم توجه به معیشت این عزیزان از دلایل این شرایط است؛ همکاران من کسانی هستند که در دوران کرونا، برف و بوران هیچ گاه کارشان را تعطیل نکردند و همواره احساس مسئولیت داشتند بنابراین کام برداشتم برای اعتلای جایگاه آنها کمترین کاری است که در حق آنها باید انجام دهیم.
وی همچنان عنوان کرد:در کنار احقاق حق فرهنگیان ایثارگران جامعه از بالاترین جایگاه برخوردارند؛ شاید کمترین درصد جامعه را تشکیل نمی‌دهد اما طی سالهای مختلف بیشترین آسیب را دیده‌اند؛ رفع مشکلات آنها از برنامه‌های ما خواهد بود.
** اسکندری: یکی از برنامه‌های مجلس آینده اصلاح قانون کار خواهد بود
همچنین صالح اسکندری دیگر عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که نظام قانونگذاری ما دچار آن است موضوع عدم اولویت بندی و عدم تعیین دستور کار است؛ امروز معیشت کارگران در کشور دچار مشکل شده و سفره کارگران روز به رو تنگ‌تر می‌شود و قوانین علیه جامعه کارگری و به نفع طبقه سرمایه دار تصویب می‌شود که موجب نارضایتی‌های بسیار گسترده‌ای شده است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مجلس آینده اصلاح قانون کار خواهد بود، گفت: 4 سال از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و الان در دولت در حال تنظیم لایحه‌ای هستند تا قانون کار را اصلاح کنند؛ آیا مجلس نباید زودتر از این برای اصلاح اقدام می‌کرد؟ مجلس به جای اینکه به مشکلات معیشتی مردم در حوزه اشتغال بپردازد درگیر مسائلی می‌شود که یا در اولویت نیستند یا اینکه می‌توان در مراحل بعدی به آنها پرداخت.
این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران همچنین بر لزوم برخورد با مهاجرین و اتباع غیر قانونی افغانستانی تاکید کرد و گفت: ما با برادران افغانستانی هم‌کیش همراه و هم دل هستیم اما این به معنای زیر پا گذاشتن قوانین نیست. بخش عمده‌ای از کالاهایی که سالانه به آنها تعلق می‌گیرد توسط بسیاری از این اتباع غیر قانونی استفاده می‌شود که این مسائل باید ساماندهی شود.
اسکندری در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از طرح تقسیم استان تهران عنوان کرد: آقایانی که بعد از 45 سال به دلیل عدم اجرای سیاست‌های آمایش سرزمینی امروز کشور را به جایی رساندن که می‌خواهند تهران را به دو استان تقسیم کنند و شهر ری را از تهران جدا کنند باید بدانند که شهر ری از تهران جدا نخواهد شد و مردم شهر ری اصلاً موضوع را نخواهد پذیرفت.
وی همچنین بر لزوم ارتباط مستقیم میان مردم و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه تهران تاکید کرد و گفت: در امنا و شریان دنبال خواهیم کرد که نمایندگان تهران در همه نقاط حوزه انتخابیه اعم از شهر ری، پردیس، اسلامشهر و تهران دفاتری داشته باشند تا پاسخگوی مردم باشند.
** عزیزی: راهبرد ما در مجلس دوازدهم اجرای کامل برنامه هفتم است
به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش ابراهیم عزیزی دیگر عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه پیشرفت که بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تصویب شده است نباید مانند برنامه‌های سابق بصورت ناقص اجرایی شود؛ راهبرد ما در مجلس دوازدهم اجرای کامل برنامه هفتم است و لیست امنا افرادی هستند که میخواهند فرمایشات آقا را بصورت صددرصد صحیح و به موقع اجرا کنند.
** محمودی: حتماً حقوق مردم را احقاق خواهیم کرد
سید مرتضی محمودی دیگر عضو لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش در سخنانی کوتاه اظهار کرد: اگر وارد مجلس شدم موضوع مسکن را در کمیسیون عمران پیگیری خواهم کرد و حتماً حقوق مردم را احقاق خواهیم کرد و خطاهایی که در اجرای قانون به خاطر عدم نظارت برخی نمایندگان به داده است را پوشش خواهیم داد.
وی تاکید کرد: ما هرچقدر برای مردم کار کنیم و برای خدمت به مردم بدویم باز هم کم است و مردم همیشه طلبکار و مسئولان همیشه بدهکار هستند.
** فلسفی: باید وعده‌های صادق در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی محقق شود
به گزارش ایسنا پیمان فلسفی از اعضای لیست امنا برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان این همایش طی سخنانی با بیان اینکه «برای مجلس دوازدهم برنامه هایی در قالب فهرست امنا داریم»، اظهار کرد: و در تلاشیم که با رویکردی جدید و تحول گرایانه هم در فضای داخلی مجلس و هم در خروجی‌های مجلس تغییر و تحول ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم باید با مجالس قبلی تفاوت داشته باشد چراکه فضای جدیدی است و دستاوردهای انقلاب ما نیز کم نبوده است؛ آخرین دستاورد کشور در حوزه دفاعی و امنیتی بود که با عملیات وعده صادق محقق شد؛ باید وعده‌های صادق دیگر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز محقق شود. در حوزه اقتصادی هنوز به جایگاه شایسته ملت شریف ایران نرسیدیم.
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/862459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

متکی: آقای رئیسی الا ماشاءالله قول می‌دهد اما...

زمان انتخاب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام شد

وزیر ارشاد: بیش از 75 درصد مردم ایران از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند

راه اندازی پویشی برای آزادی مادران زندانی

تفاوت ورق استیل بگیر و استیل نگیر؛ مقایسه کن بعد بخر!

نقش ارزنده فولاد اکسین خوزستان در چرخه اقتصاد کشور

مولوی: گمرکات آبادان و خرمشهر در مبادی ورودی شهر مستقر شود

جشن تولدی که شیرینی‌اش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد

احتمال خیزش گردوخاک‌ در برخی مناطق خوزستان

پیدا شدن چهار گردشگر خانم مفقود شده در کول خرسون دزفول

نیکوکاران گروه کوثر هشتمین زندانی بدهکار را آزاد کردند

تهیه‌کننده باسابقه رادیو درگذشت

چهره متفاوت «امپراتور یوری» در سریال جدیدش

پخش فیلم «بدون قرار قبلی» در شب میلاد امام رضا (ع)

طرح جدید ناسا برای ساخت اولین موتور هیبریدی-الکتریکی موشک

رزین قابل بازیافت، صنعت چاپ 3 ‌بعدی را متحول می‌کند

الهامی به دنبال فراموشی تلخ‌ترین شکست تاریخ

حمله دادکان به تاج؛ چطور متوجه فساد منصوبان خودش نشد؟!

سرپرست فدراسیون تنیس منصوب شد

نوشاد عالمیان: سهمیه المپیک من هم قطعی است

واکنش اسبقیان به انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس

کسب مدال برنز نماینده پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان

پاداش قهرمان لیگ انگلیس چقدر است؟

صنعت نفت امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارد

طرح پلی‌آلومینیوم‌کلراید پتروشیمی ارومیه به‌زودی به تولید می‌رسد

بازدید وزیر نفت از پروژه خط لوله انتقال فرآورده تبریز - خوی - ارومیه و مراکز انتقال نفت

شعر خوانی دختر شیرین زبان

افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رئیسی و علی‌اف/ رئیس جمهور: ملت ایران و آذربایجان نسبت به نفرت از رژیم صهیونیستی تردید ندارند

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

درخشش خوزستانی‌ها در هشتمین جشنواره ملی تئاتر «ایثار»

توسعه تولید صنایع پایین دستی با حمایت از صنایع بزرگ

ساخت خانه چوبی با ترموود

ناظران ویژه در هفته 28 لیگ برتر

مدال آوری بانوان خوزستان درمسابقات تک لیفت کشور

نشان دار شدن بیش از 95 هزار زوج نابارور در بیمه سلامت

سمپاشی 29 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در رامشیر

افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان در دولت سیزدهم

درخشش شطرنج بازان خوزستان در مسابقات گناوه

هیچ هتلی در پارک های تهران ساخته نمی شود!

هیأتی‌ها پویشی برای آزادی «مادران زندانی» راه انداختند

کتاب «سوغاتی‌های خوراکی ایران» به چاپ سوم رسید

جعفری: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

(تصاویر) بازار سی‌متری اهواز

واکسیناسیون دام‌ها در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک در امیدیه و آغاجاری

آرزوی فولادی‌ها برای تکرار یک اتفاق خوب(عکس)

اوقات شرعی اهواز، 30 اردیبهشت 1403

همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و پژوهشکده دزفول‌شناسی

رسانه‌های عبری: حماس، اسرائیل را شکست داد

مشهورترین بازیگران مرد هالیوود در گذر زمان